(AdPlayers.ro, Calin Rotarus)
Calin Rotarus (foto) este Sales Director la ARBOmedia.
Cred ca e mult spus “Criza”. Piata romaneasca de media online isi continua cresterea exploziva si a atins un stadiu de evolutie in care simte nevoia sa reglementeze aspectele tehnice si etice legate de aceasta forma de publicitate, lucru pe care il va face oricum, printr-o organizatie sau alta, afiliata sau nu la IAB sau la alt organism international.
Nevoia de organizare si forta industriei pot fi observate si din activitatea DI BRAT (Departamentul Internet n.r) care este pe ultima suta de metri cu lansarea studiului de audienta. De asemenea, au mai existat si alte initiative, cum ar fi o asociatie de marketing online, si vor mai fi si altele – traim vremuri frumoase.
Eu personal nu vad o mare problema – exista doua organizatii cu interese comune – IAB Romania, care a declarat intentia de a se afilia international, si IAB Europe care are un reprezentant legal in Romania. Si oricat de multe orgolii ar fi la mijloc, probabilitatea unui “razboi’ intre cele doua e foarte mica.
Situatia va evolua intr-o singura directie – cei implicati in fenomentul online romanesc vor gandi din ce in ce mai constructiv, vor actiona coordonat pentru cresterea pietei, vor infiinta una-doua diverse organizatii pe an si vor fi din ce in ce mai influenti in peisajul media.
Sa ne bucuram, e primavara!
Nota editorului.
Pozitia face parte dintr-o serie de opinii ale unor executivi din companii importante direct implicate in industria Interactive. Prin intermediul seriei editoriale Asociatia IAB Romania versus IAB Romania, revista AdPlayers.ro face publice propriile opinii apartinand unor oameni din industrie, legate de controversa dintre Asociatia IAB Romania si licenta IAB detinuta pentru Romania de Stan Faryna (Halo.ro), potrivit reprezentantilor sai de comunicare.
Materialele sunt publicate in serial pe parcursul acestei saptamani, de pana la 14 mai. Pozitiile sunt trimise la invitatia AdPlayers si apartin in intregime autorilor - executivi din companii membre sau companii care si-au exprimat interesul pentru formarea Asociatia IAB Romania. Seria de opinii are ca scop declarat identificarea unor posibile directii de evolutie a crizei si de solutionare a acesteia.