In timp ce furnizorii de servicii de marketing achita facturi la materiale si servicii in procesul de productie la 30-45 de zile, clientul si marca pentru care lucreaza are deja 135 de zile si a mai amanat inca o data plata la peste 160 de zile.
adplayers. Iulian Toma
Dupa articolul "Romania, raiul jucatorilor in piata cu plata publicitatii la 120 de zile", AdPlayers a primit nu doar din media semnale ca facturile sunt platite foarte tarziu. Companii din dom
Furnizori de servicii de productie pentru marketing si comunicare sunt la randul lor revoltati. In timp ce acestia achita facturi la materiale si servicii in procesul de productie la 30-45 de zile, clientul si marca pentru care lucreaza are deja 135 de zile si a amanat deja plata la peste 160 de zile.
„Eu astept de 135 de zile o plata de la o mare agentie si un mare client. Suma e mare iar ultima amanare am primit-o pentru luna septembrie. Acest lucru ar insemna ca se mai aduna usor peste 160 de zile” a afirmat pentru adplayers, sub protectia confidentialitatii numelui, L.P., manager in cadrul unei companii care ofera servicii de scenotehnica pentru evenimente.
„Noi ne-am facut treaba, produsul a fost lansat, campania la fel. Deja nu mai imi face nicio placere sa ii mai sun. Cel mai probabil nu vom mai lucra impreuna” a mai spus responsabilul de proiect care a achitat deja o parte din costurile proiectului cu gandul ca va plati si clientul.
Tot sub protectia confidentialitatii numelui, C.L, managerul unui furnizor de servicii din domeniul tiparului, spune ca astfel de practici au prins radacini de mult pe piata locala si clientii cred ca este normal sa solicite plata la peste 60 sau chiar 90 de zile de la livrarea produselor si serviciilor.
„Aceasta poveste trebuie sa inceteze, inainte sa puna pe butuci companii si sa desfiinteze locuri de munca intr-o piata si asa destul de neatractiva” spune managerul companiei, sub protectia confidentialitatii numelui.
„Pentru a obtine conditii bune de plata, beneficiarul final al serviciilor de comunicare solicita uneori in mod special o agentie sau un alt intermediar de servicii in publicitate care deja ii promite termene de plata lejere pentru a castiga administrarea bugetului de servicii in marketing si comunicare”
Mai mult in Business, Reglementare, Opinii,