(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
McCann nu a vrut sa-si mai asocieze imaginea cu AdOr. Agentia de publicitate a anului la Golden Drum 2006 crede ca un trofeu Golden Drum poate fi pus in discutie doar de catre Golden Drum.
Date fiind nivelul lucrarilor premiate, in care 2 din cele 3 premii la sectiunea cel mai bun spot TV nu au ajuns decat pe lista scurta de la Golden Drum anul trecut, seful de creatie este de parere ca, Presedintele juriului Ad’Or 2007, John Pallant, acelasi care a condus si unul din juriile de la Golden Drum 2006, a vrut sa incurajeze creatiile festivalului.
Un numar mic de agentii competitoare nu justifica investitia intr-un AdOr compromis, mai spune Adrian Botan. Si adauga ca agentia crede ca salvarea competitivitatii autohtone mai poate veni doar de la un nou festival, complet refacut, dupa un alt concept.
Adrian Botan - Directorul de Creatie Regional al McCann Erickson si al McCann Erickson Romania - Agentia Anului la Golden Drum, despre festival de publicitate AdOr, in interviul AdPlayers:
Ati auzit de AdOr 2007?
Da (zambeste), luni (ieri n.r.) cand am ajuns in agentie, de la colegi.
Sa inteleg ca nu ati fost invitati?
Ba da, sigur ca da, am fost invitati. Dar am considerat ca nu ne aduce nimic acest festival. Dimpotriva, poate chiar sa ne compromita. Am avea de pierdut din asocierea asta si credem ca imaginea McCann este in prezent mai buna decat cea a AdOr.
Sa inteleg ca vorbim de o conservare a titlului de Agentia Anului dobandit anul trecut la Golden Drum?
Nu. Titlul de la Golden Drum se conserva pana la urmatorul Golden Drum. Nu poate fi pus in discutie de un AdOr unde participarea este mult mai slaba. Puteti sa vedeti si cele 3 spoturi TV care, in mod exceptional si pentru prima data in Romania (zambeste), impart titlul de “cel mai bun spot TV”. Cel putin 2 dintre ele au participat la Golden Drum, dar au ramas la nivel de shortlist (lista scurta n.r.). E alt nivel aici (la AdOr). Si nu se poate pune in discutie titlul de la Golden Drum.
Adica Juriul condus de domnul John Pallant (regional Creative Director Saatchi &Saatchi), care a fost si presedinte de Juriu la Golden Drum anul trecut a judecat altfel acum?
Da, probabil ca da. Poate si pentru ca participarea a fost mult mai slaba. Pentru prima data am vazut multe categorii goale si cred ca au jurizat la incurajare. Eu zic ca membrii juriului au vrut sa incurajeze industria, nu neaparat sa dea un standard. Cel putin asta inteleg eu daca dai 3 premii pentru “Cel mai bun spot TV”, 3 premii „Cel mai bun Print”.
Deci credeti ca a jurizat altfel decat la Golden Drum?
Domnul John Pallant este un creativ pe care noi il respectam foarte mult dar este adevarat ca de la juriu la juriu, mandatul Presedintelui, difera. Si probabil cel mai bine aici ar putea sa comenteze dansii, care au fost standardele de judecare a lucrarilor.
Cum ai comenta lipsa inscrierilor?
Au lipsit 5 sau 6 dintre cele mai importante agentii din Romania. Piata a crescut oricum de mai multe ori iar numarul de participanti si intrari AdOr a ramas constant.
Deci AdOr-ul nu reflecta publicitatea romaneasca..
Nu, nu reflecta. Putem sa ne uitam la Effie: dintre agentiile care au luat peste 4 Effie-uri cate au participat la AdOr? Faceti statistica asta simpla. Astea sunt agentiile ce constituie astazi o forta in Romania si care conteaza Ar putea fi o statistica interesanta.
Exista voci care spun ca premiile Effie nu reflecta neaparat si un nivel al creativitatii si ca poti avea executii modeste cu care sa castigi la un Effie?
Aici putem intra usor intr-o alta discutie despre cat de in cunostinta de cauza se jurizeaza la Effie, dar deviem. in orice caz e bine sa comparam orice challenger cu Effie, ca participare cel putin, nu neaparat si dupa rezultate. Altfel, normal, AdPrint nu seamana cu AdOr, care la randul lui nu seamama cu Effie-ul.
Cum ar trebui sa fie AdOr sa determine McCann sa intre la masa AdOr-ului cu inscrieri?
Pai ar trebui sa fie un festival la care sa participe toata lumea, ca sa fie relevant. De ce sa cheltui bani pe un festival in care relevanta premiilor este foarte mica? Este o investie destul de importanta pentru o agentie. Vorbim de mii sau chiar zeci de mii de euro la un moment dat pentru un festival.
Exista o modalitate de a aduce toate agentiile la masa adOr?
Ar trebui refacut AdOr-ul. ar trebui facut un alt festival.
Ati vedea, similar unor festivaluri din alte tari sprijinite de alte asociatii ale publiciatrilor, trecerea AdOr catre un festival regional daca nu neaparat unul international?
Nu . Nu cred. Nu cred ca asta este solutia. Trebuie sa aducem mai multe inscrieri din tara.
Ar mai putea fi o solutie: un brand care sa il supervizeze si sa garanteze. Ca ADCE, IAA, sau un brand de festivaluri international ca Epica, etc. Pentru ca in momentul asta lumea il priveste cu foarte multa neincredere. Asta-i problema AdOr-ului, fiind un festival in care regulile se schimba, jurizarea difera de la an la an si care nu se suprapune peste criteriile regionale.
Vedeti si o masa a discutiilor intre agentiile care au renuntat in urma cu cativa ani la festival Headvertising, Next, Cap, Gavrila, Cohn & Jansen si nu in ultimul rand McCann? Sau nici McCann nu va mai intra la AdOr niciodata?
Cred ca festivalul trebuie reformat total. Trebuie facut un alt festival. Incepand de la nume care este compromis.
Un nou festival? Reformat din cap pana in picioare? Rebranding?
Da. Un nou brand. Vorbim despre un alt festival, complet reformat. Dar nu o sa putem face noi o reforma in discutia noastra de acum.