(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Derulata in perioada 15 septembrie 2009 - 15 ianuarie 2010, potrivit lui Daniel Negrescu, Marketing manager la Murfatlar, promotia Sticla de 1.000.000 lei a inregistrat un numar mediu de participari unice zilnice de aproximativ 18-20.000 si 115.000 participari unice in ziua extragerii marelui premiu la OTV. In total, Sticla de 1 Milion a adus producatorului aproximativ 2 Milioane de participari valide in campanie.
Participantii prmotiei aveau sansa de a castiga zilnic un premiu constand intr-un autoturism marca Skoda Fabia Classic, premiul cel mare aducandu-i norocosului castigator suma de 1.000.000 lei noi (valoare neta), in timp ce valoarea totala a premiilor fiind estimata la 1 Milion EUR, potrivit autorilor campaniei - cel mai mare buget de premii al unei campanii in 2009 si posibil in toti anii.
Mobile marketing pe 350.000 tinte
Pentru a mentine participarea in campania la nivelul scontat, clientul a ordonat mai multe reactivari pe durata intregului proiect. Au fost alese momentele cheie, s-au facut selectii atente pe baza de date insa din ratiuni de protejare a strategiei autorii campaniei nu au dezvaluit criteriile si modalitatile de selectie a targetului camoaniei mobile marketing. In medie, pe durata tuturor reactivarilor SMS au fost inregistrate un numar total de aproximativ 350.000 unici/tinte, si o rata de raspuns per participanti unici: intre 24,4 si 29,6 care au adus „return on investment” de 43- 56% in vanzari.
Despre activarile mobile marketing, Maia Novolan, Managing Director la Syscom Digital, agentia care a derulat campania interactiva afirma: "Am stiut rezultatele reactivarilor cum au fost convertite in natura imediat. De unde? simplu. Pondera participantilor care s-au intors in campanie a fost cuprinsa intre 24,4%-29,6”.
„In final, intre 85.000-105.000 participanti din total clienti atinsi au introdus in campanie intre 150.000 si 196.000 coduri unice de produs, ceea ce inseamna tot atatea unitati vandute, ceea ce face ca mobile marketingul sa vorbeasca de la sine despre eficienta utilizarii sale in campanie", continua Novolan.
Sticla cu Report
Dupa "Sticla 1 Milion de RON", Murfatlar recidiveaza cu o alta promotie: "Sticla Cu Report". Campania este declinata la randul sau interactiv, utilizand acelasi intrumente SMS si web dezvoltate impreuna cu Syscom Digital, si avand un mecanism, potrivit autorilor campaniei, realizat pentru prima oara in Romania. In campanie Murfatlar ofera un premiu zilnic garantat, rasplatind fidelitatea consumatorului prin oferirea de premii suplimentare consumatorilor loiali.
Potrivit autorilor campaniei, "Sticla Cu Report se bucura de cresteri zilnice de 20-30%, ajungand dupa 2 saptamani de desfasurare la volume zilnice comparabile cu prima campanie, inregistrandu-se intre 15-18.000 de participari.
Daniel Negrescu, Marketing Manager Murfatlar, responsabilul proiectelor de promovare afirma ca „Atat in perioada fcampaniei, cat si post-campanie, ratele de raspuns convertite in vanzari au fost foarte bune, acest lucru aratand nu numai ca mecanica campaniei si premiile au fost atragatoare dar si ca produsele oferite pe piata sunt bune si adaptate nevoilor consumatorilor”.
„Am reusit sa aplicam niste mecanici de reactivare care ne-au adus rezultate foarte frumoase. Cresterile in aceste perioade au fost de aprox 25% pe brandul Murfatlar, 50% pe Babanu si 10-15% pe produsele din alcool”, explica Negrescu. „Am facut o echipa excelenta cu Syscom Digital, ne-am diferentiat atat prin mecanisme cat si prin modalitatea de promovare a campaniei. Am fost deasemenea singurii care am expus campania intr-un ritm zilnic pe un post de televiziune si, mai mult decat atat, am facut-o in direct”.
AdPlayersCASESTUDY:
"Murfatlar – Sticla de 1 Milion RON"
Nr mediu de participari unice zilnice: aproximativ 18-20.000
Nr participari unice in ziua extragerii milionului de lei : 115.000
Total participari valide: aprox 2 milioane
Volum total reactivari mobile: aprox 350.000 unici/tinte
Rata de raspuns per participanti unici: intre 24,4% si 29,6% care au adus return on investment de 43- 56% in vanzari.
Urmeaza AdPlayersCASESTUDY: STICLA CU REPORT