In doar patru luni, peste 1.500 de romani au colectat un total de 86.325 de ambalaje de plastic de tip PET in spatiile de colectare special amenajate in hipermarketurile si supermarketurile Auchan din intreaga tara.
AdPlayers. info
Peste 1.500 de consumatori s-au alaturat campaniei nationale “PETcolectezi si castigi” si au colectat aproximativ 2 tone de PET-uri, anunta initiatorii.
Campania a fost derulata de Coca-Cola HBC Romania, parte a Sistemului Coca-Cola in Romania si lider al industriei locale de bauturi, in parteneriat cu Auchan Romania, unul dintre cei mai importanti retaileri din piata, si GreenPoint Management, companie care activeaza in domeniul gestionarii deseurilor de ambalaje, si implementata de organizatia non-profit Viitor Plus.
In 4 luni, peste 1.500 de romani au colectat un total de 86.325 de PET-uri
In doar patru luni, peste 1.500 de romani au colectat un total de 86.325 de ambalaje de plastic de tip PET in spatiile de colectare special amenajate in hipermarketurile si supermarketurile Auchan din intreaga tara.
“Rezultatele obtinute in cadrul acestei campanii ne confirma inca o data ca fiecare gest produce o schimbare si doar impreuna putem construi un viitor mai bun si o lume mai curata pentru generatiile care vin #DupaNoi”, a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC Romania.
,,Ne bucura foarte mult implicarea oamenilor si suntem recunoscatori ca alaturi de consumatori si de partenerii nostri, Auchan, GreenPoint Management si Viitor Plus, am facut inca un pas in calatoria noastra spre O Lume Fara Deseuri. Si #NuNeOprimaici. Credem cu tarie ca sustenabilitatea inseamna sa actionezi azi, gandindu-te la maine, iar promisiunea noastra este sa consolidam un business sustenabil si sa contribuim la schimbare”, a adaugat Alice Nichita.
Corina Dospinoiu, Responsabil CSR in cadrul Auchan Retail Romania: “Suntem incantati de rezultatele pe care aceasta campanie, parte a Programului nostru de Sustenabilitate Personala #nuepretarziu, le-a produs prin intermediul consumatorilor nostri si de faptul ca acestia au inteles importanta reciclarii. La Auchan, integram sustenabilitatea in toate actiunile noastre si ne dorim ca prin fiecare demers sa crestem si mai mult gradul de constientizare asupra importantei crearii unui sistem de economie circular. Reducerea utilizarii excesive a plasticului si procesul de colectare separata trebuie sa devina o normalitate si in tara noastra. De asemenea, le multumim partenerilor nostri Coca-Cola HBC Romania, GreenPoint Management si Viitor Plus pentru colaborarea extraordinara”.
In perioada 19 ianuarie – 18 mai 2022, consumatorii care au ales sa colecteze separat ambalajele PET, folosind cosurile inteligente instalate in spatiile Auchan si urmand pasii de pe www.petcolect.ro, au fost recompensati cu premii.
Participantii au putut castiga in fiecare luna unul dintre cele 15 vouchere de cumparaturi la Auchan, in valoare de 100 lei fiecare. De asemenea, la finalul campaniei, a fost acordat cate un cos cu produse marca Auchan pentru primii trei participanti care au colectat cele mai multe PET-uri pe intreaga durata de desfasurare.
“Campania PETcolectezi si castigi reprezinta o actiune de impact, care ii motiveaza pe consumatorii romani sa colecteze si sa recicleze recipientele din PET. Este un proiect de succes, care ne consolideaza pozitia de varf de lance in domeniul gestionarii deseurilor de ambalaje. Campaniile integrate, implementate alaturi de partenerii nostri, au menirea de a incuraja colectarea separata a deseurilor la sursa, ceea ce este esential” a declarat Irina Ionescu, Director General in cadrul GreenPoint Management.
„Acum 16 ani, Viitor Plus a pornit la drum din dorinta de a schimba perceptii, de a promova educatia de mediu si de a oferi modele de sustenabilitate. Nu am fi putut ajunge in locul unde suntem astazi fara proiectele realizate impreuna cu partenerii nostri. Cu PETcolectezi si castigi le-am aratat romanilor care este potentialul deseurilor de a fi reciclate si apoi transformate in resurse valoroase. La randul nostru, am avut ce invata de la participantii campaniei, fie ei neincrezatori sau optimisti. Am aflat ca romanii au asteptari ridicate in privinta reciclarii deseurilor si isi doresc un sistem de colectare separata la fel ca in Occident. Speram ca, prin astfel de proiecte, vom putea creste gradul de reciclare in urmatorii ani”, a declarat Teia Ciulacu, Presedintele Viitor Plus.
Angajamente Coca-Cola HBC
Compania Coca-Cola HBC s-a angajat, la nivel global, ca, pana in 2030, sa recupereze si sa trimita spre reciclare o cantitate de ambalaje echivalenta cu cea pe care o pune pe piata. Pentru a indeplini acest angajament, prin proiectele construite in cadrul pilonului strategic Dupa Noi Strangem Tot Noi, compania investeste in programe de informare si educare cu privire la importanta colectarii separate, precum si in proiecte de crestere a capacitatii de colectare prin infrastructura noua.
In egala masura, de la inceputul anului 2020, intregul portofoliu de apa minerala naturala Dorna este imbuteliat in PET deja reciclat (rPET). Acest lucru reduce cantitatea de plastic nou pe care Coca-Cola HBC Romania o pune pe piata cu 5000 de tone de plastic anual.
Dupa Noi Strangem Tot Noi face parte din Dupa Noi #NuNeOprimAici, platforma care reuneste toate proiectele de responsabilitate sociala derulate de Sistemul Coca-Cola in Romania. Lansata in 2016, aceasta reflecta filosofia sistemului Coca-Cola, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lasa in urma o lume mai buna. Platforma isi propune sa inspire cat mai multi oameni sa constientizeze cat de important este ce lasa in urma lor si sa adopte un stil de viata cat mai responsabil, pe care sa-l transmita si generatiilor viitoare.
Angajamente Auchan impotriva poluarii cu plastic
Problema poluarii cu plastic si efectele negative ale acesteia sunt motive pentru care Auchan si-a asumat angajamentul ferm de a se implica in reducerea contributiei sale in acest sens. Astfel, in martie 2020 a aderat la Pactul European pentru Plastic, plasand reducerea materialelor plastice pe primul loc in cadrul proiectelor de CSR.
In acelasi timp, Auchan isi propune ca, in perioada ce urmeaza, 100% dintre ambalajele produselor marca proprie sa fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Intrucat problema poluarii cu plastic este prezenta de la productie pana la distributie, Auchan actioneaza pe mai multe paliere de sustenabilitate, pentru a-si putea indeplini obiectivele: reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in ceea ce priveste echipamentele frigorifice, cresterea consumului de energie regenerabila, optimizarea procesului de transport al bunurilor, controlul lantului de viata al produselor.
Mai mult in Campanii, Responsabilitate Sociala, CSR