“Anul trecut am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 6,3 - 6,4 Milioane EUR”, a afirmat astazi Adrian Tuluca (foto), managerul si unul dintre fondatorii Propaganda, intr-o intalnire informala cu oameni din presa, referitor la afacerea agentiei de publicitate in 2008.
Intrebat de AdPlayers cat au reprezentat activitatile de media in afacerea companiei, Tuluca a afirmat ca ponderea serviciilor de media a fost de aproximativ 30%, ceea ce potrivit estimarilor AdPlayers, ar insemna un volum de business de aproximativ 2 Milioane EUR.
Seful agentiei de publicitate a mai afirmat insa ca vrea mai mult business de la Propaganda din activiatile de media, segment care spera ca va creste in acest an spre 50%.
Dealtfel, Propaganda a avut ca intentie la anul trecut desprinderea diviziei de media intr-o companie separata, insa managerul agentiei spune ca pe vreme de criza este mult mai bine ca activitatile sa fie consolidate, si nu separate.
Asta nu inseamna ca agentia de publicitate a renuntat la ideea de a-si intari serviciile de media. Compania de publicitate este membru fondator al Agentiei Romane de Media (ARM), ce reuneste pe langa Propaganda, volumele de media ale inca trei agentii locale – Odyssey, Next si Spoon –prin care ARM estimeaza ca va derula in acest an un volum de media mai mare de 30 Milioane EUR .
Chiar daca cele patru entitati s-au unit pentru a beneficia de conditii de media, asta nu inseamna ca cei patru jucatori nu se vor intalni si in licitatii, a mai afirmat Adrian Tuluca, care spune ca are suficiente motive sa creada ca, pe langa beneficiile financiare, clientul va aprecia in final si strategia de media, care a facut si pana acum diferenta intre Propaganda si alte agentii.
Despre echipa de media, Svetlana Bulacu, noul Director de Media la Propaganda, estimeaza ca aceasta va creste si va coopta cat de curand inca doi seniori in echipa agentiei. „Departamentul de media Propaganda are in prezent 4 oameni, dar echipa de media se va extinde in perioada urmatoare la 6 oameni”, afirma Svetlana Bulacu.
„Obiectivul nostru nu este sa ne batem nici cu McCann, nici cu Starcom, MindShare sau alte mari agentii de media multinationale”, sustine Tuluca. „Propaganda este o agentie care incearca sa ofere solutii pentru fiecare client in parte, si cred ca acest lucru isi va spune cuvantul”.
„Urmarim intregul proces de la calendarul expunerii in media care nu poate sa te prinda cu raftul gol, si pana la detaliile planului de comunicare”, explica seful Propaganda. „Nu de putine ori, ai nevoie de timp pentru ca un brand sa fie asimilat pe piata, de catre consumator, si nu tinem sa inmultim numarul de GRP-uri sau TRP-uri cu 500 de euro si sa trimitem factura la client ca ne-am facut treaba”.
„La Napolact, am contribuit inclusiv la nasterea unor produse sau sortimente de produse”, afirma Andrei Tripsa (foto),Creative Director al agentiei Propaganda. „Am participat activ inclusiv la crearea sortimentelor de iaurt cu nu stiu cate arome”, exemplifica el.
Printre cele mai relevante proiecte de comunicare ale agentiei de publicitate in 2008 se numara campanii de comunicare pentru Ardealul sau Napolact, Dots (Friesland), Clal Romania (servicii financiare), postul de radio Gold FM (Realitatea Catavencu), dar si proiecte recente pentru Tchibo (cafea).
Legat de creativitate, Tuluca spune ca misiunea agentiei de publicitate se integreaza in ceea ce echipa agentiei numeste „Creative Marketing”, concept caruia Propaganda i se subordoneaza.