FRF nu poate face public bugetul noii identitati a Echipei Nationale de Fotbal motivand ca este o entitate de drept privat
Vineri, 10 Noiembrie 2017

Federatia Romana de Fotbal (FRF) nu poate face public bugetul noii identitati a Echipei Nationale de Fotbal motivand ca este o entitate de drept privat

„FRF este o entitate de drept privat si nu face publice date financiare” au raspuns oficialii de comunicare ai Federatiei Romane de Fotbal intrebati de adplayers care a fost bugetul de rebranding / noua identitate a Echipei Nationale a Romaniei.

adplayers. Iulian Toma

Federatia Romana de Fotbal (FRF) nu poate face public bugetul noii identitati a Echipei Nationale de Fotbal motivand ca este o entitate de drept privat. „FRF este o entitate de drept privat si nu face publice date financiare” au raspuns oficialii de comunicare ai Federatiei Romane de Fotbal intrebati de adplayers care a fost bugetul de rebranding / noua identitate a Echipei Nationale a Romaniei.

Potrivit reprezentantilor FRF, noua identitate va fi marcata pe toate materialele sportive si promotionale utilizate de echipa nationala sau in legatura cu acestea. Deocamdata, noua identitate este aplicata reprezentativei de seniori, dar incepand cu 2018 va fi folosita de catre  echipele nationale de la toate esaloanele, au mai precizat oficialii de relatii publice.

Conform FRF, prima aparitie publica a echipei nationale de fotbal purtand noua identitate este meciul cu Turcia. „Noul brand este inregistrat la UEFA si va fi folosit ca logo al Nationalei incepand de pe 10 noiembrie, la meciul cu Turcia. Apoi, va reprezenta echipa Romaniei la toate meciurile, de acasa si din deplasare”.


Noul echipament va fi disponibil in curand si fanilor echipei nationale care isi doresc sa il achizitioneze. „Din punct de vedere merchandise, echipamentul pentru suporteri cu noua identitate va fi disponibil pana la sfarsitul anului pe magazinul online al FRF”, au mai precizat reprezentantii federatiei.

Mai degraba primul proces de rebranding facut de o companie specializata in servicii de consultanta de brand, decat prima identitate de la 1922 incoace - asa cum o lauda unii, noua imagine a Echipei Nationale de Fotbal a Romaniei a starnit deja cateva controverse in spatiul public privind directia aleasa de profesionstii de brand de la Brandient. Unele facute de profesionisti in comunicare, altele mai putin avizate, aprinderea este justificata, poate, si de faptul ca fiecare dintre noi suntem romani, iar echipa nationala este o bucata din fiecare dintre noi.

Buna sau mai putin buna, cu un tricolor mai mult sau mai putin vizibil de echipamentele rosii, galbene sau albastre, nationala de fotbal reprezinta un fenomen social care a avut o identitate data in primul rand data de palmaresul echipei care ne-a ridicat pe multi de pe scaunele din tribune sau din fata televizorului.

De la Dobrin la Stefanescu, de la Ilie balaci la Hagi, ca sa nu ne amintim si de cei mai putin laudati astazi care au predat stafeta noii generatii, echipa Nationala de Fotbal a Romaniei va ramane un subiect social. Ne macina pe fiecare dintre noi, la fiecare meci, chiar daca aceasta nu a fost transpusa profesionist intr-un manual de brand, asa cum fac astazi companiile de consultanta de profil.

Asa se va intampla si astazi, la Romania - Turcia. 
Hai, Romania!

Mai mult in Conturi, Branding, Rebranding iulian.toma@adplayers.ro

PUBLICITATE: