In februarie trage line sub 7 Ani de cand lucreaza in grupul de comunicare Tempo fondat de Dragos Grigoriu, in care activeaza astazi agentiile Tempo Advertising (agentie de publicitate), Rogalski Grigoriu (Public Relations) si Kinecto (digital). In prezent, fondatorul ocupa doar pozitia de mentor al companiilor cu servicii de marketing si comunicare.
De mai bine de jumatate de an la carma grupului de companii, Rogalski vorbeste in AdPlayers pentru prima data intr-o publicatie de la numirea sa in pozitia de CEO, despre incercarile, obiectivele dar si o parte din realizarile profesionale la conducerea Tempo Creative Group.
Avand ca punct de plecare meseria de jurnalist, omul care se afla la volanul operatiunilor a 4,3 Milioane EUR din servicii de marketing, fara agentie de media, este cu atat mai interesant cu cat raspandeste in tot interviul informatii din culisele publicitatii romanesti pe care spune ca o simte „in deriva”.
„Realitatea inseamna sa o verifici cu propriile tale simturi”
De ce vorbesti acum? „Un „defect” profesional de jurnalist”, raspunde sec Rogalski, despre meseria pe care a imbratisat-o in urma cu 12 ani cand lucra la Ziarul Financiar. „Am vrut sa fiu sigura ca lucrurile de care vorbesc sunt verificate. Iar a cunoaste realitatea inseamna sa o verifici cu propriile tale simturi, dupa cum spun japonezii”, explica Rogalski retinerea de a vorbi despre noua provocare profesionala inainte sa stie despre ce este vorba.
„Am vrut sa simt pulsul clientilor de publicitate versus clientii de PR pe care ii aveam inainte la Rogalski Grigoriu”. Agentia de relatii publice din grup a condus-o inainte sa fie numita la carma Tempo Creative Group, si a fost infiintata din departamentul de PR al companiei de publicitate.
Din ce spune Eliza Rogalski, clientii agentiei de PR sau ai agentiei de publicitate nu sunt cu mult diferiti. Au aceleasi cerinte, asteptari sau sperante de la echipa celor trei companii in care se gasesc un pachet complet de servicii de marketing si comunicare.
„In industria publicitate am simtit un fel de deriva”
„Comparativ cu munca in PR, in industria publicitate am simtit un fel de deriva. Poate este normal. Intr-o agentie de relatii publice lucrurile sunt un pic mai structurate. PR - ul este mai conectat cu consumatorul, cu agenda ziarelor. De ceva vreme, in publicitate nu mai este asa. In ultimii ani industria s-a contruit pe auto-referentialitate”, explica ea.
Rogalski crede ca, in ultimii ani, unor oameni din industria publicitatii le-a pasat mai mult de ceilalti colegi din publicitate. „Era mai important daca pe cineva il ura sau il iubea cineva din publicitate, decat daca asta o facea clientul, atunci cand agentia ii facea sau nu consumatorul fericit”, spune ea. „Asta nu inseamna ca nu avem campanii si publicitari admirabili. Numai ca ei cred ca apar in presa mult prea putin, desi ar trebui sa iasa si sa vorbeasca mai des”.
Mana libera, de la Dragos Grigoriu
De 7 luni CEO la Tempo, aproape ca nu-ti vine sa crezi ca Eliza Rogalski a avut mana libera de la Dragos Grigoriu. Asa ca am intrebat-o. „Absolut”, raspunde ea. „Am gasit in grupul de agentii o foarte mare dorinta de schimbare. De la Dragos am niste obiective de business si altele care tin de reputatia brandului, pe care le voi indeplini in timp. Nu sunt genul de obiective de 6 luni in care trebuie sa fac din Tempo „cea mai... agentie sau cel mai ....grup”.
Rogalski s-a alaturat grupului condus de Grigoriu la inceputul lui 2004. In februarie 2011 intra in al optulea an de Tempo. A inceput sa lucreze ca om de corporate communication, iar in urma unor imprejurari a ajuns sa se ocupe de clientii departamentului de relatii publice.
Modul in care s-a onorat de responsabilitatile de atunci, i-au facut pe Dragos si Vlad Grigoriu sa-i propuna Elizei Rogalski sa lucreze pentru clientii de PR, si sa lase pe plan secundar serviciile aduse pe comunicarea corporate a agentiei.
Din 2005 a preluat conducerea departamentului de PR al Tempo, iar din 2007 a infiintat Rogalski Grigoriu. Filosofia dupa care a condus agentia de relatii publice l-a facut pe Grigoriu ca la 3 ani distanta, la mijlocul anului 2010, sa-i dea pe mana intregul grup.
„Schimbari necesare”
In 7 luni de la numirea ei la conducerea grupului, echipa de la Tempo s-a miscat. Unii au venit, altii au plecat. Am intrebat-o pe Rogalski daca au fost multe sau putine schimbari, si de ce? „Sunt schimbari necesare. Ca sa ne facem clientii fericiti trebuie sa facem consumatorii fericiti. Iar clientii ni-i facem fericiti construind in jurul lor. Am recrutat oameni care slujesc brandul, nu un departament al agentiei. Clientii pentru asta ne platesc”
Sefa Tempo Creative Group aduce ca argument ca, de curand, in companiile pe care le reprezinta au venit mai multi oameni cunoscuti pentru munca in slujba brandurilor. „Echipei Rogalski Grigoriu i s-a alturat Alina Damaschin, Tempo Advertising are acum la creatie un om de strategii de brand - Alex Pomana, iar chiar din aceasta saptamana la Kinecto a venit Carmen Simion”
„Vom continua sa recrutam pentru a dezvolta aceasta directie. Avem start-upuri in sertar si cautam oameni care sa le preia”, spune Eliza Rogalski, despre provovarile unui grup care reuneste astazi un business de 4,3 milioane EUR pe anul 2010, fara servicii de media.
Cum vrea sa faca Rogalski business in comunicare in urmatoarea perioada la Tempo Creative Group, cu ce companii si cati bani fac din serviciile de comunicare, in a doua parte a interviului cu Eliza Rogalski, saptamana viitoare in AdPlayersREPORT.
Mai mult in AdPlayersREPORT