„Ziua Barbatului, a 2-a agentie de comunicare interactiva din Romania”, Marius Pahomi, Mediaedge:cia
Marti, 06 Noiembrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„Nu inteleg cum se pozitioneaza agentia nr.2 din Romania in conditiile in care, in afara de Campanii Interactive, agentia nu a mai luat nici un alt premiu la nici o alta sectiune”, a declarat, pentru AdPlayers, Marius Pahomi, in prezent, Interaction Business Development Manager la Mediaedge:cia.

Referindu-se la iLeo, agentia numarul 2 clasata in competitia Internetics, „Spre comparatie Webstyler a luat nu mai putin de 6 premii in 6 sectiuni diferite, iar Green Pixel care nici macar nu a participat, in nume propriu, a luat mai multe premii, etc)” adauga fostul Business Development Manager la Vodanet Media, in perioada 2002-2007, cu o pauza de 1 an la compania de marketing direct Hitmail.

 „Si cu toate acestea, citesc declaratii triumfatoare ale unei agentii care s-a clasat a 2-a la Internetics si, pe baza acestui fapt, concluzioneaza victorios ca „intr-un an de la infiintare este a 2-a agentie de comunicare interactiva din Romania”, sustine expertul Mediaedge:cia.

„In plus, la Campanii Interactive, cred ca juriul a fost departe de a delimita componenta online si obiectivele specifice ale acesteia in cadrul mixului de media. Despre evaluarea acesteia nici nu mai vorbim”

„Este foarte usor sa zici pe TV si OOH catorva milioane de oameni sa intre pe un site”

„Este foarte usor sa pui spoturi si GRP-uri in mediaplan si sa zici pe TV si OOH catorva milioane de oameni sa intre pe un site”, exemplifica Pahomi. „Insa, una este sa intre toata lumea de pe OOH si TV si sa dea click ca Voteaza ziua barbatului (numai eu am votat de 5 ori odata, desi puteam si de 10000 de ori), si alta este sa evaluezi meritele internetului. Care este meritul agentiei iLeo in toata premierea aceasta pe locul 2?”

„Practic, componenta online a fost una aruncata la cos la Campanii Interactive, meritul apreciat fiind doar cel offline. Si iata cum, pe baza unui singur premiu, si acela datorat efectelor offline, iLeo se declara a 2-a agentie de comunicare interactiva”, concluzioneaza Pahomi. „Eu zic ca, mai degraba, Ziua Barbatului este a 2-a agentie de comunicare interactiva din Romania”

„De aceea cred ca, in acest moment, in loc sa-si atinga obiectivele, Internetics-ul reuseste mai degraba sa creeze confuzie si sa starneasca controverse, sa amestece lucrurile intr-un stil specific romanesc, astfel incat nimeni sa nu mai inteleaga nimic”, crede expertul Mediaedge:cia.

In opinia lui Pahomi, “si Asociatia IAB Romania ar fi trebuit sa ia atitudine in directia aprecierii meritelor Online si nu agentiile de publicitate  sau de media. Asta daca obiectivele Asociatiei IAB nu cumva coincid cu cele ale Internetics, competitie cu care tocmai s-a asociat”.

„Internetics nu poate spune care este clasamentul agentiilor Interactive”

Intorcandu-se la clasamentul primelor 5 agentii interactive din acest an, expertul Mediaedge:cia spune ca „in niciun caz Internetics nu poate spune care este clasamentul agentiilor Interactive din Romania, nici macar pe propriile-i criterii de participare in competitie. Ce sa mai spunem despre pozitionarea mai tinerei iLeo”. 

„In aceste conditii, Internetics  este un festival lipsit de orice relevanta, deja, pentru piata”, conchide Pahomi. „Iar daca editia din 2008 nu va veni cu schimbari substantiale si cu o abordare total noua si profesionista, daca festivalul  nu va  avea puterea de a convinge agentiile de top sa participe, festivalul va muri de la sine.”

„Existenta unui festival de comunicare digitala in Romania este necesara, iar initiativa Millenium Communication poate fi una de laudat”, adauga in final Pahomi. „Este nevoie de un asemenea festival „pentru ca industria online din Romania sa se adune cel putin odata pe an si sa isi defineasca standardele si valorile, sa stimuleze inovatia si performanta si sa isi premieze cei mai buni performeri”.

„Insa, daca juriul acestei competitii este unul controversat si nereprezentativ si in loc sa impuna valori si standarde online le promoveaza pe cele de media full service, evenimentul este un festival de media si mai mult o oportunitate de PR pentru campanii cu sute sau milioane de euro in spate, festivalul nu mai serveste scopului initial declarat”, sustine Pahomi .

„La fel si daca unele dintre cele mai performante si mai de referinta agentii din Romania nu participa la competitie sau ii contesta calitatea”.


PUBLICITATE: