Walmark România a facut 13,3 mil. EUR
Joi, 25 Ianuarie 2007

Walmark România a facut 13,3 mil. EUR

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

În 2006, Walmark România si-a consolidat pozitia de lider pe piata suplimentelor nutritionale din România, ajungând la o cota de piata de 22%, fata de 19,7% în 2005, arata oficialii companiei într-un comunicat de presa. Brand-urile cele mai vândute au fost ArthroStop, GingkoPrim, Prostenal si MemoPlus.

Printre planurile de dezvoltare ale companiei pentru 2007 se numara intrarea pe piata suplimentelor pentru sportivi, cu brand-ul Aminostar. Cu sediul central în Cehia, Grupul Walmark a achizitionat în 2006 pachetul majoritar al companiei Aminostar, producator al unei game largi de suplimente nutritive si alimente speciale pentru sportivi, culturisti si pasionatii de fitness.

„În prezent, Walmark detine pozitia de lider pe piata suplimentelor alimentare, nu numai în Republica Ceha si Slovacia, ci si în România si Bulgaria”, a spus Tomáš Macura, Directorul General al Walmark Cehia. „În Polonia ne situam pe locul al doilea, iar în Ungaria pe locul al treilea. În Lituania ne numaram momentan printre primele cinci".

Compania mama Walmark, a.s., din Cehia, a înregistrat, în ultimul an fiscal (1.1.2005 - 31.5.2006), o cifra a vânzarilor de 66 milioane de euro, ceea ce reprezinta o scadere de 32% comparativ cu 2004. Tomáš Macura arata însa ca, în acelasi interval de timp, vânzarile diviziei farmaceutice a societatii mama au crescut cu 19%.

„Previzibila scadere inter-anuala a vânzarilor din 2005 este un rezultat al vânzarii diviziei de bauturi nealcoolice, care participase la cifra de vânzari pe 2004 a companiei cu cel putin 50%”, explica Macura. În 2005, Walmark, a.s., si-a schimbat exercitiul financiar de la conceptul ce corespundea anului calendaristic la asa-zisul an de afaceri, care începe acum de la 1 iunie.

AdPlayersFile

Walmark (www.walmark.eu) a fost constituita în 1990, iar activitatile sale s-au extins treptat asupra mai multor domenii. De câtiva ani încoace, compania si-a declarat orientarea strategica spre produse farmaceutice. Dupa vânzarea diviziei agricole din 2001 si a unei parti semnificative din actiunile diviziei de bauturi nealcoolice la sfârsitul anului 2004, Walmark se concentreaza exclusiv pe piata suplimentelor alimentare si a produselor farmaceutice.

În 2001, societatea s-a transformat dintr-o societate cu raspundere limitata într-o societate pe actiuni, având în prezent 9 actionari – persoane fizice cehe. În prezent, Walmark are 902 angajati, dintre care 418 în tara sa de origine (Cehia). Filiala din România, înfiintata în 1997, are 55 de angajati si un portofoliu de 100 de produse.


PUBLICITATE: