Vise creative. La psiholog cu Adriana Petrescu.
Joi, 07 Decembrie 2017

adplayers. Adriana Petrescu

Exista pe lumea asta putine meserii care nu pot fi facute fara vocatie. Una ar fi cea legata de actul de creatie si cealalta de arta de a conduce oameni. La prima vedere ambele sunt usor de realizat dar cel putin una dintre cele doua necesita un set de valori bine definite.

Cum cel mai greu lucru de pe lume este sa te prefaci, viata de creativ  te arunca intr-un carusel al emotiilor greu de stapanit uneori. Creativitatea inseamna pasiune, placere, nevoie de exprimare, toate acestea fiind ca un explozibil cu fitilul scurt.

Creativul viseaza cu ochii deschisi, traieste din culori si senzatii, simte mirosuri si texturi, poate de acea si virulenta cu care isi apara ideile este atat de mare. Și de aici apar conflictele, nu? Cate lacrimi nu au curs pe obrazul vreunui account manager atunci cand vreun art director nu si-a aparat propunerea chiar cu pretul demisiei? Cate cuvinte grele nu s-au spus atunci cand vreun client nu a avut curajul de a implementa vreo campanie iesita din comun?

Ani de zile cercetatorii au pus creativitate pe seama unei emotii, a unei sensibilitati, uite ca acum, gratie tehnologiei,  descoperim ca este ceva mai mult decat un talent.  Creativitatea tine de o intreaga retea aflata in creier, retea corticala si subcorticala, denumita atat de sugestiv ”bancul de lucru al creierului uman”. Ca sa nu mai spus ca mitul care este legat de emisfera cerebrala dreapta responsabila pentru cretivitate a fost naruit.

Deci, mintea unui creativ este atat de complicata incat necesita o atentie mai mare. Și aici intervine acea arta de a conduce oameni. Cum ajungem sa nu frustram un om care are mii de idei pe ora? Cum incurajam talentul lui? Ce mediu de munca ii oferim? Ce program? Cum recompensam actiunile sale? Cum comunicam cu el si mai ales, cum dezamorsam conflictele?

Dupa parerea mea echipa de creatie dintr-o agentie de publicitate este diamantul coroanei. Cu cat straluceste mai tare cu atat este mai vizibil si mai ravnit. Este nevoie de ”vedete” in acesta industrie. Este nevoie de ”nebuni frumosi” care sa aduca culoare intr-o industrie in care uneori se simte lipsa de culoare si indemnul de a visa frumos. Fara ei, industria publicitara se intoarce in era alb negru.

Absolventa de psihologie, Adriana Petrescu a ales sa intre in anii 90 in publicitate. A lucrat in trecut in agentii locale sau afiliate unor retele internationale pe atunci Focus Publicis, Graffiti BBDO, Scala Thompson, Notorious / DDB. A lansat primul cinema modern Hollywood Multiplex, a pastorit revista de timp liber Șapte Seri si un ziar de cultura – aLtitudini. Declinul bugetelor de publicitate si schimbarile in industria de media, marketing si comunicare a facut-o sa isi dea seama ca este mai multa nevoie de ea sa profeseze prima ei pasiune pentru care a absolvit o facultate fondand propriul cabinet de psihologie unde a adus si expertiza in comunicare. Ii puteti scrie la adriana[at]adriana-petrescu.ro

Mai mult in Opinii, Adriana Petrescu

 


PUBLICITATE: