(AdPlayers.ro, Alexandru Lapusan)
Alexandru Lapusan este CEO si Partener la Zitec, companie care a dezvoltat printre altele site-ul cotidianului Romania Libera.
„Am citit cele spuse de Andrei Georgescu de la White Image, unul dintre membrii juriului Internetics 2007, si mi-am dat seama ca nu sunt singurul "nebun" caruia i se pare un pic "ciudat" ca intersectia multimii Juriu cu multimea de Participanti (si deci si Castigatori) este destul de mare.
Cu riscul de a fi catalogat din nou drept carcotas, trebuie sa repet ce am mai zis in alte randuri: nu mi se pare etic sa participi la un concurs si in juriu si cu lucrari inscrise, indiferent de "abtineri" si alte "solutii" mioritice de genul asta. Am auzit de antrenor-jucator, dar nu si de arbitru-jucator (e drept ca nu le am cu fotbalul, poate de aceea).
Daca este important pentru o companie sa aiba un om in juriu, din moment ce are prestanta sa jurizeze webul romanesc - deci automat "un guru" in domeniu nu ar trebui sa participe cu lucrari. Altfel, in stilul acesta, cu fiecare an care trece ai impresia ca e un cerc restrans, in care "ei" se premiaza pe "ei" insisi si, cu un pic de bafta, mai trec stacheta si outsideri.
De aceea noi, ca firma (ZITEC), nu participam, ci preferam sa ne promovam proiectele clientilor nostri si ale noastre fara a intra sub umbrela Internetics, care din pacate nici nu pare a oferi cine stie ce expunere in sine (un prieten imi spune ca in urma premiului luat acum in 2007 a avut intr-o zi un varf de trafic pe site... si cam atat).
In plus un client nu se tine in portofoliu cu un press-papier pe masa -poate de aceea avem clienti care s-au lamurit cum e cu firmele castigatoare din anii trecuti. Daca o tin tot asa la Internetics, o sa castige mereu lucrari web aflate in umbra campaniilor offline (se iau 2-3 filme, 2-3 printuri si un sunet, ne jucam de-a clipartul si pac, site castigator Internetics), cu situri care merita cu prisosinta eticheta de "site de unica-folosinta". Sau, mai elegant, subcontractam proiectul si deci il realizeaza o alta firma, dar premiul il ia Agentia (cu "A" mare). Si iata varfurile webului romanesc!
In plus, am vazut si reactii ale celor din juriu si unii macar sunt sinceri si recunosc ca nici nu prea au cum sa jurizeze decat prin prisma faptului ca sunt si ei surferi web. A fi un consumator oarecare nu inseamna neaparat ca stii sa si jurizezi o lucrare online. Un negustor de arta nu este neaparat si un critic de arta, dar cu siguranta stie ce se vinde bine azi la taraba.
Internetics nu este un festival reprezentativ pentru webul romanesc, ci un festival al industriei de publicitate online din Romania, si de aceea se inchina in fata unui singur zeu, bannerul leaderboard (intins pe tot ecranul), ca sa raportam clientului un numar cat mai mare de clicuri la hectar".
*Opiniile impartasite de autori nu reprezinta in mod necesar si opiniile AdPlayers. Acestea pot face insa obiectul dreptului la replica.
iulian.toma[at]adplayers.ro