Intr-un material remis AdPlayers de catre oficialii sai de comunicare, Stan Faryna raspunde pentru prima data controverselor legate de pozitia sa de reprezentant al industriei intreractive din Romania si la „atacurie initiate de Ciprian Stavar si de Ovidiu Florea, membrii ai unui grup denumit Asociatia IAB Romania”.
Potrivit reprezentantilor Zet Communication, agentia de publicitate si oficialii de comunicare ai companiei sale, Stan Faryna conduce o companie de dezvoltare software in Bucuresti (www.halo.ro), este Membru al Consiliului Director al IAB (Interactive Advertising Bureau ) Europe si reprezentantul oficial al IAB in Romania, detinand licenta oficiala pentru folosirea numelui, logo-ului si a brand-ului IAB in Romania. Conform sursei, Faryna locuieste de cinci ani in Romania alaturi de sotia sa romanca, Ana Maria si de fiul sau, John Thomas (foto).
Redam integral materialul remis AdPlayers de catre Zet Communication spre publicare..
“In 2008, amploarea si imaginea externa a industriei online din Romania pot cunoaste o crestere semnificativa ce va atrage un volum marit al investitiilor in piata de publicitate si marketing online. In celelalte piete ale Uniunii Europene, clientii de publicitate isi maresc bugetele pentru publicitatea online iar acest sector cunoaste o crestere spectaculoasa - Spania deja a anuntat un volum de 200 milioane de USD cheltuiti in publicitate online in anul 2006.
Piata din Romania are nevoie sa inteleaga faptul ca membrii acestei industrii, clientii de publicitate, agentii de publicitate, specialistii si consultantii IT precum si toti ceilalti factori implicati trebuie sa stabileasca obiective comune si cai de realizare a lor. Eforturile comune si colaborarea bazata pe ‘best practices’ (bune practici, n.r.) constituie cheia obtinerii unor succese mutuale. Stan Faryna, membru al IAB Europe si reprezentant al IAB si al activitatilor sale in Romania, este unul dintre oamenii care incearca sa realizeze schimbarile necesare pentru a satisface aceasta nevoie.
Din pacate, se depun eforturi pentru a-i opri pe cei care incearca sa construiasca o industrie de publicitate si marketing online mai puternica. Reprezentanti ai unora dintre agentiile de publicitate online au inceput recent o campanie online de dezinformare, acuzandu-l in mod fals pe Stan Faryna ca este un impostor. Atacurile au fost initiate de Ciprian Stavar si de Ovidiu Florea, membrii ai unui grup denumit Asociatia IAB Romania.
Potrivit IAB Europe, Asociatia IAB Romania nu detine drepturile de folosire a numelui inregistrat international IAB, domnul Faryna fiind reprezentantul exclusiv al IAB si IAB Europe in Romania. IAB Europe sprijina crearea unei organizatii IAB Romania care sa fie conduse de domnul Faryna. Echipa din Romania este incantata sa beneficieze de experienta domnului Faryna in calitatea sa de erudit, om de afaceri, diplomat, consultant IT.
“Am incredere in capacitatea domnului Stan Faryna de a aduce pietei de publicitate si marketing online schimbarile necesare care sa sustina aceasi dezvoltare rapida la care am asistat in toate celelalte zone ale Uniunii Europene. Prin colaborarea cu conducerea si membrii IAB Europe, el lucreaza la gasirea de cai comune, armonizarea obiectivelor si rezolvarea problemelor ce aduna laolalta lideri de afaceri din 17 tari europene”, a explicat domnul Alain Heureux, Presedinte al IAB Europe.
Afilierea la reteaua internationala a organizatiilor membre IAB constituie o prioritate majora pentru industria online din Romania. Aceasta reprezinta un aspect critic si pentru clientii acestei industrii, clienti printre care se numara nume precum Audi, BCR, Coca Cola, HP, Procter & Gamble si nu numai. Asa cum clientii de publicitate din intreaga UE cauta in IAB un partener care sa cerceteze, sa dezvolte si sa predea practici si metodologii, contribuind la eficientizarea pietei, iar in Romania se resimte acut aceasta nevoie.
Vorbind despre rolul IAB in cadrul unei conferinte la Chicago, domnul Faryna a afirmat ca “atunci cand toti factorii implicati conlucreaza, se poate trece peste faza simplelor discutii, rezultate cu finalitate practica fiind posibil de atins mult mai usor. Atata timp cat aceasta industrie reprezinta interese de afaceri mature, putem sa dezvoltam industria si piata de publicitate si marketing online. Am convingerea ca acest lucru se poate realiza in Romania si ca piata romaneasca de publicitate si marketing este pregatita pentru acest salt inainte”.
De fapt, ce pare a tine in loc piata romaneasca este lipsa unei echipe puternice care sa includa si reprezinte mai mult decat interesele agentiilor de publicitate online. Agentiile de publicitate reprezinta doar o componenta a unei piete si industrii populate de mai multi jucatori si care prezinta multe aspecte. Se poate estima ca in patru ani, o echipa buna poate construi o piata si o industrie care sa rivalizeze cu cele ale celorlalte state europene.
“Sunt deschis oricaror oportunitati de a intalni si discuta cu toti cei care au un real interes in construirea sectorului romanesc de publicitate si marketing online”, a spus domnul Faryna in cadrul unei intalniri organizate la sediul din Stirbei Voda, Bucuresti.
Mihai Coman, un adept al implicarii IAB in piata din Romania, spune ca “impreuna, clientii de publicitate, agentiile de publicitate si cele de creatie, proprietarii de site-uri, consultantii IT si toti ceilalti factori interesati trebuie sa-si uneasca interesele si sa alcatuiasca o echipa castigatoare. IAB Europe a avut foarte mult succes in realizarea unor astfel de echipe in UE, de aceea consider ca ar trebui sa profitam de suportul, sfaturile si conducerea pe care le ofera. Cred ca majoritatea membrilor industriei de publicitate online vor dori sa sustina eforturile si initiativele domnului Faryna”.
Potrivit Ericai DeLorenzo de la birourile central IAB din New York City, “suntem siguri ca domnul Stan Faryna va reusi sa-si realizeze planurile ambitioase de a aduce oamenii si ideile din Romania impreuna in scopul comun al introducerii in piata romaneasca de publicitate si marketing online a integritatii, valorilor si investitiilor care sa-i asigure succesul. Are pasiunea, dedicatia si viziunea necesare atingerii acestor obiective.”
Nota editorului
Comunicarea de la Zet Communication referitoare la pozitia si activitatea lui Stan Faryna vine la mai bine de o luna dupa ce o serie de publicatii, printre care si AdPlayers, atragea atentia ca, Stan Faryna (foto) era recunoscut, potrivit site-ului IAB Europe, la 26 ianuarie 2007, drept “CEO al IAB Romania”, intr-un material video postat pe site-ul iabeurope.ws, alaturi de oficiali Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, Google sau Microsoft.
Insa, in filmul de pe site-ul IAB Europe, Faryna vorbea la 26 ianuarie a.c. in calitate de presedinte al biroului local IAB, fara ca mai mult de 50 de companii romanesti active in industria interactive care luau, la sfarsitul lunii noiembrie, initiativa formarii Asociatiei IAB Romania, sa fi stiut sau recunoscut pozitia acestuia, la acea data.
In prezenta oficialilor IAA Romania, la sfarsitul lunii noiembrie 2006, companii active in industria interactive din romania se reuneau pentru a alege Presedintele – Ovidiu Florea, Vicepresedintele - Ciprian Stavar si Consiliul Director a ceea ce urmau sa numeasca biroul local al IAB Romania.
AdPlayersFile
Agentia de publicitate a companiei Halo si reprezentantul de comunicare al lui Stan Faryna, Zet Communication este condusa de Igor Bergler si, potrivit site-ului de prezentare, este o agentie de publicitate full service cu doua componente consultanta strategica si creatie.
Conform sursei (www.zetcommmedia.ro), in numai doi ani, agentia are un portofoliu larg de clienti pentru care a dezvoltat proiecte de planificare strategica, pozitionare, branding, campanii de comunicare, CRM, marketing industrial, servicii specifice de creatie.