“Tu ai vazut cine este in juriul Internetics”, ma intreaba un sef de agentia anului la Internetics in anii trecuti, caruia din ratiuni de confidentialitate nu ii voi dezvalui numele, si nici initialele.
”Nu”, zic eu, incercand un fals sentiment de vinovatie in lipsa informarii. “Jumatate n-au nicio treaba cu Internetul. Uita-te, si mai vorbim”, zice omul, frustrat se pare de componenta juriului.
Acum, ce sa-i zic. O fi inscris agentia lui proiecte la Internetics 2011, si ar avea motive sa se planga inca dinainte ca nu iese bine. Insa nu rezultatul trebuie vazut acum, ci juriul care-l framanta pe om. Asadar hai sa sa tastam www.internetics.ro si ma uit la http://www.internetics.ro/jury/view .
Oricat ati vrea, nu puteti contesta ca juriul editiei 2011 nu are experti in comunicare digitala. Numai ca ei sunt foarte bine amestecati cu specialisti in activitati mai degraba de receptie marfa in serviciile de marketing si comunicare pe Internet in ultimii 5-10 ani, nicidecum prestatori de servicii de calitate in acest domeniu.
Cine sunt? Ii puteti remarca usor dupa numele companiei, care in cazul specialistilor in receptie marfa sunt, ati ghicit, chiar investitorii in comunicare. Cei mai multi nu au mai mult de 3-4 ani de lucru pe Internet. Office manageri de ieri, sunt specialistii de azi. Brand manageri care taiau frumoasele proiecte de comunicare digitala de la buget in urma cu 2 ani, azi ii gasiti in juriul Internetics ca sa mai dea inca o data peste mana omului caruia pana ieri i-au taiat toate propunerile de comunicare online din lipsa de bani. Acum, deh, sunt specialisti.
Daca sunt corect numiti sau nu, doar posteritatea o va judeca. Eu imi fac insa datoria sa spun ca Internetics nu este deloc cat de specialist se lauda. Multi dintre juratii lui pot fi angajati oriunde la receptie marfa la Vodafone, la Petrom, Nokia sau Unilever, dar NICIODATA nu pot castiga o paine ca angajati intr-o agentie de comunicare digitala.
Nu vreau sa dau nume si prenume, sau care este jumatatea din juriu care nu are treaba cu Internetul. Au mai fost si alte editii in care de dragul sponsorilor si a obligatiilor pe care le-au presupus parteneriatele cu Internetics am gasit tot soiul de „responsabili de comunicare” judecand ideea si executia proiectelor de comunicare fara sa aiba prea multa aplecare in aceasta specializare in afara de e-mail, blog sau facebook. Brand sau marketing manageri care n-au dat in trecut doi bani pe online s-au vazut in toate editiile competitiile digitale doar pentru ca dau cu subsemnatul in spatele unui buget, din partea clientului.
Ce este mai greu de acceptat este cum se face ca acesti „specialisti” in receptia marfii dau note “expertilor” care au facut-o si care i-au invatat comunicare digitala in utlimii ani. Majoritatea unor astfel de membri in juriu de la investitori au fost numiti acolo doar pentru ca sunt sponsori, parteneri sau simpli mijlocitori ai bunei desfasurari a competitiei.
Asadar, frati si surori indelung truditori in comunicarea digitala, AdPlayers si Linkedin prezinta membrii juriului Internetics. Cati sunt „specialistii” in receptie marfa si cati experti in comunicare digitala? Incercati sa dati search pe linkedin la cateva nume de membri ai juriului de la „investitori”: Nokia, JTI, Grolsch, Unilever, Petrom, Pepsi, BCR, Coca-Cola, Samsung. Aproape jumatate din juriu. J
Sa ne uitam asadar la experienta in serviciile de comunicare digitala de la "client" de mai jos:
Alina Gheorghiu (Nokia): http://ro.linkedin.com/pub/alina-gheorghiu/a/377/133
Valentin Sulfideanu (Vodafone) http://www.linkedin.com/in/valentinsulfideanu
Ana Bulgar (Petrom ) http://ro.linkedin.com/in/anabulgar
Calin Clej (PepsiCo) http://ro.linkedin.com/in/calinclej
Dan Mares (JTI ) http://www.linkedin.com/pub/dan-mares/9/693/7
Daniel Pana (BCR) http://www.linkedin.com/pub/daniel-pana/18/a85/a55
Mai mult in Opinii