Sorin Predescu, Grey Worldwide despre Ad’Or: "Cred ca trebuie investit si in imaginea publica"
Joi, 01 Iunie 2006

Sorin Predescu, Grey Worldwide despre Ad’Or: Cred ca trebuie investit si in imaginea publica

( AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

In seria intrebarilor si raspunsurilor „10 Q&A cu AdPlayers pentru Ad’Or” raspunde Sorin Predescu (foto), Creative Director Grey Worldwide Romania, agentie care a ales sa nu inscrie lucrari la Ad’Or 2006 desi a participat la toate editiile precedente.

Predescu a preferat sa fie rezervat in privinta intrebarilor legate de buget, selectia a organizatorului sau finantarea, lasandu-le in grija oamenilor de business, dar pune degetul pe rana in termeni de imagine a festivalului si motiveaza diplomat, fara sa o spuna, absenta agentiei cu inscrieri in festivalul de publicitate din acest an,

Evolutie Generala

1.AdPlayers: Cum apreciati evolutia generala a Ad’Or pana in acest an (participarea agentiilor, organizare, imaginea festivalului)?

Sorin Predescu: In limita obisnuitului, poate la fel de tacut ca si in alti ani. Am senzatia ca Ad'OR nu reuseste inca sa se impuna ca un eveniment major, pe care toata lumea il asteapta sau pentru care se pregateste.

Comunicarea si organizarea

2. AdPlayers: - Cum apreciati comunicarea / anuntarea perioadei de organizare / termenul limita de inscriere a lucrarilor?

Sorin Predescu: Cred ca informarea a fost corecta, dar, ca de obicei, vine cu mare intarziere. Daca ne uitam pe site-urile marilor festivaluri de publicitate cu 6 luni inainte vom vedea ca se cam stie tot, de la juriu, perioada de concurs, etc.

In plus cred ca trebuie investit si in imaginea "publica". Cu alte cuvinte, si orasul trebuie sa traiasca evenimentul, nu numai industria. Altfel, in curand putem sa ne mutam la Romexpo, sa inchiriam un pavilion si sa facem un targ de publicitate vara si unul iarna. Pentru noi.

3. AdPlayers: Cand considerati ca era un moment optim pentru desemnarea organizatorului, stabilirea calendarului, conditiilor de participare, anuntarea juriului si programul final si al seminariilor Ad’Or?

Sorin Predescu : Cu cat mai devreme, cu atat mai bine. Nu trebuie sa uitam ca, pe langa calitatea lucrarilor, un festival de publicitate isi castiga increderea si din seriozitatea cu care trateaza fiecare detaliu organizatoric.

4. AdPlayers: Cum apreciati unele opinii ale agentiilor potrivit carora organizarea festivalului se face intotdeauna pe ultima suta de metri si ce credeti ca ar trebui facut pentru a nu se mai ajunge aici? (de curand chiar ale domnului Adrian Botan - membru al comitetului de organizare )

Sorin Predescu: Este un fapt, o realitate. Cred ca un regulament strict ar ajuta. Aici comitetul de organizare are un rol important si el trebuie sa se intruneasca probabil mult mai des si mult mai devreme.

Participarea agentiilor

5. AdPlayers: Considerati ca cele 21 de agentii care au inscris lucrari la Ad'Or 2006 reprezinta o participare relevanta a creativitatii din industria de publicitate romaneasca?

Sorin Predescu: Nu cred ca numarul de agentii conteaza. Romanii au oricum tendinta de a inscrie multe lucrari in festivaluri dar, asa cum am mai spus, importante sunt lucrarile inscrise. Sa nu uitam insa ca acest "relevant" ar trebui sa insemne ceva si pentru piata, pentru consumator si nu doar un ad aparut pe unde nici nu te astepti ca apoi sa il vezi mandru expus pe culoarele expozitiei. Este oricum relevant ca descoperi campanii noi chiar cand vezi expozitia! Iar daca o idee este premiata ( fresh idea, nu?) si apoi vezi ca mai erau inca 2-3 printuri IDENTICE de pe alte piete, incepi sa-ti pui intrebari si despre relevanta juriului. In acest context, poate ar trebui sa infiintam premii de consolare sau sectiunea "Cea mai buna campanie facuta".

6. AdPlayers: - Ce efect credeti ca are asupra festivalului si cum apreciati neparticiparea cu lucrari la Ad'Or a unor agentii romanesti membre / non membre RAAA?

Sorin Predescu: Participarea la un festival de publicitate trebuie facuta numai pe criterii de calitate. Faptul ca esti sau nu membru RAAA este mai putin important.

Buget si finantare

7. AdPlayers: Care credeti ca este nivelul de buget de care ar avea nevoie Ad’Or pentru a atinge criterii de performanta a organizarii / relevantei pe piata participarii agentiilor.

Sorin Predescu: Nu cunosc aceste date financiare.

Organizatorul si selectia

9. AdPlayers: Ce / Cat / Cand castiga o agentie de evenimente de pe urma unui astfel de eveniment si cum se face remunerarea serviciilor?

Sorin Predescu: Nu cunosc.

10. AdPlayers: Care ar putea fi avantajele / dezavantajele festivalului pe termen scurt/ mediu in urma incredintarii sale in regim de franciza de catre un antreprenor de evenimente si cum credeti ca ar trebui anuntata / facuta selectia companiilor?

Sorin Predescu: Probabil ca ar ajuta, pentru ca in comitetul de organizare nu trebuie sa ai neaparat oameni activi din publicitate.


PUBLICITATE: