(adplayers, Iulian Toma) “M-am uitat pe site-ul lor. E o creatie in house a oamenilor care organizeaza festivalul. Asa ca o sa-mi cer scuze, dar nu voi comenta. M-as simti ca un critic de arta caruia i se cere opinia despre desenul unul copil de 3 ani”, este opinia unui director de creatie dintr-o agentie, cu peste 10 ani de experienta in publicitate, intrebat de adplayers cum comenteaza mesajul panoului din imagine. Creatia promoveaza "Festivalul de film documentar dedicat drepturilor omului" One World Romania.
“Nu suntem de parere ca e un mesaj vizual foarte violent sau nepotrivit publicului larg”
Ce spune autorul? “Nu suntem de parere ca e un mesaj vizual foarte violent sau nepotrivit publicului larg”, afirma reprezentantii One World Romania, prin vocea purtatoarei de cuvant, Alexandra Ivan. “Afisul de anul acesta este o reverenta facuta regizorului Luis Bunuel si gestului suprarealist din filmul sau, “Cainele Andaluz”: mana care taie ochiul. Imaginea doare, ne tulbura, dar lasa o urma adanca. Asa sunt si filmele One World Romania, ajuns la editia a 5-a.
In detaliu, iata ce am intrebat si ce am aflat despre "Filme brici":
adplayers: Ce este festivalul de film la care fac trimitere panourile "Filme brici"
Festivalul de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania a ajuns anul acesta la cea de-a 5a editie. One World Romania are drept obiectiv dezvoltarea societatii civile prin crearea unui spatiu favorabil discutiilor libere referitoare la chestiunea drepturilor omului. Prin festivalul One World Romania incercam sa aducem publicul in cinematografe si incurajam spectatorii sa dezbata temele abordate de filme, cu ajutorul specialistilor si al invitatilor festivalului.
Cele 50 de filme sunt impartite in 8 sectiuni: Sectia Revolutii Online, Sectia Politica, Sectia Munca si Rasplata, Sectia Minori si Batrani, Sectia Probleme de Familie, Sectia Pasapoarte, Sectia Penala, Sectia Activisti si Indignati. Filmele vor fi proiectate la patru cinematografe din centrul Bucurestiului - Cinemateca Eforie, Cinemateca Union, Cinema Corso si – locul dedicat proiectiilor speciale din fiecare zi de festival – Noul Cinematograf al Regizorului Roman, din cadrul Muzeului Taranului Roman. Deschiderea oficiala a festivalului va avea loc pe 13 martie la Cinema Scala.
Programul editiei a 5-a vorbeste, in primul rand, despre schimbarile exceptionale la care am asistat in ultimul an: despre o generatie de tineri capabila sa miste lucrurile, despre Primavara Araba, despre tensiunile mai mult sau mai putin explozive din Iran, din Rusia si din Cuba sau despre turbulentele anti-globaliste din vestul Europei.
Pe langa marile teme politice, dedicate puterii si dreptatii, festivalul de anul acesta vorbeste prin filmele sale si despre cei mai slabi si nedreptatiti dintre noi. Copiii si batranii sunt victime sigure in multe colturi ale lumii. La fel si refugiatii. Tocmai din acest motiv, o parte din filmele editiei a 5-a spala in public traume, exhiba conflicte ascunse, ne fac sa radem sau sa plangem in fata spectacolului cresterii si descresterii oamenilor.
“Mana care taie ochiul. Imaginea doare, ne tulbura, dar lasa o urma adanca”
Adplayers: Care este ideea / conceptul din spatele reclamei?
Imaginea festivalului in 2012 incearca sa reflecte perioada in care ne aflam – cruda, agitata, nelinistitoare. Afisul de anul acesta este o reverenta facuta regizorului Luis Bunuel si gestului suprarealist din filmul sau, “Cainele Andaluz”: mana care taie ochiul. Imaginea doare, ne tulbura, dar lasa o urma adanca. Asa sunt si filmele One World Romania, ajuns la editia a 5-a.
adplayers: Avand in vedere calatorul (generalist) pe care il are metroul, cum apreciati expunerea unui mesaj vizual violent in fata publicului foarte tanar, reprezentat de copii?
Dumneavoastra cum o apreciati? :) Nu suntem de parere ca e un mesaj vizual foarte violent sau nepotrivit publicului larg.
Am ales forma asta de comunicare tocmai pentru ca ajunge la foarte multa lume si credem ca este important ca un astfel de festival sa atinga public din toate mediile.
Mai mult in Opinii, adplayers critic