Lucrurile au luat amploare, nedreptatea procesului a fost sesizata, iar lantul decizional a fost obligat sa recunoasca paternitatea ideilor. Ca urmare a reexaminarii solutiilor propuse, marketingul a fost nevoit sa schimbe decizia initiala, desemnand, pe drept, agentia locala care a propus strategia si solutiile creative originale.
Povestea schimbarii agentiei a generat suficient „awarness” cat sa ajunga la urechile directorului lantului de magazine cash and carry. Surprins, pe buna dreptate, de faptul ca agentia castigatoare de peste granita a fost schimbata cu cea din Romania, managerul a declansat propria ancheta privind disfunctionalitatile din sistemul decizional.
Inca nedescoperit, misterul primei desemnari a castigatorului de peste granita, dar si asemanarea ideilor cu cele prezentate de agentia din Romania este inca nedezvaluit. Un singur om isi face griji. Evidenta supervizarii deciziilor face ca directorul de marketing expat sa fie tinta suspiciunilor privind slaba organizare a competitiei creative, dar si principalul vinovat de luarea unei decizii „pripite”, care ulterior a fost schimbata.
Din motive de confidentialitate, nici agentia desemnata si nici cei care au pierdut licitatia nu se vor lauda cu castigarea contului de creatie. Ce client ar vrea sa lucreze cu o agentie care ii dezvaluie greselile procesului decizional in serviciile de marketing?
Numai ca, dincolo de clauzele de confidentialitate si acoperirea corporate, greselile de organizare si evaluare a agentiilor au fost atat de vizibile incat evidenta lor nu poate fi contestata. Nu acelasi lucru se poate spune si despre raspunderea celor vinovati de producerea lor. Numarul mare de companii si oameni implicati in procesul de selectie face ca adevarul sa fie greu de ascuns. Dar cine a zis ca aceasta e singura licitatie de publicitate cu cantec organizata in Romania?
Multumim pentru subiect Scot. Asteptam si alte ponturi. Macar tu fii cainele de paza al licitatiilor :)
Mai mult in Licitatii