(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
„Temperatura apei marii pe coasta Sloveniei este de 20 °C”, anunta ieri o comunicare, probabil importanta, de la Golden Drum.
Cum linia de comunicare a festivalului este ca va sta de vorba doar cu cei care au auzit despre festival, AdPlayers incearca sa explice si celor care nu au auzit prea multe despre el ca Golden Drum este un festivalul de publicitate din Slovenia si nu unul al Institutului National de Meteorologie omolog celui din Romania.
Pe prima pagina, gasim in total 3 stiri de entertainment, impreuna cu buletinul meteo. Doua sunt o informare ce povesteste despre nebunia petrecerilor MTV, iar a treia are ca simbol steagul si party-ul national romanesc."Born in Romania?", Jack Daniels
Iar aici avem surpriza sa constatam ca Jack Daniels si-a cumparat casa si are buletin de Romania: Pe langa marcile romanesti Murfatlar si Ursus care salveaza prezenta unor simboluri nationale, petrecerea romaneasca la Golden Drum este anuntata pe tricolor de un festival AdPrint european in ultimii 3 ani, iar ca prim sustinator Jack Daniels. Probabil un domn cu dubla cetatenie pe pasaportulul multinational, din care una romana.
Dincolo de beneficiile masurabile ale partilor implicate, nu putem sa nu remarcam ca Jack tine locul unui brand national romanesc inclusiv pe simbolul romanesc national numarul 1, tricolorul. Traiasca asadar nu Republica Socialista Romania, cum era inainte de 89, ci strategia marcilor multinationale care au invadat pana si spatiul destinat cu precadere unei marci nationale.
Explicatia? Este cu siguranta una usor de dat de organizatori. Nici nu o vom cauta. Ne putem imagina lesne cum probabil marcile romanesti erau toate in vacanta in perioada vanzarii pachetelor de sponsorizare la petrecerea Golden Drum si ca petrecaretii au ales dintr-o pura intamplare Ursus si Murfatlar pentru distractia romaneasca ce putea fi una inclusiv irlandeza, germana, franceza sau americana.
Festival de "advertainment"Incheind distractia noastra cu batranul Jack - poate singura fantoma a publicitatii romanesti descoperita pana acum - jumatate din informatiile de pe prima pagina a festivalului arata ca Golden Drum este in egala masura „tour operator” in industria turistica si un organizator de conferinte sau seminarii profesionale la nivel inalt in publicitate.
Sa fi gresit adresa de internet si sa fi nimerit o agentie de turism? Nici vorba. Sunt trei stiri relativ „calde, oricum in prima pagina pe site-ul festivalului de publicitate, care ne tin la curent cu noutatile celei mai fierbinti competitii de creativitate in publicitatea Noii Europe.
Stirile Golden DrumPrima lectie pe scurt a stirilor Golden Drum pentru publicitarii romani dornici sa faca un festival ar fi ca, intr-o masura oarecum comparabila, competitia publicitatii din Slovenia este preocupata atat de marile conferinte si teme ale publicitatii cat si de temperatura petrecerilor si a timpului pentru networking.
A doua stire de prima pagina vine ca un amanunt. Temperatura de 20 °C de pe coasta Sloveniei, poate fi foarte important... Probabil cu scopul de a-ti mai programa inca 2-3 zile de vara intr-o Europa aflata totusi in a doua jumatate a toamnei. La 20 °C poti sa te gandesti inclusiv ca ai nevoie de chiloti sau costum de baie, dupa caz si, ca sunt posibile, inclusiv socializari pe plaja.
Categoria de informatii legate de petreceri iti spune ca ai la pachet si distractii de seara in publicitate, intamplare a carei probabilitate de desfasurare in Romania este de maxim 1-2 ori pe an.
Ne lipseste totusi ceva: Agentia de turism Golden Drum care aduce la Portoroz numai de la Bucuresti peste 340 de inscrieri. Important sau nu pentru turism, vorbim totusi de un buget inclusiv pachetele de deplasare, cuprins intre 150.000 si 200.000 EUR.