adplayers. Adriana Petrescu
Marturisesc sincer ca nu consider drept motivationale proverbele romanesti. Mi se pare ca prea releva un adevar crunt cu care ne confruntam de vreo 2000 de ani incoace. Proverbele noastre parca au darul de a ne trage presul de sub picioare si nu sa ne ofere o perspectiva roza asupra vietii.
Zilele trecute vorbeam cu un client care si-ar fi schimbat jobul si parca, parca ii tragea cu ochiul industria publicitara. Meserie cool, clienti misto, fete destupate si creative, salariul bun si mediu de lucru relaxant. Suna bine, nu? Treaba mea este sa imi ghidez clientii catre ”cum a semanat, asa a mancat” si sa le scot din strafundurile subconstientelor resurse inimaginabile prin care sa-i fac sa inteleaga ca ”nu averea il face pe om ci omul averea”. Cum clientul ma plateste bine pentru sedintele de coaching amestecate cu terapie, i-am cerut ragaz sa ma documentez si sa vad ce agentie, ce oameni si ce lider i s-ar potrivi.
Și la partea de documentare am avut o mare surpriza: ce ne facem domnilor si doamnelor din publicitate, ca am vazut de toate dar nu am regasit pasiunea de alta data care insufletea aceasta industrie frumoasa.
Mi-am spus ca trebuie sa caut mai eficient, sa imi rafinez cercetarea pornind de la intrebarea ”eu la cine m-as angaja”. Am luat la puricat paginile web, cele de facebook si evident am cautat curioasa liderii. La unii dintre ei am gasit pagini seci, create de PR-ul companiei, altii nu au deloc si cei mai multi comunica impersonal. Am sesizat o blazare care contravine proverbului ”vorbeste omului, dupa ce stii cu cine vorbesti”. Desigur, industria merge si asa dar parca ar merge si mai bine daca nu am astepta ”pestele care de la cap se impute”.
Acum o sa va rog sa nu va suparati pe un biet psiholog, fost publicitar, care vede mai bine lucrurile din punct de vedere obiectiv, ci sa gandim constructiv ca doar asa, ”unde sunt doi, puterea creste”.
Sunt lider sau manager? Diferenta e clara, nu?
Cum inspir oamenii din echipa?
Ce as vrea eu sa invete de la mine?
Daca nu i-as plati un timp, cati mi-ar ramane alaturi?
Care este imaginea mea publica?
Ce am facut eu concret si constructiv pentru intreaga industrie?
Cum sustin eu brandurile romanesti?
Cand am fost ultima data la psiholog? (moment publicitar)
Cand am fost ultima data la o formare profesionala?
Acestea sunt doar cateva intrebari la care, dupa parerea mea, oricare ”sef de trib de agentie” ar trebui sa raspunda.
Și vreau sa inchei acest articol cu o modificare a proverbului ”pantofarul nu are pantofi” si sa spun clar ca, in subconstient, fiecare dintre noi taxeaza aceste mici detalii.
Absolventa de psihologie, Adriana Petrescu a ales sa intre in anii 90 in publicitate. A lucrat in trecut in agentii locale sau afiliate unor retele internationale pe atunci Focus Publicis, Graffiti BBDO, Scala Thompson, Notorious / DDB. A lansat primul cinema modern Hollywood Multiplex, a pastorit revista de timp liber Șapte Seri si un ziar de cultura – aLtitudini. Declinul bugetelor de publicitate si schimbarile in industria de media, marketing si comunicare au facut-o pe Adriana sa isi dea seama ca este mai multa nevoie de ea sa profeseze prima ei pasiune pentru care a absolvit o facultate, fondand propriul cabinet de psihologie unde a adus si expertiza in comunicare
Mai mult in Opinii,