Palatul, sclavul si bomboana. La psiholog cu Adriana Petrescu
Miercuri, 20 Decembrie 2017

adplayers. Adriana Petrescu

Probabil ca deja ati observat, daca nu, va spune psihologul, in orice companie domneste un  anumit tip de energie. In unele companii zici ca esti in imparatia Zen-ului,  altele seamana mai mult cu o arena de box.  Multe functioneaza pe ”sistem malaxor” in care intra multa carne, sange si sudoare la final produsul fiind un fel de chec dulce care seamana a savarina.

Daca este sa privesti detasat cum functionam social, ne-ar busi rasul. De cele mai multe ori o zi de munca seamana mai mult a cursa contra cronometru catre ceva ce oricum putea fi rezolvat fara atata incrancenare. Celebrul deadline, nu?

Revenind la oile noastre, energia din multe agentii de publicitate seamana cu un palat in care domneste misterul, puterea si intrigile, daca imi este permisa comparatia. Pe vremea mea, ca este bine sa nu ne uitam trecutul, exista un aer boem, ca un parfum scump si o oarecare eleganta in care se ”valsa” cu clientul.

Sigur ca erau acele termene limita si limite de nervi, dar mai toata lumea zambea si venea cu drag la ”munca”. Doamne! Cand am auzit primul publicitar spunand ca se duce la ”munca” am stiut ca o molima ciudata s-a abatut asupra industriei de publicitate. Aerul boem de alta data a fost inlocuit de tensiunea pe care o tai cu cutitul mai ca intr-un film cu spada si capa.

Ceea ce trebuie sa intelegem de la inceput este ca nu ne nastem egali si nici atat nu ne manifestam la fel. Exista oameni cu temperamente aprige, dupa cum exista persoane dispuse sa suporte la nesfarsit. Primele sunt motivate de succes, ceilalti de laude si incurajari. Daca intelegem aceste reguli simple, armonia se asterne peste noi. Dar cum nu acordam suficient timp resursei umane si a propriei introspectii, mai mult ne sabotam unii pe altii.

Natura umana este tot atat de complexa ca o jungla amazonioana. Doar ca, in cazul naturii, bananul nu vrea sa fie cactus si nici cactusul, maimuta. Cat de importanta este pentru o companie sanatatea emotionala a oamenilor? Din punctul meu de vedere, crucial de importanta!

Daca vrei succes, notorietate, respect, statut si trainicie, fii un ”stapan” bun si respecta regula numarul din orice palat: daca tot este lupta, sa luptam cu totii pentru binele tuturor.

Absolventa de psihologie, Adriana Petrescu a ales sa intre in anii 90 in publicitate. A lucrat in trecut in agentii locale sau afiliate unor retele internationale pe atunci Focus Publicis, Graffiti BBDO, Scala Thompson, Notorious / DDB. A lansat primul cinema modern Hollywood Multiplex, a pastorit revista de timp liber Șapte Seri si un ziar de cultura – aLtitudini. Declinul bugetelor de publicitate si schimbarile in industria de media, marketing si comunicare a facut-o sa isi dea seama ca este mai multa nevoie de ea sa profeseze prima ei pasiune pentru care a absolvit o facultate, fondand propriul cabinet de psihologie unde a adus si expertiza in comunicare. O puteti gasi pe pagina personala Adriana-Petrescu.net sau ii puteti scrie la adriana[at]adriana-petrescu.ro

Mai mul in Opinii, Training, Management


PUBLICITATE: