"Operatia reusita. Pacientul Mort". Lorand Balint (Leo Burnett) spune ca un Effie Rom a pierdut 40%
Vineri, 17 Iunie 2011


 (AdPlayers, Iulian Toma)

Sub titlul „Effie Rom Chiar Cu Pierderi Masive”, Lorand Balint, alias Botzi de la Leo Burnett, isi pune  pe blogul personal mai multe semne de intrebare despre eficienta campaniei semnate de tizul Adrian Botan (alias Botzi) de la McCann.

Pe scurt, omul de comunicare de la Leo Burnett spune ca este vorba despre un premiu luat doar pe cresterea indicatorilor de imagine, dar vanzarile au cazut in cap cu aproape 40% de la 13%-14% la 7-8%. Balint este de parere ca premiul respecta regulile Effie, dar campania a facut cam tot atat cat „Operatia reusita - Pacientul Mort.” Mai jos punctul de vedere.

„Am avut foarte multe discutii in ultimele zile legate de faptul ca Rom a luat Effie in conditiile in care din momentul in care a inceput campania a pierdut masiv cota de piata. Doua surse diferite (Nielsen si MEMRB) arata aceeasi evolutie dramatica a cotei de piata cu pierderea a aproximativ 40%. Ceva de genul de pe la 13-14% constant in lunile de dinainte de campanie la 7-8% pe finalul campaniei. Si in prezent Rom are cam 8% share.

Eu personal tind sa cred ca din punct de vedere reguli Effie premiul este meritat: brieful clientului a avut exclusiv indicatori de imagine care au fost livrati cu varf si indesat de catre campanie.

Ce ma framanta este insa altceva: decizia de a inscrie si de a te lauda cu orice oportunitate cu aceasta campanie. A luat Effie (2 bucati), va lua premii de creatie. Imi imaginez bucuria echipei client – agentie si am senzatia ca imi scapa ceva. Cum naiba sa sarbatoresti, sa te veselesti cand ai contribuit la caderea in cap a unei marci pe care lucrezi?

ACTUALIZARE:H 18.30

Ce inseamna obiective de imagine apreciate din punct de vedere reguli Effie, dar scaderea cotei de piata? „Inseamna sa atingi obiectivele setate in brief. Obiectivele unei campanii pot fi din multiple zone - una dintre ele fiind cea de imagine”, explica Lorand Balint, pentru AdPlayers. „Iti propui sa cresti asocierea marcii tale cu o serie de elemente (marca fiind la urma urmelor suma asocierilor pe care le fac consumatorii cu numele tau. Asocieri care pot fi positive sau negative. Relevante sau nerelevante).

Spre exemplu: „Daca tu ne ceri sa facem o campanie in urma careia publicul tinta sa perceapa site-ul adplayers.ro ca fiind traditionalist si insisti pe tema asta, noi s-ar putea sa o facem. La sfarsitul ei, am atins obiectivele setate de tine. Daca este sau nu relevant ca adplayers sa fie traditionalist asta este alta discutie. Tu ai insistat indiferent ce ti-am zis noi”.

Vorbind despre Rom, chiar cred ca si-au atins obiectivele. S-ar putea insa sa fi reusit sa creasca atributele gresite. Ce ma nedumireste pe mine este faptul ca echipa este multumita cu ceea ce a facut. Aici mi se rupe filmul. Brieful este un indicator, standardele pe care ni le setam noi ar trebui sa fie mai dure decat simplul brief.

Intregul punct de vedere de plecare, pe blogul lui Lorand Balint.


PUBLICITATE: