( adplayers, Iulian Toma) Ca limita publicitatii a atins cote greu de iubit de un om care ar trebui sa-si inteleaga semenii, o dovedeste o recenta campanie in Romania care si-a propus sa gaseasca leac la Alzheimer cu personaje care ii urasc pe bolnavii neputinciosi. Sa lasam sa vorbeasca doar unul din indemnurile la ura:
Uraste-ti baietelul!
„Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit. Uraste-ti baietelul care niciodata nu vrea sa stea locului si nici nu te asculta. Uraste-ti baietelul care se enerveaza din nimic si se poarta urat cu ceilalti.
Uraste partea din el care il face asa. Nu e vina lui. E doar boala care ii afecteaza comportamentul. Sub masca asta e un copil care vrea sa iti arate toata iubirea, dar pur si simplu nu poate. Poti sa il ajuti, prin multa grija, rabdare si intelegere.
Grabeste-te, fiecare zi e importanta. Ajuta-ti baietelul sa devina fiul pe care ti l-ai dorit dintotdeauna, cu Neuro Optimizer.”
Pe site-ul campaniei: „Neuro Optimizer este un supliment ce imbunatateste activitatea cerebrala si legaturile neuronale si poate, impreuna cu tratamentul prescris de medic, sa limiteze efectele bolilor neurodegenerative: Alzheimer, Parkinson, scleroza, senilitate” este descrierea produsului promovat. Dar promovat cum?
„„O MIZERIE NUMITA CAMPANIE” Alexandra Tinjala, Sister&co
„„O MIZERIE NUMITA CAMPANIE” spune Alexandra Tinjala, manager si fondatorul agentiei Sister & co despre mesajul comunicarii produselor companiei Secom ce poate fi vazut pe Uraste.ro. Tinjala si compania de publicitate pe care o conduce se implica de mai multi ani in campanii de sprijinire a celor mai putin ajutorati.
„Le recomand celor care au gandit, realizat si mediatizat aceasta campanie sa faca: a) o vizita la azilul de batrani Balaceanca - jud Ilfov; b) sa stea langa un copil care sufera de autism si dupa 3 minute, sa ne spuna noua, da, noua privitorilor, daca ura este ceea ce simti fata de acesti oameni”, ii indeamna omul de publicitate care pune la zid campania de promovare, intr-un comentariu public doar prietenilor de pe facebook.
Tinjala este ingrijorata ca mesajul ar putea sa apara inclusiv la TV. „Si daca aceasta MIZERIE NUMITA CAMPANIE intra si pe TV, atunci lucrurile stau si mai rau, problema devine una mult mai grava; nu mai vorbim doar de ignoranta, ci si de lipsa raspunderii pe care noi publicitarii o avem fata de ceea ce 'vindem' masei. In cazul acesta, masa este cea care a facut din Romania una dintre tarile cu cea mai mare rata a abandonului din Europa (la fiecare 6 ore un copil este abandonat, cei mai multi dintre ei fiind copii cu dizabillitati) si probabil cu un procent extrem de ridicat de familii care isi lasa parintii sau bunicii sa putrezeasca in mizerele azile de batrani... RUSINE!” conchide omul de publicitate aprecierea executiei campaniei.
Despre funie, in casa spanzuratului
Sa speram ca tot publicul campaniei stie ca a vorbi de funie in casa spanzuratului nu este tocmai o strategie care te poate ajuta sa ajuti omul aruncat in situatii disperate, ci dimpotriva. Interesanta ar fi pozitia agentiei de publicitate autoare dar si a clientului, ale caror opinii despre cum vad acestia mesajul campaniei le asteptam. In subsolul site-ului, semneaza Armada Advertising, de la care speram sa aflam cine si de unde pana unde este responsabil de campanie.
Pana la opiniile acestora despre campanie, ramaneti pe adplayers.
Mai multe indemnuri la ura, pe uraste.ro
Sau distribuiti, cum ne indeamna spotul pe youtube
Reactii ale campaniei:
Campania a starnit deja reactii dure in media, dar si pe canalele proprii ale unor oameni de comunicare:
Uraste.ro Dilema Veche: Luiza Vasiliu
Doru Panaitescu, "Armada Advertising semneaza o campnie controversata pentru Secom. Uraste.ro"
"Uraste-ti aproapele ca pe tine insuti" Ana Dragu, presedinta unei asociatii de autism din Romania. (poate cea mai emotionanta reactie, din calitatea omului direct implicat in relatia cu cei care ar trebui ajutati.
Alte articole din Opinii:
»
»
»
»
»
»
»
»
»
»