Nica (Ogilvy Group): “Lucrari foarte bune, dar si lucrari foarte proaste”
Miercuri, 24 Octombrie 2007

.

.

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Sincer sa fiu, mi s-a parut foarte ciudata aceasta editie a Golden Drum, comparativ cu alte editii sau cu alte festivaluri”, a afirmat pentru AdPlayers, Albert Nica (foto) - Executive Creative Director la Ogilvy Group, structura ce reuneste departamentele de creatie ale agentiilor Ogilvy&Mather, OgilvyAction si OgilvyOne.

Ogilvy&Mather a castigat la editia din acest a festivalului de la Portoroz un Golden Drum TV pentru WWF Romania si un Silver Drum la Print pentru acelasi client. Grupul a inscris mai multe lucrari in mai multe categorii, dupa cum spune Albert Nica, “pentru a vedea pe unde ne situam”.

“Lucrari foarte bune dar si lucrari foarte proaste”

“Golden Drum 2007 este o editie ciudata pentru ca erau lucrari foarte bune dar si lucrari foarte proaste”, explica Nica. “N-a existat o medie a lucrarilor extraordinara. Lucru care ma face sa ma intreb daca agentiile isi selecteaza atent  lucrarile pe care le inscriu sau e doar o chestiune de numar. Am vazut prea  multe lucrari care erau reeditari ale unor idei celebre, cateodata, fara prea multe ajustari”.

Intrebat daca si agentiile romanesti au avut astfel de inscrieri, seful de creatie de la Ogilvy Group spune ca n-a vazut. “Romanii muncesc mai mult, comparativ cu altii”, sustine el. “Se gandesc mai mult ce anume o sa inscrie si, in general, cum abordeaza o competitie de acest fel. Si, daca se intampla sa semene cu o alta idee, in niciun caz nu este  pe aceeasi categorie de produs.”

Directorul de creatie sustine ca “nici international nu reinventezi roata, dar abordezi lucrurile intr-o perspectiva mai proaspata”. „Daca te uiti cu atentie, chiar si la Cannes Lions sunt unele idei care reapar odata la 3-4 ani, dar sunt reinterpretate intr-un mod nou, neasteptat”, adauga el.

“Exista categorii unde ne asteptam sa castige alte lucrari nominalizate (sau nu)”, este de parere responsabilul de creatie. “In cazul nostru nu am avut prea mari obiectii”, afirma Nica, despre calitatea jurizarii, “si chiar daca nu am castigat cu celelalte lucrari inscrise, ma bucur ca la unele sectiuni nu s-au dat premii, un semnal clar ca ca nu e deajuns doar sa partcipi”.

“Multi dintre membrii juriului de la Golden Drum 2007 nu sunt nume cunoscute”

Vorbind despre juriu, oficialul de creatie Ogilvy este de parere ca “multi dintre membrii juriului de la Golden Drum 2007 nu sunt nume cunoscute in publicitatea internationala. Oameni foarte buni, dar necunoscuti”, subliniaza el.

“Cred ca au fost foarte multi din Estul Europei, oameni despre care cel putin eu nu prea am auzit”, adauga executivul Ogilvy Group. „Asta, comparativ cu membrii din juriul Cannes Lions (poate fi exagerata comparatia) unde cumva, cam stiai cate ceva despre fiecare, chiar daca doar din perspectiva agentiilor de la care proveneau”.

“Oamenii de la Cannes sunt recunoscuti in primul rand prin campaniile pe care le-au facut. Printre membrii juriului de la Portoroz erau doar cateva nume care imi sunau cunoscut, in rest nu aveam nici cea mai mica idee despre experienta lor profesionala, ce campanii au facut...”.

Ghost-uri?

“M-am uitat dupa astfel de lucrari mai putin vazute, dar n-as comenta negativ acest lucru. Cred ca s-a ajuns la o conventie in sensul asta”, sustine responsabilul de creatie Ogilvy. “Nu cred ca sunt lucrari care nu au aparut niciodata sau ceva de genul acesta. In schimb, este adevarat ca exista multe agentii care isi cauta clientii pentru care sa faca lucrari creative, insa deja aici suntem in zona de proactivitate”.

Tendinte

Nica este de parere ca anul acesta juriul a pus foarte mult accent pe executie. „Dincolo de idée, este clar ca s-a pus prêt pe modul in care au fost executate lucrarile si ca membrii juriului au incercat sa evite cliseele din advertising apreciind ideile inedite, bine executate ca art direction”.

El mai spune ca unele dintre premii ar putea avea sanse chiar si la Cannes.„ Pana acum vad ca cele care au luat la Cannes au luat la Golden Drum (surpriza!)”.

Petrecerea romaneasca

“Este prima data cand am participat la petrecerea romaneasca de la Golden Drum, dar pot sa spun ca a fost una impresionanta. Chelnerii de la restaurantul respectiv probabil ca o sa-i pomeneasca pe romani inca 2 saptamani”.

Intrebat de ce crede ca publicitatarii romani se distreaza bine impreuna numai la festivaluri din afara granitelor, Nica spune ca „probabil pentru ca Portoroz este si un fel de Sovata, unde nu prea ai multe locuri unde sa te duci sa te distrezi, asa cum se intampla, de exemplu, la Cannes sau in alte locatii in care exista mult mai multe locuri de distractie”.


PUBLICITATE: