Mihai Fanache (Mediacafe), la un eveniment IAB Europe
Luni, 07 Mai 2007

(AdPlayers.ro, Mihai Fanache, mediacafe.ro/blog)

In calitate de observator / turist am participat vineri (04.05) la o zi de evenimente IAB Europe in Londra. In ciuda indiferentei fata de subiectul IAB - Stan Faryna a reusit sa ma convinga sa particip (da, suntem old friends dar de IAB-ul lui nu mi se poate rupe mai tare:) ).

Key findings:

Prezentarile si dezbaterile membrilor prezenti (in jur de 40) sunt probabil cea mai buna motivatie pentru a participa la aceste evenimente. Printre speakeri: Nielsen netratings, metrix lab, i-level. Participantii pe care i-am remarcat: PWC, yahoo, google, ask.com si cativa presedinti de IAB-uri locale.

Mi-a atras atentia un un case study i-level & Mcdonalds privitor la mixul otpim de TV, Radio si Internet…. poveste veche dar unii se pare ca s-au prins cum se face.

Din vorba in vorba am aflat cum isi gandeste businessul un media boutique de apartament sau cel mai mare publisher din germania. Aviz membrilor din boardul romanesc interesati de urmatoarele evenimente (Bruxelles & Madrid).

Downside: trecand peste glam-ul prezentarilor - se pare ca discutiile libere pot derapa rapid chiar mai aiurea decat putem auzi la un internetics sau BRAT in Romania. Cati unici sunt de fapt in Europa? De ce mai afisam ratecard-uri cat timp discounturile ajung la 75%? Reprezentantul Germaniei era chiar intrigat de faptul ca trebuie sa ajunga la londra si sa vorbeasca in engleza. Am mai aflat ca are business de 16M pe luna deci este probabil genul care inca mai viseaza la o germanie mare :))

Altfel, atmosfera mai mult decat destinsa, networking la intaltime. M-am impiedicat pe hol chiar de Alain Heureux - presedintele IAB Europe. Stan l-a informat ca sunt “member of the other IAB”. Am avut pe tema asta o discutie de 30 de minute la pauza de 5 ‘o clock in care am aflat ca procesul prin care noi tari pot adera la IAB este dezastruos de dezorganizat. Alain regreta chiar ca a cam ignorat corespondenta cu “Christi Petriceanoo” din lipsa unor proceduri clare de lucru. Neoficial - asteapta o invitatie in Romania pt. inaugurarea circului 

Am avut placerea unei cine de 6 ore cu David White - Chairman of the IAB Europe Search Taskforce. Printre multe discutii de genul london, tea, SEO si ozone layer am aflat ca din cele doua miliarde de lire de pe piata de online din UK - 1.2 reprezinta search advertising. Am mai aflat ca share-ul Google din cei 1.2 miliarde este de 78% (UK fiind singura tara unde google este obligata sa declare sumele pe motiv ca depasesc 10% din turnover).

Off-topic: David este initiatorul, regizorul, scenaristul si cameramanul celebrelor filme de la intalnirile IAB :)) Am impresia ca s-au mai turnat cateva si vineri.

On-topic: ce ne facem daca aflam ca spendingul romanesc pe google (luat separat) este mai mare decat “the infamous” 8M Euro estimati de piata anul asta din display advertising? Oricum nu avem cum sa aflam decat empiric:)

Concluzii:

1. IAB reprezinta un garant serios pentru atragerea de noi clienti in online cat si pentru consolidarea conturilor existente.

2. standardele, regulile de best practice si bun simtz (daca vor fi vreodata acceptate unanim) vor reduce poluarea de pe piata.

3. Toti membrii board-ului European au afaceri personale cu turnover lunar cam cat piata noastra anuala. Au de asemenea o pasiune pentru pietele emergente. Daca ne mai certam mult pe “who’s who” s-ar putea sa asistam la aparitii interesante pe piata.

4. Stan e chiar pasionat de job-ul asumat - teoria conspiratiei nu cred ca duce nicaieri in cazul de fata. Nu are toate notiunile locale de piata clare dar e un reprezentant mai mult decat ok pt. Romania. (nu, nu mi-a dat nici o sticla de jack pt. asta).

 

Alte constatari:

- The Royal Overseas League - locul unde se desfasoara evenimentele IAB in Londra este cam, well… naspa. Acum 300 de ani am inteles ca era cam ca Fratelli-ul in Bucuresti:) Pentru boardul IAB Romania care va participa aici - get a room elsewhere.

- masa in city center - poate costa pana la 10 salarii minime pe economie romanesti

- fish ‘n chips - not a good ideea - presupun ca trebuie incercate mai multe locuri.

- Campaign-ul de UK este la fel de subtire ca cel romanesc.

Mihai Fanache este Managing Director al companiei cu activitate pe internet MediaCafe. Preluat cu acordul autorului, subiectul poate fi gasit si pe blogul companiei mediacafe.ro/blog.


PUBLICITATE: