(AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )
McCann Erickson Romānia a cāstigat vineri seara cel mai rāvnit trofeu la festivalul de publicitate din Slovenia. Golden Rose 2006, caci despare el este vorba, reprezinta distinctia cea mai inalta a festivalului de Publicitate si premiaza Agentia Anului la Golden Drum.
Pentru al doilea an consecutiv, Romānii se urca pe cea mai inalta treapta a festivalului Noii Europe, dupa ce, anul trecut, Leo Burnett Romānia cāstiga trofeul cu acelasi nume. Creativii lui Bogdan Naumovici, Creative Director la Leo Burnett vor trebui sa se multumeasca cu trofeul Agentia Anului cāstigat la AdtOr 2006, īn conditiile īn care agentia condusa de Bogdan Enoiu si Adrian Botan a preferat sa sara peste festivalul autohton de publicitate, motivānd neprofesionalismul organizarii acestuia.
Golden Rose 2006 a fost acordat aseara dupa ce festivalul a acordat premiile Golden Drum pentru grupele (sectiunile) Radio, Outdoor, Press si TV, īn cadrul ceremoniei de premiere Golden Drum New Europe.
Trofeul Golden Drum 2006 īn sectiunea Radio Ads a revenit aceleeasi BV McCann Erickson Romānia, pentru spotul radio Churchill. Īn grupa Presa Scrisa (Press), juriul a fost cucerit tot de o aceeasi McCann Erickson Romānia, cu o serie de trei reclame - Mount Rushmore, Jane and Godmother.
Agentia condusa de Bogdan Enoiu si Adrian Botan avea īnsa puncte pretioase obtinute anterior la Campanii, grupa de unde marti a plecat cu trei Golden Watch, premii ce recunoasteau 3 dintre cel mai bune campanii īnscrise īn categoriile de concurs.
Golden Drum 2006 pentru cel mai bun spot TV au revenit unei alte serii de 3 ad-uri: Bar Feeling Where Ever You Are: Menu, Pick Up and Birdwatcher, apartinānd agentiei BOB HELSINKI. Golden Drum 2006 la sectiunea Outdoor a plecat īn Polonia, la Saatchi&Saatchi, pentru o serie de trei postere outdoor Freedom of Speech in Belarus: Andrzej Pczobut, Andrzej Pisalnik ;i Alexander Wasilew.
Premiul Studio Drum, pentru cel mai bun autor de film la Golden Drum workshop, a plecat tot īn Romānia, la Bogdan Albu, dupa performanta similara a lui Alexandru Maftei de anul trecut.
Sub rezerva ca site-ul festivalului Golden Drum, dupa care am facut o statistica a lucrarilor aflate pe lista scurta, ar putea contine date incomplete, AdPlayers a mai numarat performante notabile ale unor agentii romānesti cum sunt cele ale Lowe & Partners (TV, Press), Leo Burnett (Press si Radio), GMP (TV si Press), Mercury (TV), Odyssey (TV), Gavrila si Asociatii (TV), TBWA\Merlin (Outdoor), sau cele ale TVR (Film si TV Promo).
Mai mult, īncepānd de luni, cānd vom avea si o parte din vocile industriei care vor comenta editia din acest an a festivalului Golden Drum.