(AdPlayers.ro, Irina Toma)
Mazda considera Romania ca fiind tara cu cel mai mare potential din regiune, estimând o triplare a numarului de unitati vândute în 2007 pe aceasta piata, comparativ cu anul precedent, se arata într-un comunicat de presa al Mazda South Central & South East Europe (SCSE). Romania va juca un rol strategic pentru Mazda în viitorul apropiat, mai afirma oficialii companiei.
Responsabilii marcii anticipeaza ca anul acesta vânzarile vor ajunge la 1,250 unitati, si o cota de piata de 1,2 - 1,4 % fata de cele 376 de unitati comercializate în 2006 reprezentând o cota de 0,3 %. Obiectivele Mazda vizeaza atingerea unei cote de 1,7% din totalul vânzarilor autoturismelor de import în urmatorii trei ani.
“Toata atentia noastra este acum îndreptata spre Romania”, a spus Josef Schmid, Director Regional Mazda CSEE. „Acum, când Romania a devenit membra a Uniunii Europene, sarcina a devenit mult mai usoara si eficienta a crescut, de ambele parti”, spune executivul regional.
Recent compania l-a numit Country Manager Mazda pentru Romania, pe Cristian Rigu (foto) care se va ocupa de dezvoltarea pe piata româneasca a retelei de dealeri Mazda Central and South East Europe, dupa ce acesta fost Director General de Marketing si Vânzari pentru Daewoo Automobile.
AdPlayersFile Mazda în 2006
2006 a reprezentat, spune compania, un an de dezvoltare intensiva pentru Mazda în zona Europei de Sud-Est, aproape fiecare dintre pietele componente anuntând cresteri semnificative. Aceste rezultate cumulate au dus, afirma reprezentantii mazda, la înregistrarea unor vânzari record pentru Mazda Central and South East Europe (Mazda CSEE) – coordonatorul regional Mazda, cu sediul la Klagenfurt, Austria. Comparativ cu 2005, vânzarile Mazda pe pietele din zona au crescut cu 16,5%, atingând 23,297 unitati.
Dintre modele, Mazda3 (7,157 unitati) si Mazda6 (6,572 unitati) se afla în topul modelelor preferate de catre clienti. Pe segmentul autoturismelor sport, spun reprezentantii companiei, Mazda MX-5 îsi confirma înca o data pozitia solida, înregistrând vânzari de 476 unitati. Pe segmentul pick-up, Mazda BT-50 se pozitioneaza un competitor important în categoria vehiculelor comerciale usoare, cu 1,099 unitati vândute.
Cele mai performante piete Mazda, în 2006, au fost cele din Austria (cu 16,130 unitati vândute, reprezentând o crestere de 20% fata de anul precedent), Ungaria (2,623 unitati, în crestere cu 8,5%) si Croatia (2,270 unitati, în crestere cu 30,8%). Marca a înregistrat în Moldova (109 unitati – de patru ori mai mult decât in 2005) si 404 unitati vândute în Bulgaria, în crestere cu 54,2%).