Matematica The Group loveste din nou: "in fruntea clasamentului industriei"
Joi, 19 Mai 2011
 ( AdPlayers, Iulian Toma )

The Group surprinde din nou cu declaratii ale oficialilor privind asezarea „in fruntea” clasamentului industriei de marketing si comunicare din Romania.

Intr-un interviu din aceasta saptamana in Q Magazine, purtatorul de cuvant numarul 1 al grupului, Mihaela Nicola, afirma ca „The Group s-a asezat in fruntea clasamentului industriei”. Si nu de ieri de azi, ci chiar de mai multi ani, rasplateste distinsa doamna interesul 
publicatiei care a facut un cover story din subiect.

„Primul an in care The Group s-a asezat in fruntea clasamentului industriei a fost si pentru noi o surpriza frumoasa. Al doilea a insemnat dorinta de a pastra aceasta izbanda. Iar de la al treilea an, am incetat sa numaram”, a declarat Mihaela Nicola, presedinte si unul dintre partenerii The Group, in editia Q Magazine aparuta in a doua jumatatea a lunii mai.

Declaratia oficialului vine cel putin nefiresc in contextul in care presedinti si manageri ai unor importante grupuri de comunicare din Romania contesta modul in care sunt sustinute cifrele de afaceri The Group „in fruntea industriei”.

„In frunte” dar „pe dinafara” industriei?

Pana in prezent, declaratiile purtatorilor de cuvant care auto-pozitioneaza grupul fondat de Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti „in fruntea” industriei sunt facute de companii „pe dinafara” industriei despre care vorbeste portavocea grupului - The Group nefiind membru nici in IAA, nici in UAPR.

In lipsa unor reglementari ale organizatiilor profesionale privind standardele de raportare ale cifrei de afaceri „in fruntea industriei” din clasamentelor intocmite de The Group, declaratia Mihaelei Nicola merita vazuta drept un standard propriu, deocamdata necunoscut industriei la care face referire. Din fericire izolat de ceilalti jucatori din piata, matematica The Group pozitioneaza grupul in fruntea unei industrii in ale caror organizatii de standarde profesionale nu prea face parte.

Chiar daca niciun reprezentant The Group nu o recunoaste, desele iesiri in presa privind pozitia intr-un ipotetic clasament intocmit de sefii grupului fac referire la cifre care nu reprezinta decat dublari ale veniturilor rezultate din insumarea de doua ori a unor bugete de media apartinand acelorasi clienti.

Matematica din comunicarea The Group

Operate tot de doua ori in cifra de afaceri a holdingului de companii, mai multe bugete de media administrate de agentiile parte din grup dubleaza la randul lor cifra de afaceri The Group. Cum se intampla acest lucru? Agentiile de media din grup au ca furnizor de spatiu de media polul The Media Partnership – companie parte din acelasi holding.

Avand standarde de raportare in industria locala necunoscute altor grupuri internationale, The Group dovedeste ca inoveaza in matematica din comunicare. Niciun alt holding de profil din lume nu isi raporteaza cifrele in clasamentele industriei adunand veniturile polului de media impreuna cu cifrele de afaceri ale agentiilor de media. Scopul unui pol de media este acela de a ajuta agentiile sa obtina conditii financiare mai bune pe piata de media, nu si pentru a cumula de doua ori bugetele alaturi de agentiile de media pentru a sta in fruntea vreunei ierarhii, de dragul unui inventat loc 1.

De ce aduna partenerii grupului veniturile polului de media cu cele ale agentiilor de media atunci cand raporteaza cifra de afaceri in „industrie”, insumand astfel de doua ori aceleasi bugete? Matematica The Group nu comunica niciun raspuns.


PUBLICITATE: