(AdPlayers, Iulian Toma)
Curiosi sa aflam ce mai cred oamenii de Internet despre Internetics, am adresat cateva intrebari unuia dintre veteranii industriei. Marius Deak, fondatorul GreenPixel, companie prezenta de 11 ani in servicii de marketing si comunicare pe Internet, vine cu o pozitie fata de Internetics, din perspectiva celui care presteaza zilnic servicii de comunicare online, si castigatorul trofeului „Agentia Anului”, , timp de mai multi ani consecutiv, la primele editii.
AdPlayers: De ce n-ati participat la Internetics, si cum consideri rezultatul / premiile (numar de agentii / proiecte inscrise)?
Marius Deak: Dupa ce am participat cu toate fortele la primele 4 editii Internetics, un eveniment destul de nefericit ne-a determinat sa nu mai participam la asemenea competitii in Romania. Si ne-am tinut de promisiune - timp de 6 ani nu am mai inscris nici o lucrare.
In acesti 6 ani, odata cu intelegerea mai buna a online-ului, atitudinea oamenilor din industrie s-a mai schimbat, iar Internetics incepe sa redevina o gala de premiere si NU un loc de dat cu pietre. Ne gandim sa revenim cu inscrieri, si chiar sa incercam sa convingem si alte agentii care au avut un comportament similar. Ar mai ramane de rezolvat doar problema eterna a relevantei categoriilor si a criteriilor.
Comparand Internetics 2010 cu ceea ce imi imaginez ca ar fi trebuit sa fie: au lipsit destule agentii, clienti, si proiecte bune, iar campanii digitale bune au pierdut in fata unor campanii bune de PR sau ATL la care online-ul a avut o contributie prea mica.
Desi la HotSpot-ul Internetics am vorbit despre lipsa de relevanta a masurarii digitalului independent de restul atunci cand vorbim despre atingerea obiectivelor de marketing ale clientului, in cazul strict al jurizarii activitatilor digitale este nevoie de aceasta delimitare.
AdPlayers: Cum apreciezi jurizarea muncii "internet sau digitale" de catre oameni de marketing, si nu exclusiv din specialisti de internet / digital, asa cum se intampla in competitii internationale?
Marius Deak: Este foarte bine sa ai in juriu oameni de marketing communication din afara sferei digitale. Este si mai bine sa ai oameni de marketing. Ar fi ideal sa ai oameni de digital marketing, care vad in online un canal, touchpoint permanent si nu doar "media mai ieftina".
Legat de asta, Internetics este de cativa ani un festival de advertising, in care se premiaza idei de comunicare, care au avut si ceva online - nu neaparat campanii interactive.
AdPlayers: Ce a fost bun si ce ar trebui schimbat / imbunatatit la Internetics?
Marius Deak: Nu este reprezentat inca "digital marketing"-ul. Lipsesc platformele de engagement, programele de loializare, conversiile, distributia, etc. - lucruri pentru care online-ul este cu adevarat pregatit, dar care nu sunt "doar comunicare".
Si, iarasi, lipsesc componente de digital care nu sunt online (mobile, digital on trade, etc). Daca tot ne gandim sa inscriem, sper ca Internetics se va indrepta si inspre aceste directii, ca sa avem macar categorii unde sa putem inscrie :)
Mai mult in Internetics