Traim intr-o tara cu din ce in ce mai putine festivaluri de publicitate, fiecare cu gradului lui de apreciere din partea industriei, insa nici unul nescapand fara barfa si scandalurile dambovitene.
Toata lumea (din industrie!) stie de AdPrint, de Effie, ma rog, …stia de Ad’or… Toti stim de ele! Ca sa zic asa, awareness cat casa pentru toate. Aici apare prima intrebare: Mai e nevoie de o campanie de promovare separata, daca in lumea noastra mica tot stie de concurs? Cu vizual nou si o campanie de promovare? Probabil ca da, insa nu pot sa nu ma intreb ce eficienta are aceasta initiativa si daca s-a verificat vreodata cum a lucrat fiecare campanie de promovare a festivalului. Parere personala: cred ca doar data de incepere a festivalului intereseaza de fapt, ca lumea e de mult convinsa sau neconvinsa sa participe si cred nu se asteapta nimeni ca aceasta campanie sa schimbe aceste pareri despre competitie.
Dar sa zicem ca asa e corect, asa e ca la carte, sa se promoveze festivalul de eficienta. Oricum istoricul acestor promovari este la fel de nebulos ca si vizualul care se doreste. Ca vorba aia, n-ai vizual, n-ai campanie, nu? Ce vizual a fost anul trecut? Cine mai stie…
Cert este ca dezinteresul agentiilor este relativ mare cand vine vorba sa participe la acest concurs. Si nu cred ca suma de 4000 Ron este cea care dicteaza, cu toate ca daca se alocau 4000 euro, probabil ca se crea alta emulatie. Echipele bune pur si simplu nu se baga! Probabil ca si aceasta idee hei-rupista de a deschide concursul de promovare catre oricine (fiecare e un freelancer in felul lui, nu?), indeparteaza echipele. Cum ar fi ca la un Campionat mondial de fotbal sa joace fiecare doar pentru ca vrea sa participe? Veniti fratilor, inscrieti-va, jucati fiecare cu fiecare si cel mai bun castiga! Idea e ca nu bagi in aceasi galeata pe toata lumea, o amesteci si apoi te astepti sa iasa puiul cu oua de aur. Cand esti intr-o galeata, esti intr-o galeata, nu intr-o elita.
Mai simplu de atat nu e decat creativitatea care vinde!
Sorin Predescu, Director de Creatie, Candiso
AdPlayersBiography
Cu 14 ani de creatie in publicitate, Sorin Predescu este Director de Creatie Candiso. De profesie arhitect, Predescu insumeaza 12 ani Director de Creatie Grey Worldwide Romania, 1 an Director de Creatie Brandstalk, agentia de creatie The Group. Peste 250 de spoturi filmate, premii castigate local sau international. Expertiza unica in categoria bere (12 ani, lansari Ursus si Golden Brau), telecom (lansare Zapp, relansare Romtelecom, lansare Clicknet, Voxtel Moldova, Vodafone Cehia). Expertiza multinationala FMCG.