''Inchizitia, daca tot exista, trebuie sa-si faca datoria'' Dragos Olteanu, Vitrina Advertising Bucuresti, AdPlayersCritic: RAC - Cava D’Oro
Joi, 08 Mai 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Dupa avizul negativ al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) legat de primul spot Cava D’Oro, AdPlayersCritic culege cateva opinii ale unor oameni de publicitate:

 

Dragos Olteanu (foto), Director de Creatie, Vitrina Advertising Bucuresti

 

“Am sa incerc sa fiu impartial, desi cred ca pina la urma n-o sa-mi iasa.

 

Intr-o tara in care injuratura a devenit norma de exprimare... unde fesele domnisoarelor de profesii si pregatiri indoielnice zac pe primele pagini ale ziarelor... unde e greu sa mai gasesti un post de televiziune la care sa te uiti linistit cu copilul tau... unde discursul de mahala a ajuns retorica... si unde “beep-urile” fac parte din multe dintre stirile cu care suntem agresati zilnic la televizor... unde expresia “pe care” a ajuns un important criteriu de evaluare a calitatii de exprimare a unui om... unde verbul “a placea” a ajuns sa fie siluit pe la toate colturile, metamorfozat oribil in expresii de genul “mi-ar place”...

 

...ne trezim ca o expresie nevinovata, onorabila, altfel, multumita romanului lui Dinu Sararu, “niste tarani”, sa faca o institutie sa se oripileze ca la auzul unei mirlanii inimaginabile; drept care, Inchizitia, daca tot exista, trebuie sa-si faca datoria...; fiindca intotdeauna s-au trezit cite unii sa fie mai catolici decit Papa.

 

Publicitatea, nu spun o noutate, e si entertainment, iar spotul despre care vorbim, in afara faptului ca-si face treaba, (e o parere proprie) aduce si acel condiment care ne face sa nu spunem despre toate produsele creative ca sunt plicticoase. Asa incit, faptul ca o categorie profesionala e luata in balon, chiar nu trebuie sa ne mire; ne intilnim zilnic cu militieni pe strada...

 

...si, fiindca tot vorbim de absurduri de situatie si tot suntem in campanie electorala; propun ca, macar pina la 1 Iunie (nu, nu e Ziua Copilului, e Ziua Alesilor Locali!), sa se interzica numele proprii ca Trahanache, Caragiale, Pristanda si, scuzati expresia, Catavencu. Iar cuvintul “taran” sa fie inlocuit in publicitate cu “mojic”.

 

Concluzia? Niste mojici... “

 

Opiniile pe marginea subiectului sunt asteptate pe adresa info@adplayers.ro sau la

 


PUBLICITATE: