(AdPlayers, Iulian Toma)
Legat de brandul de turism al Romaniei, Catalin Rusu, Creative Director si Managing Partner Rusu+Bortun este de parere ca acum se judeca efectul, si nu cauza care a adus la actualul brand de turism national. In opinia lui Rusu, aceasta trebuie cautata in procesul de selectie al specialistilor care au lucrat pentru proiect.
„Daca ar fi sa aplic prezumtia de vinovatie, probabil ca as deserta o puzderie de critici referitoare la forma si conceptul noii identitati de tara. Profesionist din punct de vedere al consultantei de brand este sa aplici prezumtia de nevinovatie, sa afli mai intai obiectivele care au condus la aceasta alegere si apoi sa ridici piatra. Sper ca n-a fost singura varianta propusa de reputatii consultanti externi.
De pe margine e foarte usor sa critici neriguros o forma sau alta. Dar dincolo de orice consideratie fata de munca unor specialisti, cred c-ar fi trebuit sa fie mai atenti la originalitatea simbolului desenat. E greu sa unicizezi o tara cu un simbol mai mult decat comun. Din pacate, cred ca acum judecam efectul, si nu cauza, iar din punctul meu de vedere raul a fost facut la licitatie. Oare cum ar fi aratat logo-ul Romaniei desenat de echipa lui Wally Olins?
Catalin Rusu, Creative Director si Managing Partner Rusu+Bortun Brand Growers