„Probabil ca in curand, atat Pentagram cat si Rusu+Bortun vor fi date in judecata, pe motiv de plagiat, de catre autorii identitatii http://www.breaking-the-ice.de/”, spune Catalin Rusu, Rusu+ Bortun, autorii noii identitati ADOR. „Intr-un final, cu totii vom fi dati in judecata de catre Domnul Iisus si cei 12 apostoli, iar intr-un final vom patimi cu totii pentru faptele noastre”, continua omul de creatie.
Dupa ce explica propria viziune asupra logo-ului, partenerul agentiei Rusu+Bortun conchide ca „„Fiecare receptor decodeaza potrivit sistemului propriu de referinta”. Mai jos pozitia integrala a lui Catalin Rusu (FOTO)Managing Partner, Rusu+Bortun, dupa ce un cititor AdPlayers a sesizat ieri o posibila asemanare intre noul logo ADOR si una din lucrarile companiei de design Pentagram.
„In primul rand vreau sa-ti multumesc pentru atentia pe care o acorzi brandului ADOR si cred ca orice dezbatere despre festivalul ce premiaza creativitatea romaneasca ajuta la dezvoltarea pietei.
Punctul meu de vedere referitor la dezbaterea din articol poate fi dedus din prezentarea amanuntita pe care am facut-o despre rebrandingul ADOR.
“Premiaza creativitatea romaneasca™” este sloganul de brand ce promite conturarea unei creativitati romanesti. Publicitatea este o forma de exprimare ce duce mai departe creativitatea romaneasca in general, iar ADOR, prin standarde si know-how, isi asuma aceasta misiune.
Logotipul-ul ADOR pleaca de la un simbol propriu creativitatii romanesti, Masa Tacerii, ce a intrat mai apoi in patrimoniul universal. Dincolo de manifestarea specificului local, simbolul inspirat de Masa Tacerii a lui Brancusi puncteaza valorile in care crede brandul.
Simbolul logo-ului reprezinta o vedere plonjata asupra Mesei Tacerii, unde wordmark-ul este capsulat in simbol. Tot de inspiratie brancusiana este si stilizarea wordmark-ul “ADOR” ale carui litere sunt desenate dupa o vedere laterala a scaunelor din jurul Mesei Tacerii. (Mai mult despre subiect puteti gasi pe http://www.strategic.ro/marketing/ador-analiza-de-logo.html ).
Link-ul de la ultimul comment prezinta sursa de inspiratie atat pentru Pentagram cat si pentru noi. Probabil ca in curand, atat Pentagram cat si Rusu+Bortun vor fi date in judecata, pe motiv de plagiat, de catre autorii identitatii http://www.breaking-the-ice.de/. Acestia din urma, probabil ca vor fi dati in judecata, pe acelasi motiv, de catre autorii acestei opere http://www.bethsuryoyo.com/cards/Easter/EasterCards/Supper.jpg
Intr-un final, cu totii vom fi dati in judecata de catre Domnul Iisus si cei 12 apostoli, iar intr-un final vom patimi cu totii pentru faptele noastre. Lasand gluma la o parte, cred ca orice simbol universal prezent, cum este cercul inconjurat de 12 cercuri mai mici, capata noi semnificatii in functie de contextul in care este folosit. Diversitatea, confruntarea si probabil alti asociatori ai simbolului brancusian (biblic, pentagramic etc) nu reprezinta motivul cardinal al utilizarii lui in logo-ul ADOR. Am folosit Masa Tacerii pentru ca este un simbol al creativitatii romanesti, care in context, ajuta strategiei de brand a ADOR.
Ma bucur nespus de tare ca cititorul tau a descoperit respectiva lucrare Pentagram si il rugam sa ne-o imprumute si noua. Ne raportam cu smerenie la cei de la Pentagram, din pacate nu avem acel catalog ci doar unul mai vechi pe care-l putem da cu imprumut, la schimb http://www.amazon.com/Pentagram-Compendium-Editors-Phaidon-Press/dp/0714837695 .
Nu stiu daca mai este cazul sa spun ca felul in care este incadrat wordmark-ul in simbolul brancusian, unicizeaza sintagma finala. Gandul din spatele logo-ului ADOR a fost sa folosim Masa Tacerii ca simbol al creativitatii romanesti. Aceasta idee imi apartine si mi-o asum cu mandrie. Executia finala realizata de colegii mei este una stilizata, iconica si, as putea spune, chiar timeless. Toate cele de mai sus fiind constitutive spiritului Pentagram.
Dincolo de toate acestea, fiecare receptor decodeaza potrivit sistemului propriu de referinta"