(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
„Epilam orice fel de pasarici” este noul mesaj sub semnatura agentiei de publicitate Next Advertising, ajuns poster la metroul de la Piata Iancului pentru salonul de frumusete B&B Beauty Salon, situat in vecinatatea panoului.
Pe Internet, un blogger i-a gasit deja o varianta cel putin la fel de nastrusnica: „Epilam orice fel de cocosei. Dr. Ciomu Beauty Salon”.
Nu stim daca Dr. Ciomu isi va deschide salon de frumusete si va plati creatia blogger-ului, dar B&B Beauty Salon avem motive sa credem ca nu a primit-o cadou de la Next Advertising, o agentie de publicitate care in niciun caz nu este o institutie caritabila.
Ne-am gandit asadar sa vedem cum isi justifica autorii lucrarea, dar si ce cred 3 oameni din publicitate despre ea. Initial am crezut ca reclama cu pricina este facuta de vreun intreprinzator cu imaginatie, insa executia artistica de calitate ne-a dus imediat cu gandul la faptul ca trebuie sa fie opera unei agentii de publicitate.
Asa am ajuns din blog in blog la o cautare pe google, de unde, bine sfatuiti, am aflat ca B&B Beauty salon are probabil clienti si datorita Next Advertising, agentie de publicitate care recunoaste ca este autoarea reclamei.
Intre pauzele dintre doua spoturi Banca Transilvania, doua reprezentante ale sexului frumos - Semida Duriga Copywriterul si Cornelia Motaianu - Art Director, au trecut propunerea de aprobarea directorului de creatie al agentiei Next Advertising - Liviu David, acord nu usor de luat, pentru oricine.
AUTORUL:
„Desi ideea ar putea fi considerata ofensatoare pentru femei, ele par a aprecia cel mai bine umorul executiei”
Liviu David, Creative Director la Next Advertising, agentia de publicitate autoare
AdPlayers.ro: De cand lucrati pentru contul B&B Beauty Salon, cum ati castigat clientul?
Liviu David: B&B Beauty Salon este un salon de coafura situat chiar langa statia de metrou Iancului.
S-a intamplat ca cineva de la ei sa ma contacteze chiar dupa ce Semida Duriga, unul dintre creativi, mi-a povestit ideea cu pasaricile. Asta se intampla prin octombrie 2007. Spre surprinderea mea clienta a fost entuziasmata si mi-a dat unda verde. Avand initial doar un panou si un autobuz, singura lor sansa era oricum sa iasa cu o ceva indraznet.
AdPlayers.ro: Cateva cuvinte legate de obiectiv / obiective de comunicare, ideea creativa si ce executii are comunicarea?
Liviu David: Ideea creativa: o plansa care pare desprinsa dintr-un atlas de biologie ne anunta una dintre activitatile unui salon de coafura.
Obiectivele de comunicare: sa nu mai treaca lumea pe langa salon fara sa stie ca exista.
Executii: refacerea identitatii si a branding-ului, un panou OOH situat in apropiere, flyere si postere (acum in lucru). Cei de la RATB au refuzat ideea in repetate randuri considerand-o periculoasa, asa ca autobuzul nu a mai intrat in ecuatie.
AdPlayers.ro: Exista evaluari privind impactul campaniei cu potentiali clienti?
Liviu David: Nu s-a facut o evaluare a impactului. E totusi un salon de coafura, nu o corporatie care a riscat milioane. Efectele au fost insa extrem de reale: poza panoului a facut inconjurul net-ului, ziaristii au inceput sa sune si conform informatiilor de la client business-ul a crescut mult.
Campania i-a ajutat enorm si la recrutare. In afara de primarie care i-a obligat sa schimbe sloganul pe panou, nu a existat nici macar o plangere. Dimpotriva, desi ideea ar putea fi considerata ofensatoare pentru femei, ele par a aprecia cel mai bine umorul executiei.
SI CRITICII:
„Din pacate, jocul imagine-cuvant bazat pe termenul “pasarica” e un pic mai sus decat cel bazat pe “cocosel”
Alexandru Dumitrescu (foto) Associate Creative Director, McCann Erickson
„Probabil ca fiecare om a facut la viata lui milioane de glume despre sex. Deci fiecare om se considera un expert in domeniu. Asa ca, atunci cand faci publicitate cu glume despre sex, trebuie sa fii mult mai destept decat omul de pe strada – asta ca sa te creada mai expert decat el, sa rada si sa fie convins.
Din pacate, jocul imagine-cuvant bazat pe termenul “pasarica” e un pic mai sus decat cel bazat pe “cocosel”. Iar asta nu trece cu mult de nivelul oricarei glume de pe trotuar. Sigur-sigur-sigur talentul oamenilor de la Next poate da nastere la mai mult”.
„Nu vreau sa dau in el (outdoor, n.r), saracul e o victima atat de sigura”
Adrian Preda (foto) – Co-Creative Director, Leo Burnett
„Am zambit cand am vazut outdoorul si l-am discutat cu cativa colegi. Insa nu ma asteptam sa il comentez “oficial”. Nu vreau sa dau in el, saracul e o victima atat de sigura incat parca e Bruce Willis in Die Hard 3, in mijlocul Harlemului cu un panou pe care scria ca uraste negrii.
Aproape ca imi vine sa cred ca nu e ghost, “pasarica” functioneaza numai in limba romana. Daca era cu o multime de pisici si cu headline-ul in engleza, nu ar fi fost nici un dubiu. Asa insa...
Poate il vedem la Effie?”
„Cred ca cel care a comandat-o, sa zicem clientul Bebe, a vrut sa faca un spot”
Robert Tiderle (foto), General Manager, Papaya Advertising
Nu stiu cine a facut-o dar cred ca cel care a comandat-o, sa zicem clientul Bebe, a vrut sa faca un spot. Mai cred ca agentia i-a propus o executie in care erau filmate tot felul de ... sa ramanem la pasarici, si de toate felurile: blonde, grase, rele, cuminti, largi, inguste, ude, uscate sau astupate. Concept generos dealtfel. Sa arati ca iti poti oferi serviciile oricarei doamne sau domnisoare, pastrand aceeasi calitate si preturi accesibile.
Dar la PPM (pre-production meeting n.r.) cineva de la casa de productie, junior, dupa ce s-a trecut de casting si de naduseli, a deschis gura si a mentionat CNA. Moment in care Bebe s-a speriat si a vrut sa renunte. Dar agentia nu a renuntat. Avand client service si strategie buna, a demonstrat clientului ca CNA este un consiliu al audiovizualului, si nu al altor medii.
Astfel, fiind cu totii de acord ca este un concept bun, (agentia gandindu-se la premii si Bebe la locatia unde s-a nascut si la faptul ca avea ceva de demonstrat) au decis ca este pacat se renunte asa usor. Si au facut un print. Asa ca atunci cand s-au facut primele propuneri si probabil vreun senior de la agentie s-a crucit cu limba-n gura de cateva ori pentru a nu deranja clientul, a spus: “Bai, pasaricile nu arata asa! Ci asa!” Si a scos un atlas ornitologic. Vazand bufnita, si amintindu-si ca avea ceva de demonstrat, Bebe clientul a aprobat subtilitatea. Plus ca era mai safe".