(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Ce se va intampla dupa 1 septembrie in publicitatea pe Internet? Se vor respecta standardele adoptate de catre Asociatia IAB, ce-i drept, cu statut de recomandari si nu de obligatii?
Sa luam cazul unui Client de publicitate care nu este membru al Asociatiei IAB. Oricum, marea majoritate a clientilor de publicitate pe internet sunt in aceasta situatie. Nefiind membru, Clientul nu are nicio obligatie fata de asociatia care promoveaza recomandari de publicitate fara a defini explicit obligativitatea lor, asa cum este cazul televiziunii, reglementate de CNA.
Si atunci cine face regula jocului pe Internet? In cel mai fericit caz, pentru cei care s-au adunat sub steagul Asociatiei IAB, regulile vor fi dictate de catre editorii care isi vor vedea interesul si beneficiile respectarii unor norme care ar trebui sa le aduca mai multi bani.
Cine vor fi curajosii editori online? Greu de crezut ca vor fi editori mici. Cel mai probabil vor fi marile retele de site-uri, aceleasi care nu faceau parte din asociatia sus amintita pana de curand. Poate singura diferenta! Atunci ce ar putea reprezenta calitatea de membru al Asociatiei IAB? Ar putea fi motivul pentru care ar trebui sa fie respectata regula jocului pe Internet?