(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“Vreau in continuare sa fiu activ ca membru al Interactive Advertising Bureau (IAB) Romania”, a declarat, fostul Vicepresedinte IAB Romania – Ciprian Stavar, intrebat de catre AdPlayers care sunt planurile sale de viitor, acum ca membru si nu ca vicepresedinte al organizatiei. Oficialul New Media Agency (The Group) mai spune ca agentia pe care o reprezinta a propus chiar sa faca PR-ul pro-bono pentru IAB Romania.
Fostul oficial IAB si membru in Consiliul Director al organizatiei mai spune ca IAB Romania nu mai este o initiativa. “Organizatia are personalitate juridica si a trecut din faza de proiect intr-o faza de lucru efectiv si doar ritmul in care se realizeaza finalizarea proiectelor sau ce si-a propus sa faca IAB Romania poate fi discutat sau nu”, adauga el. “Este un ritmul firesc al unei piete de 7 sau 10 milioane EUR”.
„Ne gandim la IAB Europe ca la Maica Tereza”
Intrebat cand crede ca va fi afiliata organizatia din Romania la IAB Europe, fostul Vicepresedinte spune ca IAB Romania “o sa fie afiliata in mod natural cand obiectivele pe care si le propune IAB Europe sau parte dintre dintre ele o sa fie realizate chiar de catre IAB Romania”.
„Ne gandim la IAB Europe ca la Maica Tereza care trebuie sa vina sa ne rezolve problemele noastre din Romania?”, se intreaba, retoric, Stavar. “Nu. IAB Europe nu reprezinta altceva decat recomandari de standarde, standarde care sunt publicate, care trebuie sa fie preluate, care trebuie sa fie adoptate de piata ”.
Stavar subliniaza faptul ca IAB Europe are ca obiectiv cresterea pietei interactive iar recomandarile biroului european sunt mijloace pentru cresterea eficientei campaniilor online, crestere care va aduce investitii mai mari in publicitate online din partea clientilor si, implicit, cresterea pietei de publicitate interactive.
Printre primele masuri care ar trebui luate, Stavar vorbeste despre targetarea pe Romania (planificarea avand ca tinta audienta din Romania n.r.), limitarea frecventei de expunere a bannerelor, testarea sau schimbarea bannerelor si inclusiv standarde de inchidere ale unor bannere.
Cu publicitatea online pentru Romania in Ghana, Togo si Papua Noua Guinee
Planificarea campaniei cu tinta pe Romania este un alt demers de eficientizare a publicitatii online, pe care nu toti clientii o folosesc. “Sunt suficient de multe campanii care livreaza afisari catre tari cum ar fi Ghana, Togo sau Papua Noua Guinee”, sustine fostul Vicepresedinte IAB Romania. “Pierderea din lipsa de optimizare / targetare variaza intre 10% si 40%”, adauga el, in conditiile in care “Sunt cateva retele de siteuri care ofera fara supra taxa targetarea pe Romania”.
Despre limitarea de frecventa, fostul executiv IAB este convins ca acesta este „cel mai puternic instrument pe care il ofera adserverele actuale. Din pacate rar intalnesti campanii solicitate de agentii care sa includa acesta optiune”, adauga tot el. “Optimizarea expunerii in palierul de frecventa 3-8 afisari nu este una posibila, ci chiar necesara”.
“Vad campanii in care este expus un banner si de 100 de ori. Ce obiectiv putea sa aiba campania aceea? Chiar trebuia sa vad de 100 de ori un banner cand toate agentiile recomanda un palier de frecventa de expunere cuprins intre 3 si 8, considerat fiind ca optim pentru atingerea obiectivelor?”, ofera el ca exemplu.
Vorbind despre unele campanii cu rate de click impresionante, Ciprian Stavar sustine ca exista bannere care, chiar daca au o rata de click ridicata, aceasta nu reprezinta uneori decat dorinta audientei de a scapa de mesaje, dar care nu gaseste un buton de inchiderea vizibil.
“Un impostor” IAB Romania la o intalnire IAB Europe
Despre cum vede iesirea din situatia in care o persoana neimputernicita a reprezentat IAB Romania la o intalnire IAB Europe, Stavar spune despre Stan Faryna – asa-zisul CEO IAB Romania - ca nu este decat “un impostor”.
Publicat intr-un film pe site-ul IAB Europe drept CEO IAB Romania, Stan Faryna a fost prezent la o intrunire a organizatiei europene de la sfarsitul lunii ianuarie, pe langa inalti oficiali ai Microsoft, Google si reprezentanti ai birourilor locale IAB din alte tari din Europa, lasand o intreaga piata interactive romaneasca surprinsa de demersul sau neautorizat.
Fostul Vicepresedinte IAB Romania subliniaza ca avocatul organizatiei locale, cu statut juridic in Romania, a verificat si ca, pana in acest moment, nu mai exista legal infiintata nici o asociatie cu acelasi nume. „Este o lovitura de imagine pe care cineva si-a dorit-o si a facut-o”, conchide Stavar.