(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Juriul Golden Drum, in care unul dintre managerii noncreativi ai agentiei Leo Burnett a acceptat sau poate chiar si-a dorit sa intre pentru o saptamana in pielea unui director de creatie, a deliberat: McCann Erickson Romania - afara din top 10 agentii europene la creatie, Leo Burnett Romania - urca pe locul 6.
Saatchi&Saatchi Romania intra pe primul loc in clasamentul agentiilor romanesti si un onorabil loc trei al festivalului, iar Publicis Romania ajunge pe locul 3 in topul celor mai bine clasate companii autohtone participante in festival si, pentru primul an de cand participa la Portoroz, se agata de locul 10 in clasamentul general.
Sa-i multumim sefului Leo Burnett Romania pentru votul dat romanilor? Greu de crezut ca un membru al juriului a putut influenta soarta agentiilor urcate sau scoase de pe podiumul Golden Drum. Este evident ca doar unul din cele 9 voturi nu poate decide la ce agentie va merge un trofeu.
Dar daca si ceilalti 8 jurati ar fi detinut aceeasi expertiza de creatie precum managerul Leo Burnett? Avem dreptul sa ne intrebam ce relevanta mai are astazi un premiu intr-un festival de publicitate in care Stefan Iordache da note bune sau proaste creatiei tuturor agentiilor din Romania?
Nu este rau cand atunci cand un manager noncreativ apreciaza produsul departamentului de creatie al propriei agentii. Acest lucru este o chestiune interna: la urma urmei ce-i pasa lui McCann ce face Leo Burnett in propria ograda. Numai ca povestea Golden Drum este putin diferita. Festivalul ne spune ca un manager fara background creativ are ochi sa judece toata publicitatea din Romania.
La Portoroz s-au jurizat peste 300 de inscrieri ale tuturor agentiilor din Romania, ca sa nu amintim de miile de intrari apartinand unor alte agentii din Europa. Este posibil acest lucru? Golden Drum ne spune spune ca da. Directori de creatie sau director financiar, la Portoroz inseamna cam acelasi lucru.
Demn de toate aprecierile care ii revin unuia dintre cei mai longevivi oameni de publicitate de pe piata romaneasca, este posibil ca dupa 14 ani la carma agentiei, managerul Leo Burnett sa fi comis una din greselile majore in cariera sa. Aceea de a se autoinstala un om bun la toate, inclusiv director de creatie al propriei agentii.
Putem intelege ca managerul unei agentii poate fi oricand si director de creatie, fara sa aiba si o experienta in aceasta directie. Numai ca asta ne poate intoarce cu aproape 20 de ani in urma. Pentru ca de aici si pana la vremurile in care conducatorul suprem, secretarul general al Partidului Comunist Roman dadea indicatii pe santierul Casei Poporului, nu mai este decat un pas. Iar Golden Drum a facut acest pas in publicitate.
Dar despre morti, numai de bine!
Tu ce opinii ai despre editia Golden Drum 2008?