„Daca Facebook ar fi o tara, atunci ar fi a cincea din lume ca numar de locuitori” a afirmat Blake Chandlee, director commercial EMEA, Facebook, la Ad:tech 2009 de la Paris. Aceasta este doar una dintre concluziile festivalului care de mai bine de 10 ani furnizeaza specialistilor din domeniile media, marketing si tehnologie instrumenetele necesare schimbarii mediului digital. Reteaua sociala Facebook a depasit 200 milioane de utilizatori, potrivit sefului de vanzari Facebook, fondat de Mark Zuckerberg, 24 ani, CEO si Presedinte Facebook.
In Franta, 50% din bugetele de internet se duc catre Google, dar si ca „Cel mai folosit motor de cautare este Google”. Nu si in Statele Unite! Sunt alte concluzii trase in urma celei mai recente editii care a avut loc la Ad:tech 2009,care a avut loc in zilele de 7 si 8 aprilie la Paris.
Cu 10 show-uri pe an in 7 mari orase ale lumii (Sydney, Paris, San Francisco, Singapore, Chicago, Tokyo, London, New York, Shanghai, Beijing), Ad:tech este respectat la nivel mondial pentru calitatea vorbitorilor, a workshop-urilor si a exibitorilor.
Concluziile evenimentului desfasurat in capitala Frantei sunt creionate de Andreea Guidea (foto), Managing Partner, Zenergy, companie infiintata in acest an dupa ce Guidea a fost New Business Director la Zen |Team, divizia de servicii digitale de la Ashley & Holmes Bucharest. In aceasta calitate ea a oferit, alaturi de echipa din care a facut parte servicii full service de Internet pentru clienti precum Alexandrion, Emporiki Bank, Asirom, Cosmote, Romtelecom si altii.
Andreea Guidea (foto), Managing Partner, Zenergy
"Cei care au luat cuvantul la Ad:tech 2009 de la Paris, desfasurat saptamana trecuta pe 7 si 8 aprilie, au descris fiecare proiectele in care sunt implicati, solutiile pe care le furnizeaza sau trendurile ce se deslusesc insa o idee le-a fost comuna: nu exista retete si nimeni nu are o cheie a succesului.
Atat clienti (Benkiser, Louis Vuitton, Coca- Cola, Orange…) cat si furnizori (de la agentii la retele sociale sau chiar reprezentanti Google) trateaza subiectul evolutiei si dezvoltarii internetului cu deosebit interes dar si modestie.
Intrebat cu ce agentie lucreaza, Kamel Ouadi, director mondial media digitala Louis Vuitton, a declarat: “Nu lucrez cu o agentie, ci cu o echipa de oameni cu care, incercam impreuna sa construim brandul pe internet”. Iata un punct de plecare extrem de important in relatia client-agentie: cele doua parti au o importanta egala si lucrand “cot la cot” cresc sansele de reusita ale fiecarui proiect.
Este important ca toti sa intelegem ca internetul este un mediu de comunicare nou, in care investitiile trebuie sa se faca pe termen lung si o data ce ai inceput, trebuie sa existe o flexibilitate de optimizare, adaptare, schimbare sau ajustare continua.
Cel mai folosit motor de cautare este Google. Nu si in Statele Unite!
In Romania suntem inca la inceput din multe puncte de vedere si poate cel mai important este atentia acordata SEM (search engine marketing). Ce inseamna asta? Odata ce ai creat un site web este absolut necesar sa apari in cautari. In Romania si peste tot in Europa, cel mai folosit motor de cautare este Google (nu si in Statele Unite!). Orice detinator al unui website isi doreste sa apara in primele pagini/ pozitii, pe anumite cuvinte cheie ce au legatura cu continutul site-ului respectiv. In Franta, 50% din bugetele de internet se duc catre Google.
Chiar si printre marile branduri prezente la seminar au existat voci care s-au plans de nivelul scazut al bugetelor de internet, cel mai folosit argument atunci cand se face impartirea bugetului de marketing, fiind legat de cifrele de audienta. Cu toate acestea, Coca-Cola a decis sa foloseasca bugetul destinat productiei de TVC-uri Sprite pe 2009, pentru o campanie internet de tip reality show pe care urmeaza sa o lanseze in curand.
De la un continut de marca perfect la un continut care sa perfectioneze marca
Stafford Green, Head of digital marketing Europe, Coca Cola, explica: „Ideea a fost sa incarnam cumva brandul pe internet asa ca s-a organizat o preselectie pentru a alege o persoana care sa reprezinte cel mai bine brandul. Katie, castigatoarea acestei preselectii, va pleca din Marea Britanie unde traieste acum pentru a merge la New York si a-si dezvolta cariera de cantareata, cei care urmaresc show-ul avand posibilitatea sa interactioneze in diferite feluri cu ea. Ceea ce se incearca de fapt, este trecerea de la “un continut de marca perfect la un continut care sa perfectioneze marca”, prin intermediul interactiunii cu iubitorii brandului.
Daca Facebook ar fi o tara, atunci ar fi a cincea din lume ca numar de locuitori
Tot in cadrul salonului de la Paris, Blake Chandlee, director commercial EMEA, Facebook, a anuntat oficial ultimele cifre: reteaua sociala a depasit 200 milioane de utilizatori. Daca Facebook ar fi o tara ar fi a 5-a din lume ca numar de locuitori.
Jumatate din cei care folosesc reteaua revin pe site la 2 zile iar 90% isi verifica contul macar o data pe saptamana. Iar pentru a pastra viu interesul utilizatorior, 600.000 de tehnicieni peste tot in lume, construiesc zilnic aplicatiile facebook. La asemenea cifre impresionante s-a ajuns datorita viziunii lui Mark Zuckerberg care la 24 ani este Fondator, CEO si Presedinte Facebook.
Facebook tocmai a deschis o reprezentanta in Franta si a profitat de seminar pentru a-l prezenta si pe cel desemnat sa le reprezinte interesele. Dupa terminarea discutiilor, in jurul lui s-au strans foarte multi oameni, fiecare avand aceeasi intrebare: daca mai exista locuri libere, daca se mai fac angajari… si asta m-a facut sa realizez cat de profunda este totusi criza prin care trecem.
Facebook nu va veni in Ro mai devreme de 2010
Un brand precum Facebook va starni intotdeauna interesul din punct de vedere al recrutarii dar si zeci de alte intrebari… care acum au fost inlocuite de nevoia gasirii unui job sau a unui job mai bun, mai sigur… Intrebat de planurile pentru Romania, Blake Chandlee mi-a spus ca nu intentioneaza sa vina pe piata romaneasca mai devreme de 2010.
In concluzie, internetul este un mediu in care trebuie sa existi dar fara sa te astepti la miracole: orice proiect trebuie gandit pe termen mediu si lung si necesita o investitie continua. O data ce ai construit un site de exemplu, trebuie sa-l “alimentezi” continuu astfel incat sa aibe o relevanta pentru targetul caruia te adresezi.
Si ca sa inchei pe un ton mai optimist, va anunt ca Disneyland va definitiva in curand harta Google Earth 3D care va permite efectuarea unui tur virtual al resortului. Chiar daca francezii il mai denumesc si “Cernobal-ul culturii”, Disney ramane un taram al visurilor unde vom putea ajunge acum si virtual :)"