(AdPlayers, Iulian Toma)
O studenta la comunicare trimite AdPlayers doua vizualuri de reclame semnate la trei ani distanta, pe marginea carora crede ca autorii unei campanii apartinand unei marci de „bautura racoritoare” aparuta in 2009 s-au inspirat din creatia pentru o marca de „mustar” semnata in 2006. Vizualul reclamei din 2009 contine un pai si un fruct, in vreme ce campania aparuta in 2006 au in prim plan un pai si o vanata.
Pana la aflarea raspunsului direct de la autori, pentru a nu dezvalui inca numele celor doua marci, AdPlayers publica doar un preview al celor doua vizualuri impreuna cu ingrijirarile cititoarei dezamagita ca viitorul sau profesional. Daca are dreptate sau nu, vom vedea de la autorii celor doua reclame.
„Va scriu pentru ca, studenta la comunicare fiind, sunt revoltata de calitatea din ce in ce mai slabe a comunicarii locale. Nu mai vezi reclame care sa te faca sa deschizi ochii mari cand esti in fata televizorului. Marturisesc ca sunt un pic dezamagita de viitorul meu in aceast domeniu, dar poate pana cand voi ajunge sa profesez se va schimba ceva.
Spre exemplu am descoperit zilele trecute o campanie de „mustar” identica cu campanie de „bautura racoritoare” cu fructe. Sincer, pentru ca ad-ul cu „bautura racoritoare” e proaspat in mintea mea, am fost convinsa ca cei de la „mustar” le-au copiat ideea. Ca doar s-au mai vazut branduri autohtone semiobscure care copiaza cu fara nicio problema mesajele brandurilor internationale.
Am constatat insa faptul ca cei de la „bautura racoritoare” au copiat pe cei de la „mustar”, la cativa ani distanta. Imi dau seama ca o idee simpa este usor sa apara in mai multe locuri si totusi, parca locurile sunt prea apropiate si zau ca nu mi se pare admisibil sa se intample asa ceva in cazul unui brand cu renume cum este „bautura racoritoare”.” V.M.
Cele mai interesante opinii primite de la cititorii avizati vor fi publicate in AdPlayers incepand de luni.
Mai mult AdPlayersCRITIC