Ogilvy Group Romania contesta decizia comitetului organizatoric al Festivalului EFFIE 2009 de a reincadra in categoria Promotii Non-FMCG toate cele patru campanii COSMOTE inscrise in categoria Telecomunicatii, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.
„Nu vreau sa lovesc absolut in niciun fel festivalul ci vreau sa punem umarul si sa indreptam cateva lucruri care, cred eu, ca anul acesta au condus la o poveste aberanta, asa cum o vedem noi”, motiveaza Manuela Necula, CEO Ogilvy Group Romania, contestarea deciziei de reincadrare a unor campanii Cosmote din categoria Telecom, la categoria promotii Non FMCG.
"Eu nu spun ca au fost incalcate niste reguli privind reincadrarea cazurilor. In cazul nostru au fost schimbate criteriile de inscriere intr-o categorie, iar categoria Telecom a fost practic rasa de pe fata pamantului"
AdPlayers: Cum sa interpretam comunicarea Ogilvy pe marginea contastatiei privind reincadrarea Cosmote in categoria Promotii Non FMCG la festivalul de eficienta din acest an?
Manuela Necula: Am marea rugaminte sa o interpretam exact asa cum a fost transmisa. Nu vreau sa lovesc in acest competitia pentru ca tin enorm de mult la ea si pentru ca am muncit foarte mult ca Effie sa existe, sa nu fie controversat. Motiv pentru care am si inscris foarte multe lucrari – si asta pentru ca ii recunoastem valoarea.
Din pacate, cu ce s-a intamplat acum, mi-e teama ca pierdem din spiritul Effie. Acesta se refera la premierea sau recunoasterea in piata a unor campanii eficiente, numai ca vrem sa ne autoimpunem niste reguli si pierdem esentialul. Asa interpretam noi reincadrarea Cosmote intr-o alta categorie, motiv pentru care am decis ca vrem sa facem cunoscut punctul nostru de vedere. Ni se pare ca trebuie sa facem ceva impreuna pentru a indrepta lucrurile.
Personal eu am avut o discutie cu membrii Comitetului de Organizare. Ii respect pe fiecare dintre ei, iar unii imi sunt si prieteni. Nu vreau sa lovesc absolut in niciun fel festivalul, ci vreau sa punem umarul si sa indreptam niste lucruri care, cred eu, anul acesta au dus la o poveste aberanta, asa cum o vedem noi.
„7 dintre campaniile Ogilvy trimise in festival au ajuns sa nu fie jurizate deloc, ori sa nu fie jurizate in categoria in care au fost inscrise”
AdPlayers: Cate cazuri inscrise ati avut?
Manuela Necula: Noi am inscris 9, din care 3 au fost descalificate, iar 4 au fost reincadrate la categoria Promotii NON FMCG, numai ca acestea nu au fost scrise si argumentate pentru aceasta categorie. Cine cunoaste industria de telefonie isi poate da seama ca aceste 4 cazuri inscrise nu argumentau nimic in categoria Promotii, atunci cand ele erau inscrise si argumentate in categoria Telecom. Si asta pentru ca aceste cazuri nu au fost promotii. Asa functioneaza industria Telecom.
Asta nu insemna ca in aceasta categorie nu exista si astfel de promotii. Cosmote a avut si promotii, dar aceastea nu au fost cazuri inscrise la Effie in acest an. Ceea ce am inscris noi au fost campanii pentru produse Cosmote.
In total, 7 dintre campaniile Ogilvy trimise in festival au ajuns sa nu fie jurizate deloc, ori sa nu fie jurizate in categoria in care au fost inscrise – ceea ce pentru noi este acelasi lucru. Nu contestam toate cazurile descalificate care au avut intradevar si motive absolut valabile pentru aceasta decizie. Au existat cateva greseli de redactare din partea noastra – asta este viata – ni s-a intamplat si cand eram in comitetul de organizare si admit ca atunci cand gresesti trebuie sa fii penalizat. Ceea ce nu inteleg este de ce trebuie sa fii penalizat cand nu gresesti, asa cum s-a intamplat in cazul Cosmote.
„Categoria Telecom a fost practic rasa de pe fata pamantului”
AdPlayers: Sunteti unul din oamenii de comunicare ce au vazut pe viu desfasurarea unui astfel de festival de eficienta la AMA ( American Marketing Association), la New York. Se intampla astfel de reincadrari in alte categorii si in alte parti?
Manuela Necula: Da, am participat si la AMA, in SUA, si in Europa la Euro Effie. Din pacate se intampla, dar dupa reguli bine puse la punct, chiar daca nu se comunica agentiilor. Eu nu spun ca au fost incalcate niste reguli privind reincadrarea cazurilor. In cazul nostru au fost schimbate criteriile de inscriere intr-o categorie, iar categoria Telecom a fost practic rasa de pe fata pamantului.
Ani la rand in categoria respectiva au fost inscrise cazuri atat de Cosmote cat si de catre competitori, si au fost castigate premii atat de unii cat si de altii. Daca anul acest trebuiau reincadrate cazurile, putem accepta o astfel de decizie, insa aceasta ar fi trebuit comunicata clar la inceputul inscrierilor, si nu pe parcursul lor.
AdPlayers: Cum credeti ca a fost posibil acest lucru?
Manuela Necula: Toata lumea a fost foarte bine intentionata si au fost depuse eforturi mari – chiar am vorbit cat de mult s-a muncit. Dupa o editie de anul trecut destul de zguduita, s-au facut foarte multe eforturi pentru a contracara posibilele interpretari ulterioare. Numai ca, in acest entuziasm, Effie a pierdut niste aspecte legate de fond, de spiritul festivalului.
AdPlayers" Lipsa comunicarii cu agentiile in cazul descalificarii sau reincadrarii unor inscrieri se intampla si in alte parti?
Manuela Necula: Da, acest lucru este valabil si pe alte piete. Doar la noi este o noutate, pe piata romaneasca.
AdPlayers: Poate o campanie pregatita si argumentata pentru a fi inscrisa intr-o categorie sa fie jurizata intr-o alta categorie?
Manuela Necula: Cred ca aceasta intrebare ar trebui adresata membrilor Comitetului de Organizare Effie. Eu nu va pot raspunde.
„Noi nu ne-am dorit si nici argumentat spre exemplu inscrierea cazului Cosmote in categoria Promotii”
AdPlayers: Ce trebuia facut totusi pentru a se evita o astfel de situatie?
Manuela Necula: Cred ca in cazul nostru este doar un semnal de alarma ca astfel de cazuri ar trebui discutate intai in industrie, inainte ca inscrierile sa aiba loc, si sa le putem evita. Noi nu ne-am dorit si nici argumentat spre exemplu inscrierea cazului Cosmote in categoria Promotii.
AdPlayers: Cum vedeti rezolvarea unor astfel de cazuri?
Manuela Necula: Am mai spus-o si mai devreme – cred ca trebuie sa discutam intre noi astfel de situatii. Festivalul este o competitie deci nu poate fi un loc unde toata lumea ar trebui sa fie fericita. Numai ca vrem sa ajungem sa-i redam scopul pentru care a fost creat Effie.
AdPlayers: Credeti ca o dezbatere inaintea festivalului pe o asfel de potentiala situatie ar fi dus la evitarea deciziei comitetului de organizare privind Cosmote?
Manuela Necula: Eu cred ca a existat o astfel de zbatere in Adunarea Generala IAA, dar este posibil sa nu fi fost vazute toate cazurile care pot aparea la inscrierea campaniilor.
„Cred ca unele dezbateri au avut loc, dar au ramas fara o concluzie clara in privinta existentei unor astfel de cazuri”
AdPlayers: Daca astfel de cazuri nu vor fi rezolvate, ce veti face la editia urmatoare?
Manuela Necula: Deocamdata nu ne-am format o pozitie. Noi speram insa ca astfel de cazuri sa fie suficient discutate in interiorul industriei ca ele sa fie indreptate. Eu inca sper ca festivalul poate continua si poate deveni mai bun.
Personal, cred ca unele dezbateri au avut loc, dar au ramas fara o concluzie clara in privinta existentei unor astfel de cazuri. Nu cred intr-o dezbatere publica, dar o discutie in interiorul industriei cu raspunsuri pentru fiecare categorie in parte ar putea rezolva orice situatie privind campaniile inscrise.
Actualizare: 3 iunie, 21:00.
Ogilvy a primit lamuriri privind compatibilitatea inscrierii unor campanii in categorie dupa Gala Effie