(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Chiar daca CNA a luat o decizia de a nu sanctiona primul spot Cava D’Oro, in urma avizului negativ al RAC, privind reclama, continuam cu opinii privind rolul Consilului Roman pentru Publicitate in luarea unei decizii privind continuarea unei campanii:
Razvan Capanescu, Creative Director, Publicis Romania
„Cred ca publicitatea ar trebui sa aiba statut de pamflet. Prin urmare ar trebui sa lucram putin in cadrul legislatiei, unde ma gandesc ca trebuie sa avem grija sa promovam acest statut. Altfel, iata, ca rezultat, publicitatea o sa trebuiasca sa fie obligata sa se apropei din ce in ce mai mult de un anunt informativ si atat. Foarte plictisitor, si nimic mai mult.
Publicitatea, in calitatea ei de oglinda a societatii ar trebui sa poata satiriza societatea, sa faca lucruri mai indraznete, ori RAC-ul pare sa fie din ce in ce mai mult un organism de cenzura si nu unul de autoreglementare.
In particular nu cred ca este vorba de nicio jignire in spotul Cava D’Oro. Este mai mult o ironie, sau mai degraba o autoironie a personajelor din spot. Este un umor inteligent, accesibil chiar tuturor. Insa asa este umorul: trebuie sa aiba putin curaj, nu foarte mult pentru a nu fi luat poate prea in serios.
RAC-ul cred ca este facut sa apere interesele acestei industrii, sa apere publicitatea de CNA, acesta din urma fiind o autoritate care ar putea lua decizii in defavoarea publicitatii. Trebuie sa reflectam societatea. Autoironia sau satira este unul din aceste instrumente. Prin urmare ar trebui sa lucram la modul in care actioneaza RAC in industrie, pentru ca nu cred ca sunt reprezentate si agentiile de publicitate.
Pana acum agentiile stateau intr-o zona de confort, sau de usoara relaxare as zice, pentru ca nu-si imaginau ca deciziile RAC puteau sa aiba un asemenea impact. Insa tot agentiile ar trebui sa descopere ca li se poate face multa nedreptate, in cazul unei decizii defavorabile publicitatii, si ca influenta RAC in desfasurarea unei campanii poate fi una foarte mare. RAC ar trebui sa vada care sunt opiniile si interesele publicitatii, industrie pe care ar trebui sa o reprezinte in deciziile pe care le ia organizatia”.