Bugetul de marketing si mercurialul capitalismului original
Marti, 20 Iulie 2010
 (AdPlayers, Calin Diaconu)

Calin Diaconu (foto) este Director General la agentia Springer & Jacoby Romania( fosta Babel Communications ).

"Ca suntem condusi de oameni care isi impart existenta in “inainte” si “dupa” 1989, se vede si se simte la tot pasul. Insa criza acutizeaza pe de-o parte nevoia de schimbare (mai)  rapida – asa dupa cum pe altii ii face sa se agate cu disperare de trecut! Ce rezulta? O polarizare a societatii, conflicte care sunt pe punctul de a  exploda, tensiune tot mai mare intre vechi si nou, conditii propice pentru schimbari spectaculoase, posibile rasturnari de situatie – si, de ce nu, revolutie frate!

Iesirea melodramatica a dlui Ministru Videanu – cu tema “vom avea noi grija de cei care fura poporul practicand preturi nesimtite” - mi-a adus brutal aminte de o expresie pe care nu am mai folosit-o de multicel: “ROMANIA IS/HAS A PRICE-ORIENTED MARKET!”.

Nu am mai folosit-o de prin 2002-2003, cand era la moda prin prezentarile de strategie: ce rost are, ne intrebam atunci impreuna cu Clientul, in ceasurile de dupa program – sa faci publicitate la cafea ambalata si premium, cand romanul “prefera” cafeaua vrac, la sac, macinata in magazin…

Orientarea spre preturi mici a cumparatorului roman sau educarea consumatorului roman spre calitate: ce trebuie sa isi propuna conducatorii politicii noastre economice?

Probabil pentru ca activeaza intr-o industrie in care si-a spulberat competitia, raportand succes dupa succes, Dl. Ministru Videanu nu pune mare pret pe comunicare, pe investitia in marketing, pe spoturile care intrerup atat de brutal filmele din prime-time… Iar in viziunea Domniei Sale, afacerile cele mari se fac in regim de “business to business”, adica de la om la om, in functie de simpatii si relatii…

Se poate sa functioneze bine, in afacerea cu marmura si borduri importate din China. Dar la cafea e altfel… Trebuie sa-l convingi pe consumator de aroma Brandului cu mijloace audio-video! Iar asta nu se poate face decat cu multi, foarte multi bani: inclusi bineinteles in pretul pachetului de cafea sub forma BUGETULUI DE MARKETING SI COMUNICARE!

Daca Dl Ministru Videanu ne propune sa mergem acasa, noi cei din industria publicitatii – atunci va trebui sa-si asume si riscul / responsabilitatea propriilor sloganuri la urmatoarele campanii electorale. Caci celebrul “SA TRAITI BINE!” al GMP-ului, e deja de domeniul trecutului – si va trebui multa pricepere din partea consilierilor personali sa-l ridice la urmatorul nivel …

Insa candoarea ingenua si originalitatea sclipitoare a celui care vine din afara industriei publicitatii, neavand idei preconcepute de marketing si comunicare, va sti cu siguranta sa treaca si peste acest handicap!".

Mai mult in Opinii


PUBLICITATE: