Bogdan Nitu, Webstyler: „De ce dracu’ inca mai traieste capra vecinului?”, Opinii Internetics
Miercuri, 07 Noiembrie 2007

(AdPlayers.ro, Bogdan Nitu)

Bogdan Nitu (foto) este Director General la Webstyler, Agentia Anului atat la editia de anul trecut cat si la Internetics 2007.

„Sunt dezamagit sa vad ca scandalurile din ultimii ani din publicitatea romaneasca se repeta acum in zona web. Am sperat aiurea ca cei din web au invatat ceva din asta, dar se pare ca frustrarile sunt mult prea mari.

Nu as fi intervenit daca nu as fi observat ca luni, agentia pe care o reprezint a fost atacata in mod total gratuit. Prin acest mesaj imi exercit dreptul la replica.

Fara argumente, directorul unei agentii participante la Internetics si care a terminat in top 5 ataca deliberat Webstyler. Cel mai grav lucru de care ne acuza este ca am fi inscris un ghost, si anume bannerul ‘Bebelusul’ din campania ‘Dragoste fara griji’.

Motivatia hilara a fost aceea ca nu a existat buget media. Ce nu stie directorul acestei agentii este ca acest banner face parte dintr-o campanie sociala, conform avizului dat de CNA. Exista o multime de campanii sociale care ruleaza in acest regim, pe spatii care nu sunt platite. Asta nu le face ghost-uri.

Mai mult decat atat, conform ultimelor date primite, rezultatele fac din campania ‘Dragoste fara griji’ un posibil candidat la premiile Effie. Cum ar fi ca acest ‘ghost’ sa ia Effie?

Este, de asemenea, incredibil cum o agentie de creatie ca cea pe care o reprezinta dansul sustine eliminarea proiectelor creative (si care nu incalca standardele IAB) in favoarea bannerelor clasice si in majoritatea lor lipsite de orice urma de creativitate. Il invit pe directorul acestei agentii sa urmareasca ce se intampla pe la Cannes si cum e cu proiectele creative.

Pe langa multe pareri gratuite, mai aflu si ca ‘Apa Nova miroase a  „zero barat” pe net’. Ciudate simturi are (directorul agentiei n.r) despre ‘De ce iubim Bucurestiul?’, care a fost poate cea mai curajoasa campanie facuta in online-ul romanesc anul acesta, un proiect care a activat zeci de mii de bucuresteni, doar componenta online. Probabil ca unii accounti din web nu ar putea vinde asemenea campanie. Nu ar intelege-o.

Tot acesta ataca si prezenta concurentei in juriu, despre care presupune ca i-ar fi notat lucrarile cu ‘zero’. Intrebarea este: de ce nu a atacat-o inainte de festival, nu dupa ce nu i-au convenit rezultatele? Este penibil sa ataci un juriu dupa jurizare, atunci cand esti participant.

Peste tot in lume, reprezentantii de marca sunt invitati in juriu, indiferent daca agentiile lor participa sau nu. (vezi Cannes, Eurobest, Golden Drum etc). Si Webstyler a fost participant. De ce concurenta nu a dat ‘zero’ lucrarilor Webstyler, castigatoare a 6 categorii?

Cat despre formularul de inscriere, atat bugetul cat si rezultatele unei campanii erau optionale si nu contau in criteriile de jurizare. Din nou, o acuzatie fara sens dar plina de frustrari date de faptul ca unii nu sunt ‘premianti’”.

*Opiniile impartasite de autori nu reprezinta in mod necesar si opiniile AdPlayers. Acestea pot face insa obiectul dreptului la replica.

iulian.toma[at]adplayers.ro 


PUBLICITATE: