(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
"Meritul pentru succesul Timisoreana se datoreaza foarte multor oameni", a afirmat Mihai Barsan, Group Brand Manager la Timisoreana la evenimentul AdBreak organizat de IQads, ieri seara (miercuri,21 mai), la Music Club .
"As fi vrut ca regulamentul EFFIE sa-mi permita acordarea mai multor statui. Si nu este vorba numai de Lowe si GMP. Agentia GMP a facut majoritatea muncii pe acest caz si merita sa inscrie acest caz", a mai spus oficialul de marketing de la Timisoreana.
BARSAN: "eu cred ca clientul trebuie sa decida cine ia premiul"
"Credeti-ma ca nu mi-as fi dorit sa vin in seara asta aici", a mai adaugat Barsan, spre sfarsitul interventiei sale. "Am venit sa-l sustin pe Felix (Tataru, GMP n.r) pentru ca eu cred ca clientul trebuie sa decida cine ia premiul. Iar in limita data de regulamentul curent al Effie, GMP este singura agentie care primeste premiul, si cred ca trebuie sa fie agentia GMP in numele tuturor celor care au lucrat la aceasta campanie".
Concluzia omului de marketing de la Timisoreana a fost spusa intr-un panel de discutie care s-a desfasurat in jurul subiectului legat de decernarea marelui premiu Effie "povestea merge mai departe Timisoreana" catre agentia GMP, si nu asa cum spun Leo Burnett si McCann - clientului Ursus Breweries.
In fata celor prezenti la Music Club, la dezbatere au participat, pe de o parte, Mihai Barsan - Group Brand Manager la Ursus Breweries - responsabil de Timisoreana, Felix Tataru - General Managerul GMP, si de cealalta parte a baricadei Stefan Iordache - Presedinte Leo Burnett si Adrian Botan - Creative Director si Deputy Managing Directorul McCann Erickson.
Ultimii doi au fost si cei care si-au exprimat nemultumirea privind decizia de acordare a premiului EFFIE companiei care a inscris cazul, agentia GMP. Dealtfel doi dintre oficialii McCann si Leo Burnett au semnat o scrisoare deschisa ce contesta decernarea premiului spre agentia de publicitate GMP.
Nimeni insa nu a contestat acordarea premiului Effie pentru "Povestea merge mai departe" Timisoreana, ci doar faptul ca trofeul a fost inmanat GMP.
IORDACHE: "Am un sentiment de manevra"
"Timisoreana merita acest premiu", a admis Stefan Iordache, presedintele Leo Burnett: care lucreaza pentru Bergenbier, de la InBev - concurenta declarata pe segment a marcii Timisoreana. Desi tonul general al discutiei s-a desfasurat in limite civilizate, miza intalnirii a facut ca nu de putine ori discursul dezbaterii sa capete accente pasionale. "Am un sentiment de manevra", a spus la un moment dat Iordache, vorbind pe marginea subiectului, despre acordarea premiului GMP, si nu clientului Ursus Breweries.
Responsabil de campaniile Golden Brau, din acest an, o alta marca de bere concurenta cu Timisoreana, Adrian Botan a fost de acord si el cu castigarea Grand EFFIE-ului de catre Timisoreana. Botan a aratat ca nu este de acord cu inmanarea premiului Effie agentiei GMP, incercand sa aduca in fata Lowe & Partners, inscrisa la credite drept coautor al campaniei, in timp ce omul de creatie vede agentia de publicitate condusa de Veronica Savanciuc drept primul autor al comunicarii si primul care ar fi trebuit premiat.
Grand EFFIE-ul nu este singurul motiv de nemultumire al oficialului McCann Erickson. Botan a mai spus, printre altele ca este nemultumit de impartirea in categorii de concurs dar si de Comitetul de organizare - format in acest an din 9 oameni de marketing si comunicare.
BOTAN: "Nu sunt de acord ca oameni care participa la Effie sa poata respinge intrari la Effie"
"In loc de asigurari si banci, categoriile au fost impartite in Financial Loans si Financial Others". Desi de-a lungul timpului din Comitetul de Organizare au mai facut parte reprezentanti ai unor jucatori care au inscris campanii in competitie, Botan a mai spus vorbind despre editia 2008 ca " nu sunt de acord ca oameni care participa la effie sa poata respinge intrari la effie"
Eusediu Margasoiu, unul dintre responsabilii festivalului EFFIE, si-a exprimat nemultumirea fata faptul ca pe scena discutiilor festivalul de eficienta a devenit o scena de exprimare a agentiilor si nu a clientilor asa cum ar fi normal cand se vorbeste despre un festival al performantelor marcilor si nu de comunicare a lor.
MARGASOIU: "brandul este chemat sa fie pe scena si nu agentia".
"De ce sunt aici 4 creativi, cand EFFIE este un festival al clientului", i-a intrebat Margasoiu pe participantii la dezbaterea AdBreak, organizata de IQads. Margasoiu a mai spus ca, prin prisma celor 10 ani de marketing la Pepsi dar si cei 7 ani de acasa, ca "Imi este rusine cu ce se intampla aici".
El a mai subliniat ca "brandul este chemat sa fie pe scena si nu agentia" si ca "modul in care a fost inscrisa campania tine de client exclusiv", cel care isi da in cele din urma acordul privind intrarea la EFFIE.
Opiniile pe marginea subiectului sunt asteptate pe adresa: