(AdPlayers.ro, Ionut Oprea)
sursa: clickio.ro
„Probabil Iulian Toma s-a suparat pe mine pentru ca nu am vrut sa comentez in contextul scandalului Internetics de pe AdPlayers.
E evident faptul ca Iulian a speculat momentul Internetics pentru a-si maximiza audienta in perioada asta, si nu a incercat sa creeze un spatiu constructiv pentru gandirea unui internetics 2008 mai alb, mai curat, mai stralucitor (a propos, ca sa fie clar ca n-am nici un interes din asta altul decat sa crestem internetul romanesc, sunt dispus sa ajut cum pot organizarea unui internetics 2008, sau a unuia alternativ, fara sa doresc sa fiu deloc implicat in asta, in juriu sau altfel, daca e nevoie).
Insa revenind la Iulian Toma si revista lui online AdPlayers, m-am gasit de dimineata citat automat in urma semnalului de alarma tras de mine pe blog despre rostul certurilor in public pe seama premiilor Internetics.
Si pentru ca am observat niste declaratii scoase din context, presupuneri neverificate, si concluzii nefondate, am decis sa le explic, punctual, pe fiecare, o data si pentru totdeauna, ocazie cu care ii cer lui Iulian sa le introduca in materialul original, pentru un drept la replica a la carte. Citatele din articol sunt cu italics, ale mele cu bold.
„Ii sustin personal pe toti cei care nu sunt de acord cu definitia valorii online definita de Internetics” - e o propozitie scoasa din context. Cine citeste doar titlul ar putea considera ca vai, tocmai eu, care am fost in juriu, nu sunt de acord cu rezultatele acestui concurs.
Gresit. Tolerant cum sunt, accept faptul ca fiecare are definitii proprii pentru orice, si de aceea, accept faptul ca e posibil ca unii privind lucrurile prin prisma propriilor definitii sa nu fie de acord cu deciziile altora dintr-un anumit moment. Insa, in acelasi timp, provocam la exprimarea definitiilor, pentru a construi ceva pornind de la ele, pentru ca orice initiativa care vrea sa ordoneze valoarea pe internet in Romania, fie ea Internetics, fie alta, sa aiba un punct de plecare. Eu am depasit deja momentul Internetics, probabil celor implicati nu le va fi asa usor, insa e nevoie sa-l depasim.
1. Pentru cei care il cunosc mai putin, dupa ce, pana in luna august, a fost un PR-ist de 2 ani la doua companii cu activitate pe Internet, Ionut Oprea a devenit din toamna, peste noapte, profesionist Online ca partener al Blogvertising, un proiect de marketing online al Blog Agency, agentie unde este unul dintre fondatori.
Ceea ce Iulian uita aici, sau uita sa verifice, e ca lucrez din 2003 pe internet, dupa 5 ani de presa, si am inceput la Neogen, dupa care am lucrat pentru doua companii daneze, si abia ulterior la netBridge si la MediaPro Interactiv. In prezent, ofer consultanta in marketing online pentru cateva companii, am un start-up de marketing online dedicat blogurilor, si imi ofer voluntar serviciile Asociatiei IAB Romania, pentru ca avem obiective comune: cresterea industriei de internet din Romania. Asadar, 5 ani in presa si aproape 5 pe internet.
„Succesul profesional inregistrat in numai 2 luni il face, de curand, Director Executiv al Asociatiei IAB si membru cu drepturi depline in echipa de jurizare Internetics 2007, lasand fara loc de munca in juriul festivalului de comunicare digitala multi experti ai industriei Online, unii cu siguranta cu mult mai tineri decat el.”
Probabil m-au recomandat toate cele povestite mai sus, precum si incercarile mele de a ajuta Asociatia inainte de a ma implica direct. In ceea ce priveste juriul Internetics, Iulian, ii poti intreba pe organizatori, ma alesesera pentru juriu chiar inainte sa fiu numit la IAB Romania.
"Revenind la refuzul lui de a comenta ieri, l-am respectat si am trecut mai departe: in fond este dreptul lui de a avea sau nu opinii legate de festival." - refuzul meu, asa cum ti-am explicat si la telefon, era un refuz de a comenta in contextul acestui scandal, pe care l-ai stimulat, nu o amanare.
„Chiar daca a fost membru in juriu, Ionut nu impartaseste, ce-i drept, si valorile Internetics, scriind sfaturi, personale desigur, si strigate la lupta pentru definirea „valorii online” -Nu am zis ca nu impartasesc valorile Internetics, si nu o sa ma auzi niciodata zicand asta. Au fost un set de valori definite pentru acel eveniment, le-am primit, le-am inteles, si le-am aplicat. Discursul meu nu era unul impotriva interneticsului, ci impotriva criticilor oarbe, care nu aduc nimic in loc. Ori o critica fara alternative e o pierdere de timp. Iar daca e publica, e o pierdere de timp cu efecte de imagine”.
…
Urmeaza o reinterpretare a campaniei de blogvertising pe care Iulian nici acum n-a inteles-o si o discutie despre “brandul blogvertising”- un cuvant pe care il folosesc din ce in ce mai rar, dovada ca pana si domeniul .ro este cumparat de altcineva. Nu exista nici un brand “blogvertising”, iar Blog Agency e o agentie de marketing online, nu doar de publicitate pe bloguri. Iar despre campania sociala la care se refera Iulian veti auzi mai multe in curand, pentru ca ea va avea o continuare, ca proiect al meu personal, separat de Blog Agency.
Daca nu ar fi atatea presupuneri gresite, atatea reinterpretari inutile, poate finalul ar salva articolul:
„Sau poate ca n-ar trebui sa ne facem prea multe griji despre opiniile reprezentantului Asociatiei IAB si sa dam crezare auto-declararii propriilor interese. Acest lucru pare sa se deduca in reason-why-ul implicarii sale in Asociatia IAB Romania:
“Si, ca veni vorba, am acceptat sa pun umarul la IAB Romania tocmai pentru ca nu reprezint nici un interes”, spune Ionut Oprea, Director Executiv part-time al Asociatiei IAB.
Si poate ca are dreptate.”
Am vorbit deja mai sus despre asta. Daca a fost macar finalul sincer, inseamna ca ai inteles. Oricum, cred ca e e evident ca era vorba de faptul ca sunt independent de orice interese individuale ale vreunui jucator din industrie. Sustin si promovez doar interesele industriei de internet, in ansamblul ei.
Si e pacat ca in timp ce eu investesc timpul si energia mea in directia asta, tu incerci sa-mi demonstrezi ca nu e asa.
Daca nu ati citit inca articolul, este aici (nr. www.adplayers.ro/?id=3&news=2270) Sper ca, pana il cititi, sa aiba deja comentariile mele adaugate, ca un drept la replica necesar".
*Opiniile impartasite de autori nu reprezinta in mod necesar si opiniile AdPlayers. Acestea pot face insa obiectul dreptului la replica.
iulian.toma[at]adplayers.ro