(AdPlayers.ro, Adina Vasilescu)
Adina Vasilescu (foto) este Digital Publisher la SANOMA HEARST ROMANIA
“Din cate stiu despre istoria IAB Romania, aceasta organizatie exista din punct de vedere juridic de aproximativ 2 ani si a fost fondata la initiativa unui grup de companii de publishing online. Fireste ca IAB Romania si-a propus inca de la infiintare sa se afilieze la organizatia internationala de la care a imprumutat numele.
Din declaratiile facute de membrii fondatori am inteles ca aceste demersuri au inceput chiar in 2005. Totusi, pana in toamna anului trecut, cand mai multe companii din mediul online din Romania au inceput procedura de aderare la IAB Romania, avizul IAB Europe a intarziat sa vina.
Recent, vestea ca Stan Faryna detine licenta IAB pentru Romania ne-a uimit pe toti. Dupa parerea mea insa, Asociatia IAB Romania nu trebuie sa se simta in pericol din acest motiv si nici sa renunte la realizarea obiectivelor pe care si le-a propus.
Ceea ce consider ca ar trebui sa fie important pentru membrii asociatiei este intarirea organizatiei si indeplinirea misiunii pentru care a fost create. Afilierea la IAB Europe ar fi ajutat probabil realizarea proiectelor importante continute de plaforma si ar fi insemnat o recunoastere internationala a pietei de publicitate online din Romania. Cu toate acestea, multe dintre organizatiile profesionale existente in Romania functioneaza foarte bine si fara astfel de parteneriate internationale.
Eu sper ca IAB Europe sa-i retraga licenta pentru Romania lui Stan Faryna pana la sfarsitul acestui an. Asa ar fi normal.”
Nota editorului.
Pozitia face parte dintr-o serie de opinii ale unor executivi din companii importante direct implicate in industria Interactive. Prin intermediul seriei editoriale Asociatia IAB Romania versus IAB Romania, revista AdPlayers.ro face publice propriile opinii apartinand unor oameni din industrie, legate de controversa dintre Asociatia IAB Romania si licenta IAB pe detinuta pentru Romania de Stan Faryna (Halo.ro), potrivit reprezentantilor sai de comunicare.
Materialele sunt publicate in serial pe parcursul acestei saptamani, de pana la 14 mai. Pozitiile sunt trimise la invitatia AdPlayers si apartin in intregime autorilor - executivi din companii membre sau companii care si-au exprimat interesul pentru formarea Asociatia IAB Romania. Seria de opinii are ca scop declarat identificarea unor posibile directii de evolutie a crizei si de solutionare a acesteia. info@adplayers.ro