(AdPlayers.ro, Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )
Alka anunta intrarea sa pe un nou segment de afaceri - productia de prajituri si încheierea primei etape a unei investitii de peste 1.000.000 Euro, au anuntat la sfârsitul saptamânii trecute reprezentantii grupului.
Dupa cum spun oficialii, fondurile investite în noua zona de dezvoltare a grupului au fost directionate în proportie de 50%, spre achizitionarea a doua noi linii de productie de ultima generatie din Italia, Germania si Suedia.
Cercetarea pentru crearea tehnologiilor si retetelor proprii si pentru sondarea preferintelor publicului a reprezentat aproximativ 40% din investitie, iar obtinerea unui ambalaj special pentru noul produs, care sa pastreze prospetimea si sa confere usurinta în utilizare a reprezentat 10%.
Unul dintre liderii pietei producatorilor de dulciuri din România, potrivit companiei, ALKA Group produce, ambaleaza si distribuie napolitane, prajituri, biscuiti glazurati si neglazurati în diverse sortimente, cafea si o gama de fructe uscate. Grupul are în acest moment în portofoliu 6 marci - Alka, Nutline, Zeo, Dr. Krantz, Alfers, Gold Mocca.
"ALKA - Prajitura casei"
Noile produse vor fi lansate sub marca “ALKA - Prajitura casei”, pozitionata în segmentul superior al pietei. Investitia va permite productia de checuri si prajituri în patru variante de arome, anunta grupul Alka.
Oficialii companiei spun ca produsele au ca target principal femeile active, inovatoare, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 20 si 45 de ani, educatie medie / superioara, venituri medii / ridicate, pentru care timpul liber este foarte important. “ALKA - Prajitura casei” reprezinta o gama de produse pentru orice femeie care nu are timp sa gateasca.
“Grupul Alka s-a dezvoltat organic în ultimii ani, înregistrând cresteri succesive de 20-25% anual la nivelul cifrei de afaceri”, spune Amir Krenzia (foto), Director General ALKA Grup.
„Aceasta evolutie constanta ne-a condus în mod natural la ideea de a dezvolta o noua directie de business. Avem convingerea ca noua linie de produse se va bucura de un succes real si va duce la consolidarea marcii Alka pe ansamblu”, adauga seful grupului Alka.
Piata – 3 milioane de persoane, anul trecut
Conform estimarilor, circa 3 milioane de persoane cu vârste cuprinse între 21 si 54 de ani au cumparat, anul trecut, produse gen “cake or rolls”, dintre care 61% au fost femei. Procentul barbatilor care au achizitionat astfel de produse a fost de 39%.
Rezultatele studiilor interne Alka au relevat faptul ca femeile sunt cele care iau decizia asupra meniului casei sau asupra aprovizionarii zilnice (în aproximativ 80% din situatii). De asemenea, aproximativ 70% dintre femeile active din mediul urban au declarat ca au mai putin timp pentru gatit decât aveau mamele lor si ar apela la solutia unor prajituri gata preparate, dar care au gustul si aspectul celor facute în casa.
Aproximativ 50% dintre acestea au renuntat la pregatirea unor feluri de mâncare elaborate si apeleaza la retete rapide. Gatitul reprezinta principala activitate pentru 20% , în timp ce restul de 80% considera ca o femeie trebuie sa-si împarta în mod echilibrat timpul între cariera, familie si activitati pentru sine. Majoritatea au declarat ca, daca ar avea mai mult timp, ar dedica 60% familiei, 30% activitatilor personale si 10% activitatilor de socializare.
3 ani de pregatireProducatorii sustin ca procesul de optimizare a retetelor si de dezvoltare a tehnologiei de preparare a prajiturilor a durat 3 ani si a beneficiat de experienta unor specialisti din Austria, Elvetia, Suedia si România.
Cele patru variante ale produsului au fost dezvoltate pe baza unor studii care indica preferintele consumatorilor autohtoni. Conform acestora, cel mai dorit gust pentru o prajitura este cel de mar copt, urmat de ciocolata / cacao, fructe diverse si vanilie. Checul este perceput ca gustare sau tratatie, însotit sau nu de ceai, lapte, cafea.
Ambalajul
La nivelul ambalajului, spune compania, s-a optat pentru o formula care confera prospetime si o utilizare usoara. Tava speciala, termorezistenta, care este folosita si la coacere, pastreaza ulterior forma prajiturii si permite o desprindere usoara. Folia metalizata asigura pastrarea calitatilor si prospetimii prajiturii. Ambalajul este rezultatul unor cercetari aprofundate, afirma reprezentantii companiei, care au durat 6 luni si au avut ca baza de pornire peste 20 de variante.
AdPlayersFile ALKA GRUP
Potrivit reprezentantilor companiei, Grupul Alka a înregistrat la finalul anului 2005 o cifra de afaceri de 24 milioane Euro. În prima jumatate a anului 2006, cifra de afaceri a grupului a crescut cu 18% fata de perioada similara a anului trecut, iar vânzarile cumulate pe primul semestru au fost de aproximativ 14 milioane Euro.
Conform studiilor Nielsen, Alka este lider al pietei în domeniul fructelor uscate si face parte din top 3, la categoria napolitane si biscuiti glazurati.