(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Cum era de asteptat, AdPrint s-a incheiat in bune conditii si fara participarea AdPlayers. Nicio agentie nu a plans ca a fost rebotezata la inscriere, niciun ghost nu a fost gasit premiat. In plus, nicio publicatie nu a intrebat daca numele agentiilor romanesti din lista celor inscrise sunt reale ori sunt acte de rebranding neconvingatoare ale organizatorilor.
AdPlayers semnala de curand ca, cel putin pana la data anuntarii castigatorilor, lista celor inscrisi era, pe website-ul competitiei, una superficiala: Diana Flutur conduce agentia Odyssey si nu Odissey (asa cum era in lista inscrierilor), iar GAV | Scholz & Friends nu era nici ea cu adevaratul nume de botez al nasilor Lucian Georgescu si reteaua de origine germana din care face parte. Acum, lista respectiva este indreptata, dar are un defect: este foarte greu de gasit. Dar, uau, noi am gasit-o. Iata deci ca se poate sa avem si numele agentiilor inscrise corect!
Pe de alta parte, si lista castigatorilor este acum corecta. Probabil ca, macar o parte dintre cei interesati, ati avut deja placerea sa gasiti si singuri lista castigatorilor AdPrint 2008. Pe Internet. Pentru ca, se pare, in lipsa de invitatii pentru canale media online de profil printre care se numara si AdPlayers, festivalul de publicitate si-a manifestat interesul doar pentru presa tiparita generalista.
Publicitatea tiparita: intre 1900 si 2008.
Ca arie de interes - publicitatea tiparita, AdPrint pare ca a ramas pe vremea bunicii care citea Universul pe la 1900. Pe atunci nu aveai televizor si radio, ce sa mai vorbim de Internet si telefon mobil, iar presa scrisa era singura forma de manifestare a creativitatii in publicitate. Acum se vorbeste despre comunicare 360, sau de publicitate integrata, exista festivaluri de creatie pe diverse canale de comunicare si, similar, festivaluri de creativitate in media.
Desi ar putea sa dezvolte zone de branding si design de produs, cum face spre exemplu Cannes Lions, AdPrint-ul nostru, cu siguranta si el o intrecere „Europeana”, se incapataneaza sa ramana nimic mai mult decat un festival de sectiune - pentru ca doar o singura sectiune are: Print. Nu sunt printre cei ce cred ca printul va scadea atat de dramatic. Ma mira judecata unora care emit astfel ipoteze. Spre exemplu, oamenii peste 50 ani nu stiu toti sa manuiasca Internetul, ce sa mai povestim despre email pe Mobil, iar in metrou este putin probabil sa gasiti prea multi clienti care citesc ziarele de pe mobil. Asa ca publicitatea tiparita va ramane mult timp un important mediu de comunicare. Ce putin in Romania.
Intre centrele de frumusete si un salon de bronzat ingeri
Cu toate acestea, pe harta festivalurilor de publicitate complete, cu foarte multe sectiuni de concurs – niste adevarate centre de frumusete in publicitate - AdPrint pare un salon de bronzat ingeri.Si, cu tot respectul pentru salonul nostru de bronzat, oricat de bun ar fi, nu are si sala de forta care sa modeleze sanatos comunicarea.
In ciuda admirabilei sale concentrari si incapatanari pe o singura piata de comunicare, trebuie sa recunoastem ca festivalul este totusi doar un simplu festival de Print.
Ceea ce surprinde la competitia organizata de Millenium Comunications este o nota discordanta de pregatire si tam-tam pentru un eveniment care ar putea sa fie pregatit, si chiar jurizat, online. Ar avea nevoie doar de o gala de premiere intr-o seara si nu de 3-4 zile de training si networking .
Nesincronizat cu muzica noilor instrumente in marketing si comunicare, AdPrint risca sa devina tot mai mult interesant ca brand de eveniment pentru training in publicitate. Dar sa vedem si partea plina a paharului: prezenta unor nume grele din creatia publicitara l-ar putea face cel mai important eveniment de training in comunicare!
Si-ar fi pacat. Pentru ca, daca Ad’Or nu vrea sa fie international sau cel putin regional, AdPrint ar putea sa ocupe aceasta deschidere si sa evolueze spre singurul festival complet de publicitate din Romania cu acoperire europeana! Altfel, cine stie unde ar putea sa se ridice ingerii festivalului?
Asteptam si alte idei privind evolutia sau "obiectul de munca" al festivalului. Pe cele care credeti ca merita publicate, ne vom apleca asupra lor si promitem sa le facem cunoscute.