(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Radu Miu, General Manager la Mercury360 se bucura ca o agentie mare (Leo Burnett) si-a obiectivul de a fi 5 ani Agentia Anului la AdOr dar ca ii pare tare rau ca o forta mare in piata ca McCann Erickson nu a participat nici la editia din acest an. Radu Miu s-a aratat placut impresionat de evolutia pe care o are GMP-ul, o agentie romaneasca independenta care arata ca se poate si fara a face parte dintr-o multinationala.
Despre lipsa unor lucrari in categoriile festivalului crede ca acest lucru se datoreaza lipsei unor agentii sau a creatiei pentru clienti. Despre influenta acestora in pozitionarea festivalului nu se pronunta, spunand ca este mai degraba treaba juriului sa judece acest lucru.
Ce i-a lipsit festivalului facut de BMG? Pe Miu il surprinde intr-un mod chiar tare neplacut, ca acest festival este pur si simplu saracacios. „Un festival al creativitatii romanesti, cu un juriu international si pretentie de legitimitate in industria locala de advertising, merita mult mai mult. Prima impresie pe care mi-a lasat-o - este adevarat ca am venit ceva mai tarziu la Gala AdOr - a fost aceea a unui mic targ de provincie”, spune el.
„Nu are pic de Glamour, nu are eleganta sau accentele de creativitate, inovatie, spectaculos la care te-ai astepta. Sa nu uitam ca vorbim de industria de advertising. Nu vad absolut nimic din ingredientele acestea” , conchide Radu Miu (foto), General Manager la Mercury360, in interviul AdPlayers.ro, la o zi dupa Gala AdOr 2007.
Cum a fost la AdOr?
Ma bucur ca o agentie mare si-a indeplinit obiectivul si si-a respectat promisiunea in piata. Ma refer la Leo Burnett, cu 5 ani consecutivi de Agentia Anului la AdOr. Mi se pare o reusita in adevaratul sens al cuvantului.
Pe de alta parte, imi pare rau ca o forta mare in piata ca McCann nu a participat nici la editia din acest an. Nu in ultima instanta vad ca sunt din ce in ce mai multe nume noi care reusesc sa castige premii de creatie.
Sunt placut impresionat de evolutia pe care o are GMP-ul, o agentie in continua ascensiune. Ii felicit! GMP-ul se pare ca are o voce exploziva, adica este peste tot, ma refer la toate festivalurile, cu premii destul de bune si multe totodata. Este un lucru remarcabil pentru o agentie romaneasca independenta. GMP arata ca acest lucru este posibil si fara a face parte dintr-o multinationala.
Cum vedeti nivelul festivalului din acest an comparativ cu anii trecuti.
Eu zic ca nivelul creatiei creste din ce in ce mai mult. Ne uitam in jur si vedem ca Romania face impresie in aceasta directie si nu ma refer numai al Ad’Or ci si la Golden Drum sau alte festivaluri, unde reusim sa luam premii cu creatii foarte bune.
Ce spuneti despre faptul ca au existat 6 categorii la TV in care nu au fost nicio inscriere si de alte 3 sau 4 in care au fost doar o singura agentie?
E greu sa dau un raspuns si sa ofer o argumentatie. Raspunsul la aceasta intrebare ar trebui sa-l dea juriul, pentru ca ei sunt mai in masura sa judece lipsa lucrarilor din categorii intr-un festival.
Fara indoiala ca absenta unor nume mari din advertising-ul local si-a spus cuvantul. Exista multe campanii bune in Romania, iar faptul ca ele nu au fost inscrise la AdOr mi se pare o pierdere pentru festival in primul rand dar si pentru industrie.
Sa nu uitam ca McCann si Leo Burnett sunt agentii mari in piata si ca, prin urmare, neparticiparea uneia dintre ele dezechilibreaza in mod clar competitia.
Ce i-a lipsit AdOr 2007?
Pe mine ma surprinde, intr-un mod chiar tare neplacut, ca acest festival este pur si simplu saracacios. Un festival al creativitatii romanesti, cu un juriu international si pretentie de legitimitate in industria locala de advertising, merita mult mai mult.
Prima impresie pe care mi-a lasat-o - este adevarat ca am venit ceva mai tarziu la Gala AdOr - a fost aceea a unui mic targ de provincie. Nu are pic de glamour, nu are eleganta sau accentele de creativitate, inovatie, spectaculos la care te-ai astepta. Si sa nu uitam ca vorbim de industria de advertising. Nu vad absolut nimic din ingredientele acestea.
Credeti ca acest lucru se datoreaza faptului ca festivalul este organizat de un grup de media si nu neaparat de o companie specializata in astfel de evenimente?
Eu nu fac decat sa constat, refuz sa comentez insa acest lucru, pentru ca noi am fost implicati in trecut in organizarea acestui eveniment si cred ca parerea mea ar putea fi una subiectiva. Nu vreau sa intru in aceasta dezbatere, ca om din industrie, ma impresioneaza intr-un mod neplacut, repet, aceasta - hai sa-i spun - atmosfera a evenimentului.
Cum credeti ca ar putea fi indreptat acest lucru?
Ar trebui sa plecam de la inventarierea conflictelor cu care acest festivalul se confrunta si sa incercam sa gasim solutii in masura in care acest lucru este posibil. Daca acest lucru se rezolva eu cred ca atractivitatea acestui festival devine una mult mai mare si prin urmare va fi un festival mult mai reprezentativ pentru industrie.
In momentul in care ai un festival in care unii dintre marii jucatori din piata lipsesc, este evident ca lucrul acesta ridica anumite intrebari. Un festival care nu este considerat reprezentativ sau important de catre un numar mare de agentii cu relevanta pe piata nu are perspective bune. Consider ca este important sa avem un festival local de publicitate, mai ales daca ne gandim la calitatea advertising-ului romanesc. Multe lucruri trebuie insa rezolvate.
Pe de alta parte, daca este sa ma uit efectiv la locatie, la organizare, cred ca se poate mai mult. Imi imaginez spatiul festivalului AdOr ca pe unul al discutiilor si socializarii, in care sa iti faca placere sa stai la un pahar si o vorba cu un client, coleg sau partener; in care sa fie posibil ca cei care au castigat sa-si sarbatoreasca victoria.
Vad AdOr-ul ca pe un eveniment care sa creeze un soi de emulatie in industrie, ca pe un prilej de analiza a punctelor bune si rele, ca pe o ocazie de a creste nivelul industriei. Asta inseamna pentru mine un festival cu adevarat reprezentativ!