(AdPlayers, Iulian Toma)
Dupa o poveste de nepotrivire a continutului editorial din Adevarul.ro cu comenzile de publicitate catre Adevarul Holding in plina campanie, pe muntele fericirilor de 125 ani ale Coca-Cola suntem contemporani sa auzim o presupusa poveste nefericita legata de marca si editorialul altui cotidian. Evenimentul Zilei.
Chiar daca este doar o lipsa de link cu arhiva ziarului, cel putin de rezultatele cautarii google in evz.ro, un articol despre cunoscuta marca este de negasit la doar o zi dupa publicarea acestuia, la 15 mai, ora 1.00. Pana la ora publicarii prezentului articol, in ciuda faptului ca editia online a Evenimentului Zilei nu ofera niciun rezultat, ne multumim totusi, chiar daca nu suntem chiar fericiti, ca articolul editorial „Contemporani cu Coca-Cola” este de gasit in motorul de cautare prin alte surse.
„Contemporani cu Coca-Cola” in arhiva „ultimelestiri.com”
O captura din Google al „ultimelestiri.com” arata ca articolul a existat totusi in Evenimentul Zilei. Sau cel putin inceputul acestuia. Iata ce spune motorul de cautare ca a gasit pe Internet, pe site-ul ultimelestiri.com, preluat din evz.ro:
„Coca-Cola e o bautura proasta. Reclama ei a fost intotdeauna fermecatoare.Acuarelistii i-au surclasat pe cofetari. Imaginatia artistilor plastici a recuperat neajunsurile gastronomiei si a contribuit la perpetuarea unui produs mediocru. Brandul Coca-Cola este, datorita superlativelor sale, aproape emancipat, desprins de balastul sucului carbogazos caruia ii serveste drept vehicul. E unul dintre multele cazuri in care operatiunea ambalarii a atins perfectiunea, eclipsand cu succes marasmul fazelor de productie anterioare. In timp ce continutul e .. citeste mai mult..
www.evz.ro/stiri/contemporani-cu-coca-cola-930345.html
Sursa: Evenimentul zilei „
Si aici povestea se incheuie. In editia online evz.ro nu mai gasim nimic. Sa nu fi existat articolul? O alta monitorizare ne spune ca un articol cu acelasi titlu a existat in evz.ro.
Contemporani cu Coca-Cola in arhiva „stiri.freshinfo.ro”
Similar gasim tot in arhiva Google si o revista a presei de pe stiri.freshinfo.ro, care gaseste aceeasi pagina de editorial:
„EDITORIALUL EVZ: Contemporani cu Coca-Cola
15.05.2011 01:15
Coca-Cola e o bautura proasta. Reclama ei a fost intotdeauna fermecatoare.... citeste in continuare”.
De negasit nici ea in evz.ro, si aceasta monitorizare face trimitere la pagina de editorial preluata pe 15 mai la ora 1 dimineata la www.evz.ro/detalii/stiri/contemporani-cu-coca-cola-930345.html :
Memoria scurta
Din nefericire pentru cei care incearca sa gaseasca rezultatul in Google, cautarea editorialului "Contemporani cu Coca-Cola" se opreste aici. Poate ca articolul respectiv va aparea totusi, intr-un final. N-avem de unde sa stim. In afara cauzelor tehnice de actualizare online, este greu de judecat un ziar de cenzura la adresa continutului doar pentru ca a scos un articol.
Acestea sunt singurele informatii disponibile astazi (16 mai, 14:00) de la evz.ro . In asteptarea „reconectarii” materialului publicistic la arhiva online, ar trebui sa fim fericiti doar cu inceputul articolului: „Coca-Cola e o bautura proasta”. Cine sau ce a facut sa nu mai gasim intregul articol in ziar? Inca nu stim. Cel putin deocamdata. Asemenea unui operator de telefonie mobila care nu gaseste „pentru moment” un abonat pentru ca telefonul nu este sub acoperire, nici evz.ro nu poate sa se faca vinovat de cenzura, doar pentru ca nu gaseste un articol in arhiva.
Evolutia urmatoare va fi insa interesanta. Daca acest articol a existat, probabil ca mai devreme sau mai tarziu vom avea un link la articol. Iar editorialul va exista. Sa nu fi existat materialul? Sa fie o eroare de „legatura online” a suportului online al ziarului? Daca este doar o coincidenta nefericita, atunci cine a gresit va plati destul de scump. Pentru ca povestea lipsei articolului online se suprapune peste o nemultumire la adresa purtatorilor de imagine ai marcii, exprimata de Adevarul cu doar cateva zile in urma.
Cel putin deocamdata, la Evz.ro povestea este neclara. Insa destul de nepotrivit aparuta, in contextul campaniei Coca-Cola 125 de ani, numai daca ar fi sa dam crezare inceputului de articol. Pana la o pozitie din partea editoriala a ziarului, la ora publicarii acestui material in AdPlayers, este evident ca raspunsul cautarii articolului in editia online are un defect. Cel putin unul ehnic.
Similar lipsei de acoperire in telefonia mobila, pentru moment, intr-o imaginara "apelare" online a articolului in evz.ro, raspunsul arhivei ziarului ar putea fi urmatorul: „Editorialul jurnalistului apelat are articolul inchis, sau nu se (mai) afla in zona de acoperire a ziarului”.
Asteptam conectarea.
ULTIMELE STIRI sursa