(AdPlayers.ro, Iulian Toma) Unul dintre cititorii AdPlayers, de meserie designer si probabil cu ceva carti de profil citite, spune ca logo-ul ADOR seamana izbitor de tare cu unul dintre proiectele Pentagram, o companie multidisciplinara de design cu birouri deschise la Londra, New York, San Francisco, Austin si Berlin.
Specializata inclusiv in design si dezvoltare de produs, Pentagram ( pentagram.com ) a lucrat inclusiv pentru identitatea unei sectiuni apartinand cunoscutei competitii in comunicare D&AD. Reputatia companiei fondate la Londra, in 1972, este una cunoscuta in industria de design, in acest an Pentagram fiind numita "Design Firm of the year" la cea de-a 88-a editie a premiilor anuale organizate de Art Directors Club ( ADC Annual Awards, adcglobal.org), ca recunoastere a celor mai multe premii castigate fata de alte studiouri de design.
Desi pana la aceasta ora AdPlayers nu are o pozitie din partea Pentagram privind o potentiala asemanare intre cele doua lucrari, ar fi interesant de aflat mai intai care este parerea agentiei Rusu+Bortun, cea care a creat logo-ul ADOR. Sa fie "Masa celor 12 Apostoli" a lui Brancusi, din care autorii romani spun ca s-au inspirat, o sursa de inspiratie universala si pentru echipa companiei de branding Pentagram? Sau ne putem gandi ca logo-ul ADOR are pur si simplu cateva elemente de asemanare cu proiectul Pentagram, insa exista suficiente motive care sa diferentieze cele doua lucrari.
Chiar daca cele doua produse creative nu sunt identice, cele 12 elemente din jurul piesei centrale raman tosusi o asemanare cel putin bizara intre logo-ul ADOR si produsul echipei de design Pentagram. Comparatia dintre ADOR si lucrarea Pentagram o puteti face si singuri. Sa fie temerea cititorului AdPlayers, legat de originalitate logo-ului ADOR, una intemeiata?
Opiniile voastre le asteptam la info[at]adplayers.ro sau click pe adresa de email din subsol pentru feedback la articol.